A hétvége egyik különleges ínyencfalata, a Crytek korai prototípusának szivárgása. Ez az a játékkezdemény, amely később a Ryse projektté nőtte ki magát. A Codename Kingdoms néven futó prototípus egy X360-as devkitről került elő.
A játék korábbi generációban indult fejlesztése során még FPS nézőpontban játszódott, de a helyszín (Róma) és a kardos-pajzsos harc már fontos részét képezte az összképnek.
Annak idején még valamilyen Kinect kompatibilitást is rebesgettek egy ponton, az Unseen64 riportja alapján pedig a budapesti Crytek stúdió is dolgozott a játék korai változatán. A megjelent játék persze csak nyomokban emlékeztet a korai ötletekre és megoldásokra, a Ryse folytatását pedig várhatják a rajongók - még 2014-ben kapott össze a Crytek és a Microsoft a jogokon, a Crytek pedig azóta pénzügyi gondokkal küszködik.