Lefelé terjed a raytracing
Eddig 9 hozzászólás
liquid
2019. április 13.
szombat 08:24


Jó hír a hozzánk hasonló szegényembereknek, akik 300+ ezer forintok helyett csak 200+ ezet forintokat voltak képesek kifizetni a videójátékos célú számítógépük grafikai alrendszeréért: az Nvidia új drivere (v425.31) a 20 széria Nagy Újdonságát, a valós idejú raytracing támogatást aktiválja a GTX 10/11 kártyákon.

A jó oldal: a Pascal termékvonal nagyjából összes tagja kap a sugárkövetős luxusból, a belépő modell az 1060 GTX, és támogatják a nemrég megjelent 1660 GTX GPU-kat is.

A nem teljesen jó oldal: az Nvidia a "low-ray count" kifejezéssel jellemzi a teljesítményt, vagyis nem ugyanazt a minőséget kapod, mint ha kirabolnád a sarki OTP-t egy 2080 RTX Ti megvásárlása céljából.

[8] sti
ápr 15., hétfő 18:14 #9
Válasz CeXzer (#8) üzenetére
Pontosan. Teljesen egyetertek. Kell a fejlodes de amig nincs eleg ero a cuccban illetve alig alig van tamogatva addig ez csak egy felesleges feature. Amikor 2080Ti m volt addig is ugyan azt lattam a TVmen mint elotte 1080Ti-n meg most Vega56-tal az esetek 95%aban! (Csak most van freesync ami nekem pl sokkal erdekesebb)
A kisebb RTX kartyak meg vegkepp ertelmetlen dolgok.
Jo lesz ez majd csak kell hozza a kakao meg a szoftverek!
[23] CeXzer
ápr 15., hétfő 9:59 #8
Válasz sti (#7) üzenetére
Én nem gondolom, hogy ez egy gimmick. Ez a következő lépés. Reálisabb fényeket máshogy nehéz csinálni, márpedig ha fejlődni akar a grafika, akkor kellene. Csak ez eddig szerverfarmok területe volt hosszú renderidőkkel, nem egyetlen videókártyájé valós időben. Kevés is hozzá, ezért (pedig nagyon nem ártana már cserélnem kártyát, majdnem egy idős a PS4-el) nem tartom olyan jó ötletnek beruházni a 20-as sorozatra, ha valakit érdekel az rtx része is a dolognak, szerintem a következő, 21-es, vagy 30-as, 2170, vagy 3070, ki tudja hogy nevezik el, köröket fog verni a 2080ti-re is.
Jelenleg minden játék ami támogatja egy effektet használ a lehetségesek közül, a BFV tükröződéseket, tomb raider árnyékokat, metro globális megvilágítást. És mint a BFV példája mutatja, a 100 környéki framerateből pitty-putty 30-45 környéki lett, mikor megcsinálták rendesen a tükröződéseket, majd egy patchel kénytelenek voltak elég jelentősen visszavenni a minőségből, hogy megmaradjon játszhatónak. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy elég jól skálázható a dolog, azért csodákat én 20-as kártyákkal nem várnék, de pár generáción belül azt gondolom ott fogunk tartani, hogy játszható teljesítménnyel megy minden egyszerre. Remélem legalábbis, mert a grafikán nagyon nagyot tud dobni, ráadásul úgy, hogy a fejlesztési költségeket meg nem növeli jelentősen.
A DLSS is érdekes kérdés szerintem. Egyrészt jelenleg tök hasznos, mert 4K-t renderelni erőforrás igényes és hasonló eredményt lehet vele elérni kisebb render felbontással is. Ugyanakkor nem támogatja szinte semmi. Mire minden támogatni fogja, addigra pedig remélem már nem lesz gond 4K-ban renderelni. Valszeg raytracinggel viszont igen és ahhoz mégis jó lesz.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[8] sti
ápr 15., hétfő 7:23 #7
Válasz CeXzer (#5) üzenetére
En is igy gondolom. Meg ugy hogy sok eroforras zabalo gimmick hulyeseget lenyomtak az evek alatt a torkunkon de most mar kulon GPU is keszul hozajuk
[34] Laza
ápr 14., vasárnap 21:44 #6
Mik azok a 300+ meg 200+ ezer forintok? A 20-as széria tagjainak jó része 200e alatt van, a 1660 is 100 alatt ... jómagam is 130-ért vettem meg az egyik legjobb 2060-at.
Persze volt idő, mikor a 60-as kártyákért nem adtam 60-70 ezernél többet, de az már régen volt

Megjegyzem, nem a ray tracing vonzott, hanem h a 2060 a 1660-hoz képest ár/érték arányban jobb volt.
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[23] CeXzer
ápr 13., szombat 15:49 #5
Hát, amennyit láttam ebből, az alapján még a 2080, de még a ti is elég karcsunak tűnik rendes raytracinghez.p
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
ápr 13., szombat 15:47 #4
Válasz Eversmann (#3) üzenetére
Nem feltétlenül, a jelenlegi játékfelhozatal egész egyszerűen még nem reprezentatív. Meglátjuk, de amúgy is, ajándék lónak nem (?) nézzük a fogát.
Fraggen und fraggen lassen.
[1] Eversmann
ápr 13., szombat 15:44 #3
Válasz Lothar (#2) üzenetére
Tehát, fölösleges volt lentebb is vinni?
ápr 13., szombat 14:59 #2
Válasz SolidMetal (#1) üzenetére
Röviden: működik, de butított módon és / vagy nagy teljesítmény árán. Elég összetett, sokfaktoros témakör, de gyakorlatban valahogy így néz ki pl. egy GTX 1060-as kártyával, a jelenlegi DXR játékfelhozatal fényében: Battlefield 5-ben low, esetleg médium DXR raytrace reflectionst elbír, de ennyi. Ambient Occlusion-ben belefér(het), az árnyékoknál nagyban függ a játéktól, a Global Illumination pedig felejtős.

Akit jobban érdekel a téma: videó bechmark-okkal (3 perc után kezdődik a méregetés) - KATT! Közérthető összefoglaló szöveges formában - KATT!
Fraggen und fraggen lassen.
[21] SolidMetal
ápr 13., szombat 12:12 #1
Valakinek, aki mélyebben ért a dologhoz: mennyire hatékonyan, milyen minőségben és egyáltalán hogyan tud működni ez a tech dedikált RT core nélkül?
Random Kierkegaard idézet #667
Friss hírek

632 | [Nyerd meg!] Játékeső - Monster Jam: Steel Titans (XO)

Jön a nyár, a játékos kedv csak fokozódik - mi pedig segítünk, hogy legyen mit nyomkodni a meleg nappaliban. Tedd félre a gondokat, és játssz velünk hétről-hétre az értékes, teljes verziós videojátékokért. Gördüljenek a kövek, és a méretes kerekek, Monster Jam fieszta következik!

6 | Ilyen volt a Budapest Game Dev Day

Mi is az a BGDD? Ahogy a neve is mutatja, egyfajta fejlesztői találkozó, ahol hazai és (kisebb mértékben) külföldi játékfejlesztők osztják meg egymással a tapasztalataikat előadások és workshopok formájában. Ott voltuk, és elmondjuk, hogy milyen volt.

19 | Gamer365 [E3] podcast 2019 június

Az elmúlt másfél hét az E3-ról szólt, a videojátékok nyárkezdő ünnepe pedig tartogatott mélypontokat, és a régi idők emlékét idéző szárnyalásokat. Podcastben járjuk körül, hogy milyen volt az általános szerkesztőségi vélekedés magáról a showról és a játékokról is.

wiiu 8 | Switch: új modell, jobb akuidővel

A Nintendo szépen csendben új Switch verziót hoz forgalomba augusztusban - kisebb energia-étvággyal.

wiiu 2 | Októberben jön a Luigi's Mansion 3

A hónap legvégén, stílszerűen Halloween-re időzítve.

wiiu 12 | [Friss] Resident Evil: páros rettegés ősszel

Október végén érkezik az 5-6 duó Switch-re.

pc 15 | Ezt kéri a Control

A Remedy új akciójátéka nem kispályázik, ha pécés gépigényről van szó.

1 | Gears 5: bevetési gyakorlat

Hétvégén jön a Versus béta.