Lefelé terjed a raytracing
Eddig 9 hozzászólás
liquid
2019. április 13.
szombat 08:24


Jó hír a hozzánk hasonló szegényembereknek, akik 300+ ezer forintok helyett csak 200+ ezet forintokat voltak képesek kifizetni a videójátékos célú számítógépük grafikai alrendszeréért: az Nvidia új drivere (v425.31) a 20 széria Nagy Újdonságát, a valós idejú raytracing támogatást aktiválja a GTX 10/11 kártyákon.

A jó oldal: a Pascal termékvonal nagyjából összes tagja kap a sugárkövetős luxusból, a belépő modell az 1060 GTX, és támogatják a nemrég megjelent 1660 GTX GPU-kat is.

A nem teljesen jó oldal: az Nvidia a "low-ray count" kifejezéssel jellemzi a teljesítményt, vagyis nem ugyanazt a minőséget kapod, mint ha kirabolnád a sarki OTP-t egy 2080 RTX Ti megvásárlása céljából.

[8] sti
ápr 15., hétfő 18:14 #9
Válasz CeXzer (#8) üzenetére
Pontosan. Teljesen egyetertek. Kell a fejlodes de amig nincs eleg ero a cuccban illetve alig alig van tamogatva addig ez csak egy felesleges feature. Amikor 2080Ti m volt addig is ugyan azt lattam a TVmen mint elotte 1080Ti-n meg most Vega56-tal az esetek 95%aban! (Csak most van freesync ami nekem pl sokkal erdekesebb)
A kisebb RTX kartyak meg vegkepp ertelmetlen dolgok.
Jo lesz ez majd csak kell hozza a kakao meg a szoftverek!
[23] CeXzer
ápr 15., hétfő 9:59 #8
Válasz sti (#7) üzenetére
Én nem gondolom, hogy ez egy gimmick. Ez a következő lépés. Reálisabb fényeket máshogy nehéz csinálni, márpedig ha fejlődni akar a grafika, akkor kellene. Csak ez eddig szerverfarmok területe volt hosszú renderidőkkel, nem egyetlen videókártyájé valós időben. Kevés is hozzá, ezért (pedig nagyon nem ártana már cserélnem kártyát, majdnem egy idős a PS4-el) nem tartom olyan jó ötletnek beruházni a 20-as sorozatra, ha valakit érdekel az rtx része is a dolognak, szerintem a következő, 21-es, vagy 30-as, 2170, vagy 3070, ki tudja hogy nevezik el, köröket fog verni a 2080ti-re is.
Jelenleg minden játék ami támogatja egy effektet használ a lehetségesek közül, a BFV tükröződéseket, tomb raider árnyékokat, metro globális megvilágítást. És mint a BFV példája mutatja, a 100 környéki framerateből pitty-putty 30-45 környéki lett, mikor megcsinálták rendesen a tükröződéseket, majd egy patchel kénytelenek voltak elég jelentősen visszavenni a minőségből, hogy megmaradjon játszhatónak. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy elég jól skálázható a dolog, azért csodákat én 20-as kártyákkal nem várnék, de pár generáción belül azt gondolom ott fogunk tartani, hogy játszható teljesítménnyel megy minden egyszerre. Remélem legalábbis, mert a grafikán nagyon nagyot tud dobni, ráadásul úgy, hogy a fejlesztési költségeket meg nem növeli jelentősen.
A DLSS is érdekes kérdés szerintem. Egyrészt jelenleg tök hasznos, mert 4K-t renderelni erőforrás igényes és hasonló eredményt lehet vele elérni kisebb render felbontással is. Ugyanakkor nem támogatja szinte semmi. Mire minden támogatni fogja, addigra pedig remélem már nem lesz gond 4K-ban renderelni. Valszeg raytracinggel viszont igen és ahhoz mégis jó lesz.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[8] sti
ápr 15., hétfő 7:23 #7
Válasz CeXzer (#5) üzenetére
En is igy gondolom. Meg ugy hogy sok eroforras zabalo gimmick hulyeseget lenyomtak az evek alatt a torkunkon de most mar kulon GPU is keszul hozajuk
[34] Laza
ápr 14., vasárnap 21:44 #6
Mik azok a 300+ meg 200+ ezer forintok? A 20-as széria tagjainak jó része 200e alatt van, a 1660 is 100 alatt ... jómagam is 130-ért vettem meg az egyik legjobb 2060-at.
Persze volt idő, mikor a 60-as kártyákért nem adtam 60-70 ezernél többet, de az már régen volt

Megjegyzem, nem a ray tracing vonzott, hanem h a 2060 a 1660-hoz képest ár/érték arányban jobb volt.
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[23] CeXzer
ápr 13., szombat 15:49 #5
Hát, amennyit láttam ebből, az alapján még a 2080, de még a ti is elég karcsunak tűnik rendes raytracinghez.p
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
ápr 13., szombat 15:47 #4
Válasz Eversmann (#3) üzenetére
Nem feltétlenül, a jelenlegi játékfelhozatal egész egyszerűen még nem reprezentatív. Meglátjuk, de amúgy is, ajándék lónak nem (?) nézzük a fogát.
Fraggen und fraggen lassen.
[1] Eversmann
ápr 13., szombat 15:44 #3
Válasz Lothar (#2) üzenetére
Tehát, fölösleges volt lentebb is vinni?
ápr 13., szombat 14:59 #2
Válasz SolidMetal (#1) üzenetére
Röviden: működik, de butított módon és / vagy nagy teljesítmény árán. Elég összetett, sokfaktoros témakör, de gyakorlatban valahogy így néz ki pl. egy GTX 1060-as kártyával, a jelenlegi DXR játékfelhozatal fényében: Battlefield 5-ben low, esetleg médium DXR raytrace reflectionst elbír, de ennyi. Ambient Occlusion-ben belefér(het), az árnyékoknál nagyban függ a játéktól, a Global Illumination pedig felejtős.

Akit jobban érdekel a téma: videó bechmark-okkal (3 perc után kezdődik a méregetés) - KATT! Közérthető összefoglaló szöveges formában - KATT!
Fraggen und fraggen lassen.
[21] SolidMetal
ápr 13., szombat 12:12 #1
Valakinek, aki mélyebben ért a dologhoz: mennyire hatékonyan, milyen minőségben és egyáltalán hogyan tud működni ez a tech dedikált RT core nélkül?
Random Kierkegaard idézet #667
Friss hírek

1863 | [Nyerd meg!] Játékeső - HÚSVÉTI MEGAMIX

A játékeső folytatódik! A mostani nyereményjátékunkat is a szokásos módon fogjuk levezényelni, és most is teljes verziós játékokat fogunk nektek kisorsolni. A húsvéti nyuszi most extrán kitett magáért, Read Dead 2, DMC 5, Lego Movie 2, három platformon, hatféle játék...

18 | Gamer365 Podcast 2019 április

Hosszú-hosszú éheztetés után visszamászunk a hallójáratokba, és beszélgetünk egyet a videojáték-szcéna elmúlt heteiben történt hírekről, érdekességekről. Lesz itt Epic Store botrány, Streaming szolgáltatások, Starship Troopers, meg amit akartok.

94 | Anthem: a játék, ahol minden félrement

Ritkán látunk be a játékfejlesztés kulisszái mögé: a Kotaku háttér-riportja az a pillanat, ahol mégis. A lap tizenkilenc (volt és jelenlegi) BioWare alkalmazottat szólaltat meg, ők pedig az Anthem problémás születéséről beszélnek. Összegereblyéztük belőle a lényeget.

ps4 8 | Októberben jön a Persona 5: The Royal

Mármint: Japánban, a Nyugatra szánt verzió 2020-ban várható. Karakterinfóink is vannak.

3 | Ilyen lesz a Sea of Thieves bővítmény

Az Anniversary Update jövő héten érkezik, trailert is tudunk mutatni.

ps4 8 | Ingyen DLC-t kap a Days Gone

Survival nehézségi szint és heti kihívások érkeznek a megjelenés után nem sokkal.

4 | Júniusban jöhet az olcsóbb Switch

Most már a Bloomberg is ír róla, így nagyjából tényként kezelhető.

13 | Anthem: újabb lépés a jó irányba

A legújabb patch Strongholdot hoz és töltőképernyőt tüntet el.