Anthem: a játék, ahol minden félrement
Eddig 94 hozzászólás
liquid
2019. április 03.
szerda 16:10
Ritkán látunk be a játékfejlesztés kulisszái mögé: a Kotaku háttér-riportja az a pillanat, ahol mégis. A lap tizenkilenc (volt és jelenlegi) BioWare alkalmazottat szólaltat meg, ők pedig az Anthem (nagyon finoman szólva) problémás születéséről beszélnek. Ha van ráérő félórád, mindenképpen érdemes elolvasni a teljes (tényleg nagyon hosszú) cikket, ha nincs, pontokba rendezzük a lényeget.

1. A BioWare 2012 / 2013 tájékán komoly ambíciókkal ugrott neki az Anthem-nek. A játék ekkor Dylan kódnéven futott, Bob Dylan-re utalva – a kis létszámú, javarészt a Mass Effect triilógia fejlesztőiből verbuvált kezdőcsapat valami olyasmit akart alkotni, amire a játékosok évekig emlékezni fognak. Az eredeti koncepció szerint egy túlélésre építő, NASA kutatásokra (is) alapozó játékot kaptunk volna, ahol a játékos csapatosan hajt végre különféle feladatokat egy olyan bolygón, ami nagyjából az űr Bermuda-háromszögének tekinthető, ennek megfelelően roppant veszedelmes környezeti kihívásokat kínál. Az alapötlet szerint a nagy, nyitott világ folyamatosan változott volna, és játékosként bármikor váratlan veszedelmekkel szembesülhettél. Nagyjából erről szól az E3 2014-es korai videó is – az Anthem ekkor még csak koncepció, nagy ötlethalmaz, nem konkrét játék.




2. Az Anthem 2014 augusztusában kapta az első pofont: távozott a játék vezető dizájnere, a Mass Effect játékokért (is) felelős Casey Hudson. Hamar bebizonyosodott, hogy a helyére érkező, a Disney-től frissen igazolt Jon Warner nem tudja betölteni azt a szerepet, amit Hudson eredetileg ellátott: ő igazi csapatkapitány volt, a fejlesztőgárda habozás nélkül követte a döntéseit. Az Anthem (a játéknak ezen a ponton még mindig nincs címe) hajója így gyakorlatilag kapitány nélkül maradt. A csapat ennek ellenére kitartott, de már voltak figyelmeztető jelek: a 2014 végén megjelent Dragon Age Inqusition brutális hajtás eredménye volt, a végleges játékot gyakorlatilag egy év megfeszített munka árán rakta össze a stúdió. Sikeres lett, de sokan azt kívánták a BioWare-nél, hogy bárcsak megbukna, és ezzel bebizonyítaná, hogy a stúdió által követett „az utolsó előtti pillanatban majd minden összejön, ha elég keményen dolgozunk rajta” stratégia alapjaiban hibás.

3. Az Anthem fejlesztése valahol itt siklott ki az ideális ívről. A korábban kiagyalt ötletek részben működtek, részben nem. A fejlesztők nem tudták eldönteni, hogy miképp közlekedjen a játékos a nyitott világban, a repülést többször kivették, és többször visszarakták a játékba, de soha nem voltak elégedettek vele. A sztori is változott, új író érkezett a csapatba, az eddig leginkább a Dragon Age játékokon dolgozó David Gaider erősen fantasy irányba tolta volna el a történetet – ezt a csapaton belül sokan ellenezték, és eredeti(bb) megközelítést követeltek. A nézeteltérések miatt Gaider 2016 elején távozik a BioWare-től, ami a sztori újabb teljes újragondolását eredményezi.

4. Ezen a ponton kezdi eluralni a projektet a teljes bizonytalanság. Mivel Hudson távozása után nincs egyértelmű vezetője a fejlesztésnek, a stúdió egy csapatra (Jon Warner játék direktor, Preston Watamaniuk dizájndirektor, Derek Watts művészeti direktor, Parrish Ley animációs direktor + pár Mass Effect veterán fejlesztő) bízta a döntéshozatalt. A dolog nem működött, annyira nem, hogy pont a kívánt hatás ellenkezőjét érték el vele, a csapatból senki nem akart / mert egyértelmű döntéseket hozni, és azokért felelősséget vállalni. Ezt az időszakot céltalan meetingek jellemezték, a fejlesztők még mindig nem tudták, milyen játék is lesz az Anthem.

5. A játék folyamatosan változott, ahogy a sztori is. Egy ponton több várost terveztek, aztán egy nagy várost és több kisebb, a játékos által felhúzott tábort, aztán egy várost és egy mobil Strider bázist, végül minden dobtak, és maradt a végleges játékban látható egy darab erőd.

6. Ahogy az Andromeda esetében is, a BioWare-nek ismét meggyűlt a baja az EA-nél kötelezően mindenki által használt Frostbite motorral. A problémák hasonlóak voltak, mint a Mass Effectnél: a Frostbite remek motor egészen addig, amig színtiszta FPS / TPS akciójjátékokra használod. Ahogy másra, a fejlesztők elmondása szerint rengeteget kell vele pluszban melózni, mert egy rakás olyan dolog hiányzik belőle, ami egy akció-RPG-nél létszükséglet. A BioWare szenvedett a motorral, és segítséget sem nagyon kaptak, az EA-n belüli Frostbite support-csapat ugyanis szinte teljes egészében át lett vezényelve máshová - hogy segítsék a FIFA sorozat éppen akkor (2016-ban járunk) zajló motorváltását. A FIFA az EA igazi fejőstehene, a legjobban jövedelmező sorozat, így ha az erőforrások elosztásáról van szó abszolút előnyt élvez minden mással szemben.

7. 2016 végén járunk, a fejlesztőcsapatból sokan nem értik, hogy miért nem tudják még mindig, hogy a vezetőség pontosan milyennek álmodta meg a játékot – leginkább azért, mert a vezetőség sem tudta. A játék ekkor már negyedik éve volt pre-produkciós fázisban, és még mindig nem látszott, hogy mikor állhatnak neki a tényleges produkciónak. A vezetőség rosszul kommunikál a fejlesztőkkel, a kérdéseikre egyáltalán nem, vagy nem megfelelően válaszolnak. A Destiny nevét a szó szoros értelemben tilos (!) kiejteni a BioWare-nél, a vezetők még a felvetést is elutasítják, hogy a két játék hasonlítana egymáshoz. Nagyjából mindenki látja, hogy de, nagyon is hasonlítanak.

8. A karácsonyi szünetre a csapat összerak egy demót, elsősorban azért, hogy megmutassák: a játék él és működik. A demó nem túl acélos, ezen a ponton nincs benne repülés, nincsenek képességek, lövöldözni lehet szörnyekre, és kész. Patrick Söderlund, a BioWare projekteket felügyelő EA-s főnök megnézi a demót, és nagyon nem tetszik neki, amit lát. Magához rendeli a projektvezetőket, és közli velük, hogy az Anthem a jelenlegi formájában elfogadhatatlan. A vezetőség bepánikol, attól tartanak, hogy Söderlund elkaszálja a játékot. Hat hét alatt összeraknak egy új demót (direkt Söderlundnak), segítséget kérnek a DICE-tól a játék csinosabbá tételéhez, és végül, hogy a nagyfőnök valami újat is lásson, hosszas vita után, egy hétvége alatt visszapakolják a játékba a repülést. Söderlundnak bejött az új demó - a repkedés maradt.

Végül ebből a demóból nőtte ki magát a hétperces E3 2017-es gameplay trailer. A játékot ekkor egyébként Beyond-nak hívták, elvileg a végleges cím is ez lett volna, már pólókat is csináltattak E3-as osztogatás céljából.
Nem sokkal az E3 elött derül ki, hogy a Beyond-ot nem tudják levédetni, új cím kell. A vezetőség az Anthem mellett dönt, a csapatból sokaknak nem tetszik, azt mondják, hogy semmi köze a játékhoz. A sztori még mindig formálódik, és (meglepetés!) a játék még mindig pre-produkciós fázisban van, amit az E3 trailerben mutatnak, tulajdonképpen merész találgatás arra nézve, hogy mit akarnak / tudnak elérni a végleges játékban.



9. Az E3-on az EA bejelenti, hogy az Anthem 2018 őszén jelenik meg. A játék valós gyártása még nem kezdődött meg, a képességek nincsenek véglegesítve, és egyetlen darab misszió sincs készen. A helyzetet súlyosbítja, hogy a két BioWare stúdió nem igazán jön ki egymással, nagyon nehezen dolgoznak együtt – az eredeti kanadai csapat állítólag lenézi, és B-csapatként kezeli a cég austini részlegét.
A rossz viszony rányomja a bélyegét az amúgy is nagy bajban lévő játékra: 2017 nyarán még mindig nincs egységes vízió, a sokadik narratív direktor (James Ohlen) írja át újra a sztorit, nem világos a küldetés-struktúra, nincs véglegesítve a lootrendszer, nem lehet menteni / tölteni, és rettenetesen bugos a játék. Többen feladják, elkezdődnek a felmondások – ezek a fejlesztés végéig folytatódnak, a BioWare több kulcsembert is elveszít a következő másfél évben. A vezetőség halasztást kér az EA-től, amit megkapnak, de csak minimális mértékben. Az EA közli velük, hogy a játéknak a 2018-as üzleti év végéig (2019 március) meg kell jelennie, ha törik, ha szakad.

10. És törik és szakad, leginkább maga a stúdió, meg az ott dolgozók. 2017 októberében világossá válik, hogy ha nem változtatnak sürgősen valamin, az Anthem soha nem fog megjelenni. Warnert, a játék eddigi direktorát átbuktatják produceri munkakörbe, és Mark Darrah személyében új direktor érkezik. Darrah legfőbb feladata: be kell fejezni a játékot, határidőre, és mindenáron. Darrah kemény kézzel fogja a csapatot, és kikényszeríti belőlük, hogy állandó ötletelgetés helyett döntéseket hozzanak. 2018 elején a játékból leginkább a lövöldözés a repkedés működik teljes egészében, minden más (beleértve a sztorit) még mindig képlékeny. Egy év van hátra a megjelenésig – ami a BioWare történetének legkíméletlenebb, legstresszessebb éve lesz.

11. A megszólaltatott fejlesztők szerint a fejlesztés utolsó 6-9 hónapjában a BioWare leginkább egy elmegyógyintézetre hasonlított: többen idegösszeroppanást kaptak, megszokott dologgá vált, hogy valaki hirtelen eltűnt, és nem bukkant fel hónapokig – ilyenkor általában az történt, hogy illetőt a rossz mentális állapota miatt orvosi utasításra kényszer-szabadságolták. Volt, aki úgy vezette le a stresszt, hogy bezárkózott az irodájába, és kibőgte magát.

A megjelenés előtt pár hónappal még mindig új dolgok kerültek a játékba, ilyen, utolsó előtti pillanatos bővítmény volt a Launch Pad is – a BioWare-nél a legvégén ébredtek rá, hogy nem ártana a játékban egy olyan helyszín, ahol a játékosok nyugodt körülmények között közelről láthatják egymást, ha már kozmetikai bővítményeket árulnak valós pénzért a játékon belül.

12. A megjelenés előtt a csapat több, úgynevezett mock-reviewt is megrendelt: ezek teljesen valós, újságírók által írt tesztek, pontszámmal – de kizárólag belső használatra. Ezek a tesztek átlagban 70 (a százból) pont körüli értékeket mutattak, ami a BioWare reputációjához képest alacsony, de a vezetőség ezen a ponton elégedett volt vele, és biztosak voltak benne, hogy az utolsó hetekben elvégzett csiszolások feljebb tornásszák majd a végleges értéket.

Az Anthem február tizenötödikén jelent meg, és amikor a Metacritic átlag véglegessé vált, valóban más számot mutatott. Ötvenötöt.

Összesen: 94 [1-50]
1 | 2
[3] DVM
ápr 09., kedd 7:59 #94
Válasz ssj4vegita (#91) üzenetére
Pedig Jim borzalmas egy demagóg. Néha vannak jó gondolatai, tény.
ápr 09., kedd 7:18 #93
Válasz igni (#88) üzenetére
"ha lesz kovetkezo" - igy ertsd.
Arpi: +1
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[26] Tom
ápr 08., hétfő 22:16 #92
Válasz ssj4vegita (#91) üzenetére
Pedig nincs igaza Volt itt magic nem is kevés. 5 évig elhitették az EA-vel, hogy ott munka folyik, 5 évig ment a here vere nagyüzemben az EA pénzén. Azért az nem kicsi magic
"Over here, we lost some of them. But over there, they lost all of us."
[41] ssj4vegita
ápr 08., hétfő 19:49 #91
A legőszintébb és legjobban, az egész ipari fertő lényegét megfogó videot még mindig ez a pasas csinálja
KATT!
"Imagination is everything, it is the preview of life's coming attractions." Amit az értelem el tud képzelni, azt el is tudja érni.
[26] arpi0912
ápr 08., hétfő 8:46 #90
Válasz Stinger (#86) üzenetére
Nem konkrétan az Anthem projektre gondolok, hanem a Bioware-en belül uralkodó negatív hangulatra illetve, hogy az egyik csapat feljebb valónak érzi magát a másik csapattól, stb.
Az hogy Hudson visszament a projektre annak inkább az köszönhető, hogy ilyen állapotban meg tudott jelenni a játék. De ez nagyon távol áll attól, hogy megértették mi a gond a cégvezetéssel illetve hogy tettek is volna ez ellen valamit.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[3] DVM
ápr 07., vasárnap 18:19 #89
Válasz Stinger (#86) üzenetére
Meglepne, ha kapnanak arra eselyt.
[15] igni
ápr 07., vasárnap 17:32 #88
,,az uj Dragon Age vizvalaszto lesz."

Anthem volt a vízválasztó most kellett volna megmutatni, hogy az Andromédát a B csapat csinálta. Erre kaptunk egy trehányabb munkát a nagy A csapat BioWare-tól. Szvsz kap az Anthem még 3-5 hónapos alibi "támogatást" év végén vagy év elején az EA be fogja zárni őket. Ekkora hazudozás és átverésén után nem nagyon van nekik visszaút.
Switch Friend Code: SW-4131-4448-1527
[72] zaz
ápr 07., vasárnap 7:34 #87
Válasz Stinger (#86) üzenetére
Ne haragudj de az nem elhatározás és cél ,hogy 'ok gyerekek gyerünk ,kódolgassatok!'
'de főnök! mit csinálunk'
'nem tudom! kódolgassatok,aztán szóljatok ha megtaláltátok a funt! és amúgy is nyugi! jön a magic!'
Pfffff......
Fingjuk nem volt sem most,sem pedig az andromeda esetében hogy mit akarnak. Halványan derengett valami,de ennyi.
Ezt így nem lehet! Sehol,semmiben!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
ápr 06., szombat 18:21 #86
Válasz arpi0912 (#80) üzenetére
Megvolt, ezert is kerult Hudson oda. De alig egy evvel a megjelenes elott csodat mar nem lehet tenni. Ami sikerult, az lathato. Egy dolog tuti: ha lesz kovetkezo jatek a BW-nek, az sorsdonto lesz - az uj Dragon Age vizvalaszto lesz.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[2] Dark T
ápr 06., szombat 17:16 #85
Válasz SwaggerBro (#84) üzenetére
Nekem tetszett. Más véleménye meg nem izgat
ápr 06., szombat 14:28 #84
Válasz Dark T (#82) üzenetére
Gyenge volt.
ápr 06., szombat 13:39 #83
"Dylan kódnéven futott, Bob Dylan-re utalva"




"a játékos csapatosan hajt végre különféle feladatokat egy olyan bolygón, ami nagyjából az űr Bermuda-háromszögének tekinthető"


[2] Dark T
ápr 06., szombat 12:44 #82
A Disney-től igazolt a csóka? Még jó hogy nem énekelnek minden egyes megölt Enemy után vagy egy pálya teljesítése után. 😂😂
[3] DVM
ápr 06., szombat 9:45 #81
Mind a két cégnek a lefolyóban van a helye.
[26] arpi0912
ápr 05., péntek 21:06 #80
Válasz muerte (#79) üzenetére
Én is tapasztalatból tudom, hogy nem egyszerű, de a fentiek alapján a Biowarenél az elhatározás se volt meg látszólag. Úgy meg nehéz bármit is lekezdeni.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[13] muerte
ápr 05., péntek 19:56 #79
Válasz arpi0912 (#72) üzenetére
Egy mamutnal a szervezeti struktura valtas nem annyira egyszerü am. Volt szerencsem ket helyen is vegig csinalni, sok sok siras kell mar csak az elhatarozashoz is. (Vagy tulajdonos valtas)
A cegböl kifele siras meg mindig kontraproduktiv.
Ami nem ol meg az erosit
[12] Cash Bacsi
ápr 05., péntek 19:25 #78
Válasz WarAdmir4L (#77) üzenetére
Biztos hogy nem ... en nem bantom a Destiny tesokat! 😉 Csak te se serts meg azzal hogy en fikazom a Destinyt, foggal, korommel, veres izzadssggal vedem allandoan ...
The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
[20] WarAdmir4L
ápr 05., péntek 19:00 #77
Válasz Cash Bacsi (#76) üzenetére
Ezen csak nem fogunk osszeveszni?
Widze ze wszyscy wstydza sie jezyka ojczystego!!!! Nokia 3210, EN3854MFX hűtőgép...
[12] Cash Bacsi
ápr 05., péntek 18:07 #76
Válasz WarAdmir4L (#67) üzenetére
Te nagyon el vagy tajolva szepocsem ... nalam elvakultabb es nagyobb fanatikus Destiny rajongot meg nek szart a hatara a fold! NEM! De ot ev alstt kozel 4000 ora utan mar jol esett egy iis frissites es az Anthem telibetalalt nalam ... ennyi! No hard feelings aye’ ?!?
The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
[12] Cash Bacsi
ápr 05., péntek 18:05 #75
Válasz ne5h (#60) üzenetére
Ez az oldal a netto orbit nelkuli jatekidodet mutatja, ijedzto es egyben elgondolkodtsto az eredmeny nemde?
The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
[38] Hunk2
ápr 05., péntek 15:28 #74
Most olvastam úgy tűnik ahogy régen no man sky úgy fejleszti, úgy most EA es BW páros "false advertising" címen büntetést fognak kapni.
Egyelőre csak Amerikában.
"Élni és élni hagyni"
[15] igni
ápr 05., péntek 13:18 #73
Az biztos, hogy a BioWarenak ezzel annyi, hiteltelenné váltak. Az EA ezek utána örülhet majd ha FIFA-n kívül valami is sikeres lesz eladásban.
A legdurvább az egészben megjelenés után se tudja a BioWare, hogy mit akar kezdeni a játékkal. Normális tartalmi frissítés nem volt a játékhoz az elmúlt egy hónapban. A Division 2 meg most jött tartalmi frissítés. Sőt a Destiny 2 Joker Wild dlc-ben is több tartalom volt mint az Anthemben ami azért elég durva.
Az biztos, hogy számomra ez volt az utolsó, hogy EA/BioWare játékot vettem.
Switch Friend Code: SW-4131-4448-1527
[26] arpi0912
ápr 05., péntek 13:14 #72
Válasz Stinger (#70) üzenetére
Ebben picit az a szomorú, hogy úgy jön le mintha a média illetve a játékosok kiakadása kellett volna ahhoz hogy észbekapjanak és rájöjjenek hogy a belső szervezeti struktúrán, folyamatokon változtatni kellene. 7 év alatt a vezetőség nem érezte azt hogy itt valami nagyon nem kerek? Furcsa.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[72] zaz
ápr 05., péntek 13:13 #71
Válasz Stinger (#70) üzenetére
jaja! hajrá!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
ápr 05., péntek 12:50 #70
Válasz zaz (#61) üzenetére
Casey nem is tagadja, hogy problemak lennenek. Ezt is fel kell vallalni, mert csak igy lehet rajtuk valtoztatni. Remelem, neki sikerül.

The article [Kotaku] mentions many of the problems in the development of Anthem and some of our previous projects. And it draws a link between those issues and the quality of our workplace and the well-being of our staff. These problems are real and it’s our top priority to continue working to solve them.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
ápr 05., péntek 12:47 #69
Válasz arpi0912 (#65) üzenetére
Nem kizárólagos, a BW is tehet erről természetesen.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[72] zaz
ápr 05., péntek 12:38 #68
Válasz WarAdmir4L (#67) üzenetére
Otherworld nem mérvadó (annak ellenére hogy itt igaza van)
Illetve szerintem Angry Joet plagizálja.
Gyanúsan ugyanazokat mondja,és nem csak itt, több tesztjében észrevettem ezt.
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[20] WarAdmir4L
ápr 05., péntek 12:16 #67
Válasz Cash Bacsi (#57) üzenetére
KATT! nem nincs, nyilvan veletlen hogy mindenki ezt gondolja es hogy megjelent a fenti cikk. Az hogy Te megsertodtel a Destinyre melyikbe ennyi idot toltottel es lepten nyomon hangoztatod hogy szar az tegyen boldogga. En beletettem csak a ME 3 coopjaba tobb mint 600 orat, de ebbe a szarba igen ez SZAR jatek, nem fogok, igen kurvara szegyeljek megukat mert vertek a melluket hogy csoda lesz.
Widze ze wszyscy wstydza sie jezyka ojczystego!!!! Nokia 3210, EN3854MFX hűtőgép...
[72] zaz
ápr 05., péntek 11:50 #66
Isten ments ,hogy védjem az EA-t, pláne Patrick Söderlundot.
De amikor 4 év után egy fostalicska demót kapsz,akkor joggal háborogsz,hogy 'srácok! nem erről volt szó'
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[26] arpi0912
ápr 05., péntek 11:17 #65
Válasz Stinger (#59) üzenetére
Így van, ezért kell egy erős kezű vezető.
Abban viszont nem értek egyet, hogy ez csak és kizárólag az EA sara. Nem hiszem, hogy ők tartottak fegyvert a Biowarehez, hogy ne legyen egy normális vezetője a projektnek, illetve mikor az első vezető lelépett, ne tegyenek a helyére senkit. Valamint, hogy 5 év alatt ne tudjanak összehozni egy egységes koncepciót. Az meg hogy 4-5 év pénzelés után Söderlund azt mondta amit az a minimum, más is ezt mondta volna.
Én nem sajnálom a Biowaret, mert ahogy a cikkből is kiderült ez már nem az a Bioware akik kellemes élményeket adtak nekem a múltban. Ilyen belső problémákkal csodálkozom, hogy 2 játékot is ki tudtak adni ebben a generációban.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[72] zaz
ápr 05., péntek 11:03 #64
Válasz Stinger (#59) üzenetére
"Mike Gamble egy bohóc volt"
Köszönöm!
Pont ezt magyaráztam múltkor egy cimbinek a kocsmában,hogy az a csávó eddig kettőből kettőt elbaszott!
És igan,amiről szintén beszéltünk már sokszor..ha nincs egy vezér aki megmondja hogy mi van , akkor annak ez lesz az eredménye.
Csak összehasonlítás miatt : KATT!
Két év után valahol itt kell tartani! Tudod mit akarsz,tudod hogy. Nehéz lesz ? Persze? De megvan a cél!
Anthem és Androméda esetében 2 év után még csak a táblára firkálgattak valamit színes filctolakkal, meg talán megvolt annyi hogy gurul a kocsi. De hogy mit akarnak? Hogy? Miért? fingjuk nem volt. Meg is lett az eredménye. SAJNOS...
Ezek után határozottan aggódok a DAE4 miatt, bár ha minden jól megy akkor ez a két egymás utáni seggberúgás talán ébresztő jellegű lesz!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
ápr 05., péntek 10:54 #63
Válasz ne5h (#60) üzenetére
Hu nagyon sokat videójátékozolXDD
"You know I'm right, Morty, because I'm *burp* smarter than you."
[72] zaz
ápr 05., péntek 10:51 #62
Válasz Cash Bacsi (#58) üzenetére
D1 19 óra( ezt nem toltam túl )
D2 84 óra (ezt sem )
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[72] zaz
ápr 05., péntek 10:40 #61
BioWare Boss Addresses Studio Issues, Vows To 'Continue Working To Solve Them'
KATT!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
ápr 05., péntek 10:12 #60
Válasz Cash Bacsi (#58) üzenetére
Ez az oldal kicsit érdekes, mivel eszerint a D1-gyel "csak" 1400 órát játszottam, míg a PlayStation korábbi videója szerint 2000 fölött van ez a szám. Nem tudom, melyiknek higgyek.
I am such a B.A.
ápr 05., péntek 10:09 #59
Válasz arpi0912 (#40) üzenetére
Ebből jól látszik, hogy ha nincs erős akaratú vezír', aki jó vízióval és megfelelő skillekkel rendelkezik, összedől az egész - tökmindegy, hogy az Bioware, vagy bármi más. Preston, Derek és Parrish zseniális szakemberek, csak épp nem vezetők, Mike Gamble egy bohóc volt, az elejétől Markot és Casey-t kellett volna alkalmazni erre - feltehetően túl későn csatlakoztak a projekthez, az EA akkor pedig már gőzerővel vágta a centit, mert a számok, meg a finansszírozás ugye. Más kérdés persze, hogy ha ráerőszakolják a belső stúdióikra a Frostbite-ot, de nem adják meg a megfelelő támogatást, akkor mi lesz az egészből.

Már az Andromeda oknyomozó riportban is nagy hangsúlyt kapott a döntésképtelen vagy épp spártai elven működő vezetés, mint ok: az EA nem véletlen a világ leggyűlöltebb kiadója, most is jól látszik a ténykedés, amellyel szépen lassan ezt a stúdiót is ledarálja. A BW-t innentől nehéz lesz megmenteni - ha nem képesek változtatni (amely az EA alatt gyakorlatilag mission impossible), szép lassan majd elszivárog mindenki, és alapítanak majd egy saját stúdiót - na arra lesz érdemes odafigyelni.

A magam részéről az ME és DA franchise-t sajnálnám a legjobban. Mindegyikből van egy-egy félre sikerült "feketébb" bárány, de összességében elég nagyot adtak hozzá a videójátékos pályafutásomhoz.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[12] Cash Bacsi
ápr 05., péntek 9:59 #58
KATT!
The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
[12] Cash Bacsi
ápr 05., péntek 9:57 #57
Válasz WarAdmir4L (#54) üzenetére
Valoban jobb az Orbitban repkedo urhajokat nezegetni, viszont pont most neztem meg hogy a D1-es 2100 orambol 800-at toltottem orbitban. Van meg kerdes?
The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
ápr 05., péntek 9:54 #56
Válasz Lavitz (#26) üzenetére
Ember, miről beszélsz? Az ANTHEM-el kapcsolatban mikor olvastál tőlem ilyesmit ?Egy dolog, hogy nem ültem fel a hype vonatra, de itt nem szokás előre lerúgni valamit mások véleménye alapján - szvsz nesh és jómagam sem állítottunk semmi valótlant a játékról (nálam furcsa is lenne, mert időhiány és egyéb elfoglaltságaim miatt még a demóba se néztem bele, nemhogy a végleges játékba). A belső válság más tészta, de ne keverjük már a szezont a fazonnal.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[67] Lavitz
ápr 04., csütörtök 19:54 #55
Válasz WarAdmir4L (#54) üzenetére
Na várjál baszki most kapcsolok, ha 1 évig tákolták össze a végeredményt akkor abból a 12 hónapból minimum 5 hónapig ők is a kibaszott töltést nézték!!!! Hiszen ha mi várunk akkor ők is vártak...uhh...már mindent értek!

"többen idegösszeroppanást kaptak, megszokott dologgá vált, hogy valaki hirtelen eltűnt, és nem bukkant fel hónapokig – ilyenkor általában az történt, hogy" inkább hazamentek amíg betöltötte a következő pályát a játék...ennyi.
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | Élő játék streamek!
[20] WarAdmir4L
ápr 04., csütörtök 19:00 #54
Válasz Cash Bacsi (#46) üzenetére
Az csak 60 ora mert 40 oran keresztul nezted a hogy tolt a jatek, koszi, en maradtam a Destinynel.
Widze ze wszyscy wstydza sie jezyka ojczystego!!!! Nokia 3210, EN3854MFX hűtőgép...
[72] zaz
ápr 04., csütörtök 18:17 #53
Válasz zsozsa (#52) üzenetére
Röhej az egész.
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[47] zsozsa
ápr 04., csütörtök 17:37 #52
Válasz zaz (#51) üzenetére
Még egy 7 év jót tett volna neki?
Dzsézon Tetem a Transplanter
[72] zaz
ápr 04., csütörtök 17:08 #51
Válasz zaz (#50) üzenetére
Annyit hozzátennék,hogy ez a játék nem szar,ez a játék nincsen kész!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[72] zaz
ápr 04., csütörtök 17:07 #50
Válasz Cash Bacsi (#46) üzenetére
Van ez így! Én is sokszor elvagyok közepes szarokkal.
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[16] skiz0
ápr 04., csütörtök 15:54 #49
Válasz Dude (#48) üzenetére
jhah, ez a tipik guilty pleasure kategória...
PSN: mucsacso
[50] Dude
ápr 04., csütörtök 15:30 #48
Válasz Cash Bacsi (#46) üzenetére
Mindenkivel előfordult már, hogy egy közepes játékba beleszerelmesedett. Ezzel nincs is baj. De ne másokat hibáztass, mert megbukik. A fenti írásból is kiderül, hogy nem véletlenül nem lett közönségkedvenc.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[12] oistrakh
ápr 04., csütörtök 15:30 #47
És akkor ezek után volt pofájuk egy ilyen márciusi updatet kiadni amiben nulla tartalom van... Jobb lesz ha bezárják ezeknek a trógereknek a stúdióját.
Ps4 id: Oistrakh_01
[12] Cash Bacsi
ápr 04., csütörtök 14:59 #46
És akkor van a másik oldal: annyira szar a játék, hogy már több mint 100 órát beletettem ha választani kell az örök kedvenc Destiny és e között még mindig ezt választom ... szóval ... mind1, hagyjuk inkább.
The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
[48] soliduss
ápr 04., csütörtök 14:55 #45
Válasz friedmannt (#43) üzenetére
A kotaku ha van rá lehetősége mindig meginterjúvol valakit ha lehúzza a rolót egy studió, vagy ha valahol bűzlik valami.

Valamikor ilyen király irások születnek... valamikor le se hozzák.
Összesen: 94 [1-50]
1 | 2