[Premier előtt] Battlestations: Pacific

Battlestations: Pacific

hzx2009.05.01. 17:17

A tavalyi év októberében volt szerencsém megtekinteni és kipróbálni a magyar játékfejlesztés egyik legfrissebb üdvöskéjét, a roppant ígéretes Battlestations: Pacificet. (Az eseményről készült exkluzív beszámolónkat itt olvashatod.) Annak, hogy ismét írunk a Pacificről, több apropója is van. Egyrészt már nem kell sokat aludni, és a boltok polcain felbukkan az Xbox 360-ra, és a Games for Windows Live-ra fejlesztett program. Másrészről a fejlesztő- forgalmazó páros úgy gondolta, hogy a sajtó kíváncsiságát kicsit enyhíti egy családias hangulatú prezentációval, amelynek a keretein belül (az Eidos Hungary főhadiszállásán) ismét megvizslathattam az akció és stratégia határmezsgyéjén táncoló remeket.


Próbáld ki Te is

A Battlestations: Pacific frissen megjelent demója PC-n és Xbox 360-on is elérhető. A demó egy single player küldetést, és két skirmish missziót tartalmaz, Siege és Island Capture játékmódokban. Mérete 1.2 giga, a PC változatot [innen](http://www.atomicgamer.com/file.php?id=77862), [innen](http://www.gamershell.com/news_75254.html) vagy [innen](http://www.gameshadow.com/gamepedia/content.php?content_type_id=13&content_id=10304) tudod lehúzni

A délutáni foglalkozás első része egy prezentáció volt, melyet Szalacsi Botond tartott a jelen lévő kollégáknak. A háttérben terpeszkedő óriási LCD kijelzőn közben pörgött a játék, mi pedig kapkodtuk a fejünket, mert az ember vagy Botond szavaira figyelt, vagy a képernyőn eluralkodó csatára. Mivel a játékkal kapcsolatos legfontosabb információkat egyszer már leírtuk, ezért most a változtatásokra, új infomorzsákra és impressziókra térnék ki leginkább.

Akárhogyan is igyekeztem a figyelmem a látványról a belső szépségek felé terelni, az első percekben sajnos ez nem igazán sikerült. Ugyanis a Battlestations: Pacific arcpirítóan jól néz ki. Nem álmodtam - a legutóbbi tapasztalataim óta is sikerült a srácoknak az összképen csinosítani. A víz egészen hihetetlenül látványos, de az egységek kidolgozása, a hátterek, és a millió izgő-mozgó effekt (csobbanás, lövegtornyok célra tartása, szárnylapátok küzdelme) is nagyon feldobja a látványt. Nem kérdéses - a program lazán veszi fel a versenyt a Blazing Angels, a Hawx, és az Ace Combat 6 által prezentált minőséggel.

Na, de nézzük a tartalmat. Azért az első sokk lefutása után sikerült a játékmenetre is rácsodálkoznom. Fontos elmondani, hogy az első benyomásokat úgy szereztem, hogy nem én magam szorongattam a kontrollert, hanem egy fejlesztő. Igazán jó volt látni, hogy értő kezekben a program egy nyomulós, folyamatos, bár odafigyelést azért vastagon megkövetelő produktum képét mutatta. Nem érdemes elhallgatni - a Pacific így sem olyan pörgős, mint az előbb említett repülős árkádjátékok, de a képernyőn sok minden történik, a lövöldözést és offenzívát (akció) muszáj lendületesen megkoreografálnod (stratégia). Ebből a kettősségből ered a figyelmet konstans módon éberen tartó feszültség, és ez nullázza azt az előítéletet, amelyet a lomhán mozgó hadihajók ültetnek be a begyünkbe az első percekben.

Persze jogos véleményt egy játékos csak akkor mondhat, ha a kezébe vette az irányítást. Épp ezért alig vártam, hogy jómagam is kipróbálhassam a programot. A Leyte-öböl csatáját immár viszonylag könnyedén gyűrtem le (a próbateszten anno gondjaim voltak még a repülő fizikájával), az akciórészek irányításába gyakorlatilag a fejlesztők két segítőkész megjegyzése után belerázódtam. A torpedó suhant, a Yamato testvérhajója, a Musashi süllyedt, macko elégedetten kortyolt a kólájából.

A főmenüben nézegettem egy darabig a japán küldetés szintjeit, és megakadt a szemem egy kísérő-védelmező küldetésen, amelynek előzetes képecskéje egy viharos tengeri éjszaka küzdelmeit vetítette a belső vásznamra. Bár az előzetes tervekben e pályának a prezentációja nem volt bekalkulálva, kisírtam magamnak egy menetet, az XBOX fejlesztői gép pedig már töltötte is befelé az ígéretes anyagot. Nem akarok sok poént lelőni, de annyit talán elöljáróban elmondhatok: sok áll fog koppanni az éjszakai vihar látképét megpillantva.

(Bénaságomnak köszönhetően a fránya tengeralattjárót a pálya végén a jó égnek nem tudtam lelőni... Sebaj, legalább a Shoho megmenekült!)

A kampány pályái után a Skirmish módba is beleugrottam. A Siege lényege egy szárazföldi bázis támadása volt, mely felett egy másik játékos (itt most konkrétan egy rookie BOT) rendelkezett. Ennél a csatánál azért már a térképet is használni kellett. Sőt, az egységmenedzsmenttel is sikerült megismerkednem, amely szerencsére szintén nem volt túlbonyolítva - viszont egy újabb kellemes réteget csempészett a mézesmázos felszín alá.

A módok között nem csak a Siege tanyázik, hanem többek között a Duel, a kompetitív mód, és az Island Capture is. A szigetfoglalás talán a legösszetettebb feladat a játékban. Szigetről-szigetre haladva kell elfoglalni a bázisokat, közben pedig az elfoglalt helyőrségek számától függően kell gyűjtögetni a pontokat, és rendelni az utánpótlást. Az ellenfélnek ugyanez a célja, így érdekes sakkjátszmákat alakíthatunk ki a hódítósdi közepette.

Az Eidos láthatóan nagyon bízik a többszereplős játékmód sikerében. Hosszas és precíz balanszírozást hajtottak végre az egységeken és a pályákon, a végeredmény pedig kifejezetten átgondolt és izgalmas képet mutat. A fejlesztők várják a klánok megalakulását, visszavárják a mai napig csatázó Battlestations-veterán Midway játékosokat, és csábítják a még Battlestations-szűz emberkéket. A botokért pedig külön jár a Kudos - az amúgy sem rövidre taksált egyszemélyes játékidő jelentősen bővíthető mind a skirmish, mind a többszereplős játékmód feltérképezésével.

Nyergeljünk át a legkényesebb kérdésre. Sokakat izgat, hogy most akkor ez a hibrid műfajú cucc stratégáknak van kitalálva, vagy az akció mestereinek? Bátran ki merem jelenteni, hogy mindkét brancs megkapja majd, amit megérdemel. Az akciórészek úgy muzsikálnak, ahogy a játékok nagy könyvében meg van írva - és még csak a térkép használata sem kötelező. Persze azért lesznek részek, ahol érdemes a dolgok megkönnyítése érdekében felülről is ránézni az ágyútöltelékeinkre, de a stratégiázásnak egyik eleme sem mászik erőszakosan a gamer arcába. Ha valaki tengeribeteg lesz a hajóágyú ülésében eltöltött percektől, netalán kidobja a taccsot két dugóhúzótól a repülőgép pilótafülkéjében, annak ajánlott a taktikai nézet - a térképen is meg lehet mindent problémát oldani, a döntés a játékos kezében van.

Több, mint 100 egység, több, mint 25 pálya, több, mint 6 féle skirmish mód, és több nap, mint kolbász. Osszuk be tehát jól a zsebpénzünket, mert a Battlestations: Pacific az a játék, amiért igen is érdemes lesz feltörni a malacperselyt. Tartalmas, gyönyörű, okos és szórakoztató, arról nem is beszélve, hogy a miénk.

A Battlestations: Pacific május tizenötödikén kerül a polcokra, Xbox 360 és PC platformokon.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

7 órája
4

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
8

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

2 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

5 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

6 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

8 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

8 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

9 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==