Kevés olyan tanulságos és inspiráló videót láttam mostanában, mint a Gameumentary Larian Studiosról szóló, tegnap megjelent dokumentumfilmje, pedig a bő egyórás film a játékfejlesztés árnyoldalát és számos buktatóját is bemutatja.
A Divine Divinity-vel ismertté vált belga csapat többször volt kénytelen kiadói nyomásra félkész játékot kiadni, majd szembesülve a nagyszerű eladások ellenére is kopogtató anyagi csőddel szinte a nulláról újrakezdeni. A rengeteg kockázatot vállaló és hosszú éveken át csak a túlélésért küzdő Swen Vincke és csapata számára a Divinity: Original Sin volt az utolsó esély, és az is csodával határos, hogy a játék valaha elkészült.
Hányattatott történetük szerencsére innen jóra fordult, és a független fejlesztőként, Kickstarter támogatással elkészített Original Sin játékok annyi év után végre meghozták számukra a jól megérdemelt sikert és elismerést.
A kilencvenes évekig visszanyúló, érdekességekkel és értékes gondolatokkal teli dokumentumfilmet a csapat rajongóin túl a játékfejlesztés iránt érdeklődőknek is jó szívvel ajánlom!