Érdekes kijelentéseket tett Michael Gamble és Casey D. Hudson az Anthem kapcsán nemrégiben lezajlott PAX eventen: a kanadaiak sci-fi loot shootere, a Destiny mintájára épülő, de attól számos pontján különbözőségeket mutató játékának történetmesélési és kontentbővítési megoldásai nagyban befolyásolni fogják a soron következő játékokat is.
Az Anthem történet-struktúrája, amely az online szolgáltatáson keresztül jut majd el a játékosokhoz, lehetővé teszi a további/új sztorivonalak folyamatos, utólagos bővítését is, mely a jövőben érkező Dragon Age és Mass Effect játékok esetében is alkalmazott megoldás lesz majd.
Az Anthem struktúrált felépítése a központi, ún. Tarsis nevű hub-world köré épül, ahol a játékosok elsősorban a tradícionálisabb RPG-szerű és történetmesélős mechanikájú gameplay-jel szembesülhetnek, míg az online open-world területeken a loot-shoot-szerű csapatorientált/single küldetések várják majd a karaktereket.
*"Ezzel a technológiával már most megvan a lehetőségünk folytatni a történeteket, amelyeket elmesélünk - ellentétben azzal az "ódivatú" megoldással, amelyet utólagos DLC-knek nevezünk. Az Anthemben alkalmazott megoldással folytatólagosan tudjuk tovább fűzni a szálakat hónapról-hónapra, még a megjelenés után is. Ezzel a módszerrel mondhatjuk azt, hogy most kibővítjük az ügynökök történetét, aztán a világban történt események hatására x/y kapcsolat, történet, vagy bizonyos küldetések megváltozhassanak a hatás-kölcsönhatás elve alapján - megteremtve annak a lehetőségét, hogy egyúttal új helyszíneket, karaktereket is bevonjunk a történetbe.
A cél az, hogy a következő játékaink mind profitáljanak ebből az újonnan kidolgozott megoldásból, legyen az a soron következő Dragon Age mítosz, vagy az univerzumunk, amely "Mass"-el kezdődik."*