Detroit: androidok esete a nagy számokkal
Eddig 20 hozzászólás
mcmacko
2018. augusztus 06.
hétfő 16:53


David Cage és a Quantic Dream elégedetten dőlhetnek hátra, legutóbbi játékuk ugyanis masszív siker lett.

A Detroit: Become Human május huszonötödike óta másfél millió játékost boldogított, emellett húsz millió óra játékidő lett beletéve a programba a beépített naplózó rendszer alapján. Már a májusi eladások is bíztatóak voltak: az NPD adatai alapján az első havi számok 20%-al túlnőtték a Heavy Rain eladásait.

Tegye fel a kezét az, aki közülünk is hozzátett ehhez a megérdemelt sikerhez!

aug 12., vasárnap 17:32 #20
Válasz backstab (#17) üzenetére
Plusz adhat a gepeladasokhoz is...
"This is our time to medicate..."
[46] soliduss
aug 08., szerda 9:07 #19
Válasz backstab (#17) üzenetére
Ha figyelembe veszed ,hogy nekik nem kell fizetni a platformholdelrnek a 10-12 dollárt az max árból ( akció esetén nem tudom mennyi) máris jobb a csízió.
[1] webex
aug 08., szerda 8:27 #18
Válasz backstab (#17) üzenetére
Az ex-ek költsége a beletolt marketingtől is függ, de kb 2 millió eladott példánynál már nullás, onnantól meg nyereséges. Viszont ez az átlag AAA játékokra vonatkozik, a Detroit nem tekinthető ilyennek, jóval kisebb költséggel operál. A másik végletnek (pl. God of War) jóval nagyobb költsége van így nagyobb példányszámtól is lesz nyereséges, de azoknál azért beszokott jönni a dolog, ritkán veszteséges egy ex. (pl Last Guardian ). A PUBG más tészta, az ki van hegyezve az esportra és a masszív profit a fejlesztők kb. egyetlen célja. A Sony más oldalról közelíti meg amellett, hogy nekik is azért profit a cél. Egyébként ha a Detroitból eladnak 5 milliót akkor a Sony kb. leszo..a magát örömében, nagyon rétegjáték.
[31] backstab
aug 08., szerda 7:19 #17
Annak idején meg a Sqare kevesellte a Tomb Raider ötmilliós eladásait...

Mindig dolgozik bennem a kisördög, hogy vajon milyen ára van az exkluzivitásnak? Csodálatosak ezek a Sony címek, de vajon nyereségesek-e egyáltalán? Egy belsős csapat öt éven át "pénz nem számít" alapon dolgozik egy audiovizuális mesterművön, és eladnak belőle 5 milliót. Közben meg olyan igénytelen, pár hónap alatt összegányolt hulladékok, mint a PUBG, 50 millió példányban fogynak (de még a RUST is hozza az 5 milliót).
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
aug 07., kedd 17:56 #16
Válasz theSickness (#15) üzenetére
Viszont a korlátozottság mindkettőben megvan, hiszen míg egy point-and-clicknél nem tudsz a környezettel akárhogyan interakcióba lépni (véges számú tárgy használható az egyes feladatokhoz), úgy az interaktív filmeknél is meg van szabva, hogy bizonyos helyzetekben milyen döntéseid vannak, mik közül választhatsz.

Ezen a vonalon állítottam párhuzamba a kettőt: adva van egy szituáció (az egyiknél feladat, a másiknál döntés), de valamilyen szinten mindkettőnél meg van szabva, mennyire van szabad kezed. És ezen a vonalon szerintem a Detroit például bizonyos értelemben tekinthető point-and-clicknek is (vagy tartalmaz ilyen elemeket), hiszen a legtöbb esetben valamilyen helyszínen kell adott számú tárgyat használnunk, csak ezek nem egy puzzle megoldásához vezetnek, hanem az éppen aktuális döntési opcióig.
I am such a B.A.
aug 07., kedd 17:24 #15
Válasz ne5h (#14) üzenetére
Úgy mondanám: a hagyományos pint and click zsánerben feladatok vannak, ebben meg opciók. Igen fontos különbség.
aug 07., kedd 17:02 #14
Válasz theSickness (#13) üzenetére
Szerintem pontosan tudod, milyen értelemben vontam párhuzamot a két műfaj között.
I am such a B.A.
aug 07., kedd 16:46 #13
Válasz ne5h (#10) üzenetére
Nagyon sok rossz point and click játék létezik, a jobbakra nézve a kijelentésed kifejezetten sértő.
aug 07., kedd 16:45 #12
Válasz soliduss (#9) üzenetére
Mennyire menti meg a sok variáció, ha a saját bevallásod szerint sem annyira jó a sztori? Ha egy másodvonalas Steven Seagal matinét vennénk alapul az elmúlt évekből, ahol szintén lehetne több befejezés, a helyzet érdekességén túl nézve javulna a sztori?

Azokat a rendezéseket nem tudom, hogyan csináltad, de...oké.

Játékként meg azért nem működött annyira, mert még erősebben köti gúsba a játékost a rendezést, mint egy átlagos játéknál, és csak adott opciók közül választhatsz, amelyeknek egy része csakis az immerzió, és nem a valós tettek miatt vannak a játékban.

Mondom, mindez nem akkora gond, ha akként kezeljük a Detroit-ot, ami.
[1] Wakka
aug 07., kedd 13:00 #11
Válasz soliduss (#9) üzenetére
hmm, jól hangzik
aug 07., kedd 10:57 #10
Válasz theSickness (#8) üzenetére
Szerintem van annyira játék, mint egy point-and-click kalandjáték. Ott sincs sokkal több interkacióm a környezettel, ellenben ezekben az interaktív filmekben legalább a sztori alakítható valamennyire.
I am such a B.A.
[46] soliduss
aug 07., kedd 10:29 #9
Válasz theSickness (#8) üzenetére
Ez eléggé subjektiv.

Ha azt veszed sok játékból készült film is ebbe a hibába esik. Van pár jó pillanat de az nem visz el egy filmet a hátán. De játékként rohadtul működik, lásd Assasins Creed.

A Detroit tényleg nem újítja meg a zsanrát de én minimum 6 féle teljesen különböző variációt hoztam elő. Volt amikor melankólikus "saul fiait" rendeztem a végkifejletből. Volt amikor Prison Break fellingű-t. Volt amikor egy full akciófilmet toltam belőle.

Lehet nem annyira erős történetben, de a variációk száma végtelen és igenis tetten érhető a pillangó effektus amit egy ilyen játékban keresnek az emberek.

+1 indok... ideális Barátnő/feleség leültető játék.
aug 07., kedd 9:21 #8
Szerintem ez még sok is. Szeretem a jó sztorikat, de a Detroit pár jobb pillanata és karaktere ellenére elég gügye és lapos. Igazából nem vagyok mérvadó, az egész interaktív filmes / döntéshozós szubzsáner relatíve sikeressége egy rejtély számomra.
(illetve nem az, de nem is nagyon sorolnám a játékokhoz és a közönséget a hagyományos játékosokhoz)
aug 07., kedd 8:46 #7
Válasz soliduss (#6) üzenetére
Figyelj, mert a hír egy kicsit csalóka, itt most nem eladott példányról beszélünk, hanem játékosszámról. A kettő pedig nem feltétlenül egyezik, elég csak a használt példányokra gondolni, amik növelik ugyan a játékosszámot, de az eladásokba nem számítanak bele.
I am such a B.A.
[46] soliduss
aug 07., kedd 8:38 #6
Válasz Lakatos Rájden (#1) üzenetére
Nagyon rétegjáték ez az interaktiv mozi feeling.

Mind a heavy Rain és mind a Beyond + projekt voltak, de szerintem összesen ment el belőlük 1-1,5 millió db.

Itt szerintem az a hir, hogy ilyen gyorsan elment belőlük 1,5 millió...a vége szerintem simán meglesz 2 misi is lifetimeban.

Nem egy God of war, vagy egy GT Sport vagy egy uncharted.
[23] arpi0912
aug 07., kedd 8:08 #5
Elsőre nekem is kevésnek tűnik, de ők biztosan jobban tudják hogy mit neveznek sikernek és mit nem. Megérdemli.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[15] eandre
aug 07., kedd 0:37 #4
Kevésnek tűnik de ha siker igy is akkor nincs baj.
[1] webex
aug 06., hétfő 20:28 #3
Válasz Lakatos Rájden (#1) üzenetére
Bőven jó, nagyon rétegjáték.
aug 06., hétfő 20:23 #2
Igaz, az excímek azért vannak, hogy eladják a konzolt...GOW-ból mennyi mehetett már el 6-7 millia ?
aug 06., hétfő 20:21 #1
Persze, hogy megvettem, de ez a másfél millia mostanáig nem karcsú ?