Az E3 egyik meglepetésjátéka kétség kívül a Dying Light 2 volt, a Techland pedig a jelek szerint komoy mértékben licitál rá az első rész megoldásaira. Ezek egyik a nappal/éjszaka ciklushoz köthető. Adrian Ciszewski nyilatkozata egyelőre értelemszerűen nem sok részletet árul el, annyit azonban megosztott, hogy "masszív változtatás" jellemzi majd a játék ezen részét, oly' mértékben, amiről akár egy egész konferencián lehetne beszélni.
Kifejtette, hogy az előddel ellentétben a második részben az éjszaka ezúttal már nem annyira korlátozásként lesz jelen, sokkal inkább egy új lehetőség a harcokban, a küldetések teljesítésében vagy akár a közlekedésben. Ezzel együtt az éjszaka továbbra is a fenyegetésről szól, ugyanakkor nem korlátozódik pusztán a menekülésre és fedezék keresésére. Ugyanakkor nappal egészen más fajta ellenfelekkel akadhatunk össze, akik nem kevésbé jelenthetnek kihívást.
Szó esett a játéktér nagyságáról, ami szintén kellő mértékben kontráz rá az első részre, lévén a térkép négyszer lesz nagyobb, mint a Dying Light és a The Following területe együttvéve. Ennek a megnövekedett helyszínnek köszönhetően az egyes régiók jelentősebben különbözhetnek egymástól, így egy új megközelítést adva a felfedezésnek és kutatásnak.