A tartalmas gameplay bemutató követően a Ghost of Tsushima rendezője, Nate Fox osztott meg néhány új részletet a csapat legújabb alkotásáról. A játék a mongol megszállás alatt játszódik, egészen pontosan 1274-ben. Jin Sakai-t, egy szamuráj harcost irányíthatunk majd, a történet pedig egyaránt fog a bosszúról és a reményről is szólni. A történet során Jinhez mások is csatlakoznak, mint például a gameplay-ben látott Masako.
A csapat a letisztult, minimalista megközelítést alkalmazza, mind a világ, mind a játékos interfész megalkotásában. A fejlesztés három alapelve a "sár, vér és acél" volt. Ettől függetlenül nem szeretnék korlátozni a játékosokat, sőt, igyekeznek a lehető legnagyobb szabadságot megadni nekik Tsushima szigetének felfedezésében.
A csapat korábbi játékainak megfelelően a kettősség ezúttal is meglesz a karakterfejlesztésben, a Samurai és Ghost ágak között választhatunk. Előbbi értelemszerűen a közelharca, míg utóbbi a lopakodásra fókuszál. A képességekhez a ruhatárunkat is igazíthatjuk, melyek ennek megfelelően további tulajdonságokkal fognak rendelkezni.
A korábban említett szabadságot kihangsúlyozandó elmondta, hogy a konferencián mutatott gameplay végén zajló párbaj nem egy elkerített területen zajlik, teljes egészében a nyílt világban kerül sor rá. Ezen kívül megtudtuk azt is, hogy a látott bemutató a játék egyik mellékküldetéséből származik.