A bemutató trailer alapján könnyen gondolhattuk azt, hogy a Sekiro: Shadows Die Twice lesz a következő lépcsőfok a From Software soulslike játékainak evolúciójában. És bár ez a nézőpont még mindig fennállhat, az új információk birtokában a Sekiro egyúttal szakít is a hagyományokkal, nem kis mértékben.
Yasuhiro Kitao a játékot akció-kalandként aposztrofálta, kitérve rá, hogy jelentősen különbözni fog a csapat korábbi munkáitól. A Sekiroban nincsenek fejleszthető statok és karakteralkotás, gyűjthető fegyverek vagy páncélok, ahogy a multiplayer is teljesen kimarad. Szintén eltűnnek a halál után visszaszerzendő lelkek, valamint a checkpoint rendszer is szemmel láthatólag távol marad.
De akkor mi lesz helyette? A karakterünk bal karját helyettesítő művégtagot módosíthatjuk, ezáltal támadó vagy védekező funkcióval felruházva. A harcok során a stamina rendszer némileg átalakul, a bevitt támadásokkal az ellenfelek ellenállását törhetjük meg (hasonlóan, mint a Nioh-ban), de ugyanez igaz lesz a mi védekezésünkre is. Tökéletes blokkolással természetesen megfordíthatjuk a helyzeteket.
Emellett a játék egy könnyed lopakodós mechanikával is fel lesz vértezve, amivel észrevétlenül és azonnal végezhetünk ellenfeleinkkel. Ehhez jó szolgálatot fog tenni a mászóhorog, amit természetesen a nyílt harcoknál is bevethetünk. Ahogy az ezúttal már bármikor használható ugrást is, erre ráadásul bizonyos harcokban nagy szükség is lesz.
A Shadows Die Twice alcímből könnyen következtethettünk rá (én legalábbis így tettem), hogy elhalálozás során a karakterünk azonnal feltámasztható lesz. Ami érdekesebb, hogy ilyenkor az ellenfelek azonnal érdeklődésüket vesztik irántunk, ezáltal újfajta taktikázási lehetőséget adva. Arról nem kaptunk további részleteket, hogy mennyire lesz korlátozva ez a fajta újjáéledés.
Ami azonban továbbra is állandó lesz a játékban, az a csapatra jellemző egybefüggő és jól felépített világ, amit ezúttal is élmény lesz felfedezni, ráadásul a mászóhorognak és az ugrásnak köszönhetően vélhetőleg korábban nem látott megoldásokra is számíthatunk.