Shadow of the Tomb Raider: drága fejlesztés
Eddig 26 hozzászólás
mcmacko
2018. május 12.
szombat 17:09


A videojátékos szuperprodukciók masszív, halivúdi filmek költségvetését megszégyenítő büdzsével dolgoznak - ez eddig sem volt titok.

Az Eidos Montreal főnöke beszélgetett a GamesIndustry-val, ahol elárulták, hogy az új Shadow of the Tomb Raider játék 75-100 millió Dollárba fog fájni a készítőknek, 35 extra milliót költve a promócióra. Ezzel így 135 misibe fáj az Eidosnak Lara rebootjának harmadik epizódja. /Ehh, ezt az utolsó gondolatot leírni is fájdalmas.../

Összehasonlításképpen felsorolnak néhány más játékhoz tartozó fejlesztési nagyságrendet is.
Egy COD játék kb. néhányszor 10 millióba kerül, de százmilliós nagyságrendbe tartozik a marketingköltség. A GTA5 körülbelül 265 millióba került összesen. A Destiny első részénél körülbelül 500 millió csorgott el - bár ebbe már minden apró költséget összeadott Kotick az akkori vonatkozó nyilatkozatban.

A Shadow of the Tomb Raider 2015 óta készül, majd 500 fős fejlesztőcsapattal.

[24] arpi0912
máj 14., hétfő 9:24 #26
Válasz zaz (#17) üzenetére
Biztos vagy te ebben? Csak mert én már előző generációban is rendeltem angliából játékokat és míg akkor 35-40 font volt egy új játék, most ugyan azon az oldalon 50 fontról indulnak az új játékok árai.
Nem csak itthon drágultak azok az árak.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[24] arpi0912
máj 14., hétfő 9:22 #25
Válasz Cell (#1) üzenetére
Vagy pont ezért elfogadják megint az MS pénzét, hogy már előre hozzon is valamit vissza a sok fejlesztési költségből.
Nem tudom vajon az előző rész ideiglenes exkluzivitása megérte-e nekik utólag vagy sem. Mondjuk most már sok pénzt kéne kicsengetni, hogy ha azt akarják hogy egy 2x akkora felhasználóbázisra később jelenjen meg a játék.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[10] frg_dnl
máj 14., hétfő 6:51 #24
Nekem az Endurance kifejezetten tetszett szólóban is. Az előre generált random pályáival mindig érdekes volt remélem, hogy ebből valami ötletet merítenek a Shadow of the Tomb Raiderbe.
Jó volt mert figyelni kellett a hidegre és az élelemre csapdákra és ellenségekre a vadon élő állatokra.
A Rise of the Tomb Raiderben talán ez volt a legjobb és ez is DLC.
[13] Joel1970
máj 13., vasárnap 23:04 #23
Válasz Pukkandúr (#21) üzenetére
Szerintem mindenben jobb 2013-tól a Tomb Raider a régi részeknél.
LG OLED E6V , 5 db PS4 , 5 db Xbox One , Xbox Gamertag:aron8008 PSN ID:aron8008
[13] Joel1970
máj 13., vasárnap 22:59 #22
Nekem is sokba kerül a játék Season passal együtt.
LG OLED E6V , 5 db PS4 , 5 db Xbox One , Xbox Gamertag:aron8008 PSN ID:aron8008
máj 13., vasárnap 22:36 #21
Válasz Ragnar360 (#14) üzenetére
Igen, a pályatervezésben is jobbak voltak a régiek, voltak ott is nagy terek de nem olyan hatalmas területek mint a mostani részekben ahol csak mászkálgat az ember össze-vissza anélkül, hogy továbbjutna, majd, ahogy mondod szépen ráúnsz. A térkép amit becsatoltál pont rávilágít erre.
[41] Gulandro
máj 13., vasárnap 22:06 #20
Karcsú lesz az a promócióra.
Ahogy nap úszik el életünk horizontja felett, Ahogyan a fény tűnik el a messzeségben. Hajósok, tengerek vándorai születnek és halnak meg Otthonuktól távol, idegen vizeken, Uram add, hogy vándor lehessek egyszer.
[37] Hunk2
máj 13., vasárnap 21:15 #19
Válasz Cell (#18) üzenetére
Tudtommal nálunk van rá luxus adó. Ez a gépekre vagy csak a játékokra igaz.
"Élni és élni hagyni"
[9] Cell
máj 13., vasárnap 20:18 #18
Válasz zaz (#17) üzenetére
Na ez nekem most tök új infó. Én azt hittem, hogy mindenhol megdrágultak a játékok.

Akkor nálunk miért növekedett ennyire? Dollár/euró? Rákerült valami plusz adó? (ÁFA az mintha ugyanannyi lett volna a PS3 idejében is.)
[71] zaz
máj 13., vasárnap 19:56 #17
Válasz Cell (#15) üzenetére
Csak nálunk növekedett. Kint ugyanúgy 60 dolcsi.
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[17] Ragnar360
máj 13., vasárnap 19:31 #16
Válasz Pukkandúr (#12) üzenetére
Ja meg talán eza kicsit sandboxosítás se tett jót neki szerintem. És ott ki is jött a gyengébb pályatervezés. Na ja asszem ez lesz a egyik nagy problem mert ehhez nem értettek annyira. És ez nem szándékos de pont azok a részek tetszettek amit láthatod ahol nem raktak eléd egy területet hogy csinálj amit akarsz. A játék eleje egy felvezető és azok a pályák, stílus jobban ááll neki szerintem.
Aztán a Rise-ba is kapsz egy két nagyobb térképet kóborolj rajta ahogy akarsz de mire átjutsz az egyik havas erdőből a másik havas tájra ami ugyanaz volt/és jellemtelen, addigra beleunsz az egészbe kicsit. KATT!
Elején még megcsináltam kb mindent, mert nem akartam elhagyni, de aztán inkább fárasztó ez a open world része mintsem szimpi a TR-nél.
A Legends trilogia az teljesen jó volt szerintem és a régiek is. A reboot az..
Tisztára mintha a jól bevállt Uncharted- modellből csinálnának egy egyhangú open worldöt hogy csak például a dzsungelbe tekeregsz fel s alá, el lehet képzelni mekkora tré lenne... s megszűnne Unchartednek létezni.
"I left the gang after the gang left me....i tried to go straight...i did...then i got me more trouble"
[9] Cell
máj 13., vasárnap 19:29 #15
Válasz PsyZed (#11) üzenetére
A videojátékok ára szerintem már ebben a generációban is növekedett. (Konkrét példa: anno a God of War Ascension gyűjtői kiadásáért kevesebbet fizettem, mint a mostani GoW limitált változatáért. (Tehát nem is a gyűjtőiről van szó, ami önmagában 40-45k körül volt/van.) Mindkettő premieres vétel volt. De az alapjátékoknál is ezt vettem észre: 17-18 000 Ft-ba kerülnek, míg a PS3-as érában premierkor már 12 000-ért is lehetett venni első napon.)
És gyanítom, hogy a PlayStation 5 / következő Xbox idejére ez még inkább emelkedni fog. Ezért (is) felesleges szerintem ennyire siettetni és várni a generációváltást.

A havidíjas-szervizes dolog mellett én még azt tudom elképzelni, hogy egész egyszerűen egyes kiadók átmennek Konami-ba. Kiadják az 1, max. 2 nagy presztizsű, ismert AAA franchise-uk következő részét, új, nagy költségvetésű IP-kbe nem fognak belevágni és szépen átkanyarodnak mobilra/játéktermi piacra. A Konami-nak is konkrétan a PES-en és az MGS Survive-on kívül nem volt érdemi nagy megjelenése és köszönik szépen, tök jól megvannak így is:
KATT!
[17] Ragnar360
máj 13., vasárnap 19:23 #14
Válasz Pukkandúr (#12) üzenetére
Ja meg talán eza kicsit sandboxosítás se tett jót neki szerintem. És ott ki is jött a gyengébb pályatervezés. Na ja asszem ez lesz a egyik nagy problem mert ehhez nem értettek annyira. És ez nem szándékos de pont azok a részek tetszettek amit láthatod ahol nem raktak eléd egy területet hogy csinálj amit akarsz. A játék eleje egy felvezető és azok a pályák, stílus jobban ááll neki szerintem.
Aztán a Rise-ba is kapsz egy két nagyobb térképet kóborolj rajta ahogy akarsz de mire átjutsz az egyik havas erdőből a másik havas tájra ami kb ugyanaz volt/és jellemtelen, addigra beleunsz az egészbe kicsit.
"I left the gang after the gang left me....i tried to go straight...i did...then i got me more trouble"
[17] Ragnar360
máj 13., vasárnap 19:15 #13
Válasz Pukkandúr (#12) üzenetére
Előzmény/eredettörténet. Lehet kicsit ez is megköti a kezüket. De lehetne mit kitalálni én azt mondom. Rise of the TR-be a köralakú pályákat már untam, a gyüjtögetést stb. sztori se mozgatott annyira a 2-esbe. 1.-be voltak kalandok jócskán. Az alapkoncepció se volt rossz. Karakterek se. És tényleg egy nagy kaland volt az a szigeten, de a folytatás már erőltetett volt (és talán a sztoriban is voltak adolgok amik kicsit bénák voltak).
Ez is ugyanez lesz mint az előző, ami ebből a koncepcióból már lehet sok. Sok összetevője van ennek ja. Nehéz egyet kiemelni ami elviszi nem túl jó irányba. De pl ami eszembejut pálya kapcsán. Rise-ból. Elején milyen jó még a pályakidolgozás, demózták azt a templomot is ahol belül víz van, meg ilyen olyan csarnok asszem, és előtte sivatagos rész. De az csak a bevezetője a játéknak, utána semmi nem maradt meg abból a szintből.
KATT!
KATT!
"I left the gang after the gang left me....i tried to go straight...i did...then i got me more trouble"
máj 13., vasárnap 18:40 #12
Válasz Ragnar360 (#10) üzenetére
"Az 1. még tetszett, tök jó volt. És igen anno is hasonlítottak a TR-ek egymásra, de azért ég és föld a különbség azok és eközt. "

Ezt én is így látom. A régieknél (pl. 1,2,3) volt bennem motiváció a játék elejétől a végéig, hogy folytassam és tovább játszam. A mostani részekben ez nincs meg. És nem igazán tudom megfogalmazni, hogy miért nincs.
[6] PsyZed
máj 13., vasárnap 17:26 #11
Komolyan mondom, ha ez így megy tovább, nagyon csúnyán bedőlhet a videojáték piac. Dollármilliós fejlesztések mellett A kiadók több száz fős stúdiókkal és milliós marketinggel olyan rohadt magasra nyomják fel egy-egy AAA játék költségeit, hogy ebből vagy az lesz, hogy növekedni fog a videojátékok ára, vagy tényleg elkezdenek folyamatos szervízként gondolkodni a játékokban és havidíjas modellt vezetnek be. Komolyan mondom, nem értem mi megy a Square Enix-nél. A második Deus Ex megbukott, a Thief reboot-t elkaszálták, a Sleeping Dogs folytatását elkaszálták. Aztán meg nyilatkoznak olyanokról, hogy ugyan elment az adott címből félmillió példány, de rohadtul drága volt és rohadtul nem hozta vissza a pénzt. Akkor meg miért fejlesztenek új Tomb Raidert 130 misiért? Apró mellékesként megjegyzem, ha jegelnék mondjuk a következő filmig, még spórolnának is valamit.

A Hitman sorozatot meg már nem is említem...
PSN: PsyZed
[17] Ragnar360
máj 13., vasárnap 14:38 #10
Válasz frg_dnl (#6) üzenetére
Na ja. Én se értem. 500 fő (oké ebbe benne van a postás is a cégnél) de nem értem mire megy el ennyi pénz marketingnél meg fejlesztésnél is. Aztán pályadesign ugyanolyan vacak lesz valszeg mint az előző részben. A többi meg ugyanúgy lövöldözés buta AI katonákra. Tehát igazából semmi az egész, mindhárom rész ugyanaz csak új helyszínen. Az 1. még tetszett, tök jó volt. És igen anno is hasonlítottak a TR-ek egymásra, de azért ég és föld a különbség azok és eközt. Kezdve a Legends-től, Anniversary Underworld. Amik sokkal változatosabbak, jobb pályákkal, tartalommal bírtak. Ezek a részek egyhelybe toporognak, egyszerűsítettek a régiekhez képest.
"I left the gang after the gang left me....i tried to go straight...i did...then i got me more trouble"
[41] ssj4vegita
máj 13., vasárnap 13:57 #9
Válasz Malleus (#8) üzenetére
Így van.
Most megint egy ilyen katasztrófa felé hajtanak. Kész csoda, hogy mindezek után 2 folytatást is megélt, de látom csak nem tanultak belőle. Megint ugyanabba a hibába esnek, de most már legalább jól hatványozták a tétet is. Ezek után ha nem lesz akkor siker, mint a COD (senkit sem akarok elkeseríteni, de nem lesz) ne számítson senki folytatásra.
"Imagination is everything, it is the preview of life's coming attractions." Amit az értelem el tud képzelni, azt el is tudja érni.
[1] Malleus
máj 13., vasárnap 12:24 #8
Válasz ssj4vegita (#7) üzenetére
LOL ez volt már az első Tomb Raider-nél is. "Eladtunk 3.4 millió darabot, nem váltotta be a reményeket". Nyilván a Mandkind Divided-nek is ez lett sorsa. Meg a Hitman-t is ezért dobták. A Square nagyon nem tudja menedzselni a franchise-jait.
[41] ssj4vegita
máj 13., vasárnap 11:18 #7
Ez eleg sulyos gond, ugyanis a kiado igy irrealis eladasi elvarasokat fog tamasztani, amit egy COD vagy BF tudna csak elerni. Csak elfelejtik nem lehet mindenki ekkora blockbuster, a TR foleg nem lesz az.
"Imagination is everything, it is the preview of life's coming attractions." Amit az értelem el tud képzelni, azt el is tudja érni.
[10] frg_dnl
máj 13., vasárnap 8:16 #6
A magas költségekben elvesznek az ötletek és a kreativitás.
[37] Hunk2
máj 12., szombat 23:48 #5
Válasz eandre (#4) üzenetére
Ezt nem tudhatjuk, egy új motor fut alatta már alapból drágábbak lehetnek a költségek.
Az első részhez képest a második rész sok mindenben többet nyújtót.
"Élni és élni hagyni"
[15] eandre
máj 12., szombat 21:49 #4
Válasz Hunk2 (#2) üzenetére
Tomb Raider sem újított többet mint a mostani Cod-ok.
[33] Laza
máj 12., szombat 21:25 #3
Nem akarom behozni a politikát, csak jó példa: nehogy hasonló legyen a vége, mint az Együtt esetében, akikre kvázi a kutya nem volt kíváncsi, de azért utólag összealapozták az elvert misiket

A Destiny 500 millióját a mai napig nem értem
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[37] Hunk2
máj 12., szombat 19:31 #2
Válasz Cell (#1) üzenetére
Egyszer mesélte valaki hogy COD esetében az alapokra épülnek fel, nem újítanak olyan nagyot nem lépnek meg egy szintet. Így fejlesztési költség olcsó marad.

Ezért van AC origins már jóval drágább volt mint az előző rész teljesen elölről kezdtek mindent. Ami szerintem teljesen megérte.
"Élni és élni hagyni"
[9] Cell
máj 12., szombat 19:26 #1
Akkor itt szerintem nem lesz olyan Xbox ideiglenes exkluzivitás, mint ami a Rise-nál volt.

A COD-on viszont lestem egy nagyot. Néhányszor 10 millió és mennyit is hoz vissza?
Friss hírek

976 | [Nyerd meg!] Játékeső - VALKYRIA CHRONICLES 4

Van egy jó hírünk, meg hozzá pár még jobb - a dögmelegnek ígérkező augusztust és szeptembert fincsi nyereményjátékkal szeretnénk feldobni, ahol teljes verziós játékokat fogunk nektek kisorsolni nyereményjáték formájában. Gyertek és játsszatok - veszteni nem veszíthettek!

9 | Gamer365 podcast GC2018 #3

Maga az expó ugyan még a hétvégén is tart, számunkra azonban a csütörtöki nappal befejeződött a 2018-as Gamescom. Program és látnivaló szerencsére az utolsó napra is akadt - legemlékezetesebb, legérdekesebb és legbizarrabb élményeinket egy és háromnegyed órában hallgathatjátok.

6 | Gamer365 podcast GC2018 #2

Túl vagyunk egy újabb napon a 2018-as Gamescomon, ahol ismét rengeteg készülő játékba kóstoltunk bele. Egy és negyed órában hallgathatjátok szerdai tapasztalatainkat olyan címekről, mint a Sekiro: Shadows Die Twice, a Rage 2, a Spyro Reignited Trilogy vagy a Diablo III Switch verziója.

n3ds 1 | Így készíts Luigi töklámpást!

A Luigi's Mansion promókampányának csúcsa következik!

1 | Új Tetris világbajnokot avattak

Zöldfülű verte a hétszeres nagymestert.

pc 2 | Spellbreak bejelentés

Avagy battle royale elemi mágiával.

pc 1 | Késik az Artifact béta

Elvileg ebben a hónapban lehetett volna belekukkantani a Dota ihletésű kártyajátékba.

pc 0 | Battlefleet Gothic: Armada 2 megjelenés

Időpontot kapott a Warhammer űrhajósdi folytatása, valamint részletek érkeztek a bétáról.