A Mass Effect: Andromeda megjelenése körül az egyik legnagyobb visszhangot a játék motorja kapta és a vele való nem éppen könnyű munka. Noha az EA-vel szemben általános a vélemény, miszerint kötelezővé teszik a Frostbite motor használatát, a BioWare-től nemrég távozó Aaryn Flynn elmondása szerint esetükben erről szó sem volt.
Flynn a Kotakunak nyilatkozva elmondta, a motor használata kizárólag az ő döntésük volt, "tudtuk, hogy az Eclipse motorunk, amivel a Dragon Age 2-t csináltuk, nem lesz elég a sorozat következő részeihez. Nem volt alkalmas open worldre, a renderelés nem volt elég erős. Multiplayerre is gondoltunk, mivel az Eclipse kizárólag single player volt."
KIfejtette, hogy három lehetséges választásuk volt: dobják az Eclipse-et és valami teljesen újat csinálnak, választják az Unreal Engine-t vagy a Frostbite-ra szavaznak, ami nemcsak renderelésben volt erős, de a multiplayert is támogatja.
Noha sok kritika érte emiatt a csapatot, Flynn még mindig úgy gondolja, ez volt a helyes döntés. "Ez a Frostbite csapat érdeme, hogy képesek ennyire eltérő játékokat egy motoron futtatni, a FIFA-tól az Anthemig, ez elképesztő számomra."