BioWare: nem volt kötelező a Frostbite
Eddig 31 hozzászólás
ne5h
2018. április 10.
kedd 06:59


A Mass Effect: Andromeda megjelenése körül az egyik legnagyobb visszhangot a játék motorja kapta és a vele való nem éppen könnyű munka. Noha az EA-vel szemben általános a vélemény, miszerint kötelezővé teszik a Frostbite motor használatát, a BioWare-től nemrég távozó Aaryn Flynn elmondása szerint esetükben erről szó sem volt.

Flynn a Kotakunak nyilatkozva elmondta, a motor használata kizárólag az ő döntésük volt, "tudtuk, hogy az Eclipse motorunk, amivel a Dragon Age 2-t csináltuk, nem lesz elég a sorozat következő részeihez. Nem volt alkalmas open worldre, a renderelés nem volt elég erős. Multiplayerre is gondoltunk, mivel az Eclipse kizárólag single player volt."

KIfejtette, hogy három lehetséges választásuk volt: dobják az Eclipse-et és valami teljesen újat csinálnak, választják az Unreal Engine-t vagy a Frostbite-ra szavaznak, ami nemcsak renderelésben volt erős, de a multiplayert is támogatja.

Noha sok kritika érte emiatt a csapatot, Flynn még mindig úgy gondolja, ez volt a helyes döntés. "Ez a Frostbite csapat érdeme, hogy képesek ennyire eltérő játékokat egy motoron futtatni, a FIFA-tól az Anthemig, ez elképesztő számomra."

[24] arpi0912
ápr 12., csütörtök 9:45 #31
Válasz lacapaca (#30) üzenetére
Ja nem. Én az Anthem-re reagáltam, nem a motorra amin az fut, és azzal kapcsoaltban vannak hírek hogy nehezen megy a fejlesztés, csúsznak vele, stb.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[26] lacapaca
ápr 11., szerda 16:58 #30
Válasz arpi0912 (#29) üzenetére
Mert fogalmam sincs mit olvashattál ezzel kapcsolatban, mert én semmit. A szöveg arról szólt, hogy mire képes, mit tud futattni a Frostbyte motor. Én meg úgy értelmeztem, hogy te ezek szerint olvastál olyat, hogy problémájuk van vele.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[24] arpi0912
ápr 11., szerda 13:26 #29
Válasz lacapaca (#28) üzenetére
Ez miért pozitív hír az Anthemmel kapcsolatban? Nem tudom te mit olvastál az Anthemmel kapcsolatban de én több negatív hírt mint pozitívat.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[26] lacapaca
ápr 11., szerda 11:10 #28
Válasz arpi0912 (#27) üzenetére
"képesek ennyire eltérõ játékokat egy motoron futtatni"
Mert mik ezek a hírek? Nem képesek?
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[24] arpi0912
ápr 11., szerda 8:13 #27
Válasz WarAdmir4L (#26) üzenetére
Na ja, arról sem épp pozitív hírek érkeznek.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[20] WarAdmir4L
ápr 10., kedd 21:15 #26
“Fidatol az Anthemig”- milyen Anthemig, sehol sincs.
Widze ze wszyscy wstydza sie jezyka ojczystego!!!! Nokia 3210, EN3854MFX hűtőgép...
[2] Dwayne21n
ápr 10., kedd 20:15 #25
A Ps Storbeban most még akciós, de nem tudom eldönteni, hogy a Mass Effect Andromeda legyen vagy a BioShock Collection. Nagyon élveztem előző genben az ME sorozatot, de a sok negatív kritika után úgy gondoltam az Andromedaval várok egy kis időt.
A BioShock sorozat viszont teljes egészében kimaradt nálam.
The jabroni beating, pie eating, trail blazing, eye brow raising, the best in the present, future and past, and if yall dont like me you can kiss the peoples ass!
[10] frg_dnl
ápr 10., kedd 13:22 #24
Válasz Fido4life (#22) üzenetére
Vannak akik még hajlanak az újrajátsszásra is. A hatalmas backlogom ellenére is hamarosan újra elő fogom venni.
[10] frg_dnl
ápr 10., kedd 13:19 #23
Válasz multishoot (#21) üzenetére
Nekem tetszett Nakmor Drack, Dr. Suvi Anwar, Reyes Vidal és a Moshae Sjefa is és nem utolsó sorban a Ryder testvérek. Tom Taylorson és Fryda Wolff eléggé odatették magukat. Nem olyan rosszak a karakterek. Azért azt is kell tudni, hogy az Andromeda karakterei teljesen más beállítottságúak. Alec Ryder badass N7-es ez már a játék prológusában kiderül. Viszont az initiative alapvetően tudósokból, orvosokból, mérnökökből és ellátókból áll ami szöges ellentéte az N7, a Spectre mentalitásnak. Garrus Vakarian is ugyebár ex C-sec tag, neki és az egész csapatnak ( Jack, Miranda stb. ) a mentalitása teljesen más mint az Andromeda karaktereinek. Ha unalmasak az csak a felszín ami alatt nagyon szimpatikus, sokszinű és szerethető karakterek vannak. Nem lehetett azt elvárni az Andromeda karaktereitől, hogy egyik csapattag legyen egy önmagáért imádkozó kegyetlen bérgyilkos ( Thane Krios ) vagy egy a múltjától szenvedő rendkívül erős és agresszív biotic ( Subject Zero ) vagy pedig a kódjához makacsul ragaszkodó Asari Justicar ( Samara ). Ilyen és ehhez hasonló arcok nem kerülhettek volna az Initiative programba, az Andromeda-ba.
Sloane Kelly karaktere pl. semmivel sem lett jobban megírva mint Aria 'T Loak A MET-ban. Csak az Omega DLC-n belül és annak képregényes előzményében ismerheted meg jobban Aria-t.
Összességében a Trilógia jobb és szimpatikusabb karaktereket vonultatott fel de azért voltak érdekes megoldások pl. Kasumi és Zaeed eléggé szűkszavúak voltak az előtörténetüket illetően. Garrus pedig leginkább kalibrálni szokott. A legdurvább pedig az volt, hogy Legion-el a Geth-el szabadon rohangáltam a ME2-ben a Citadel-en ahol ugyebár azt megelőzően egy Geth támadást vertek le hatalmas áldozatok árán. Szóval senkinek sem tűnt fel egy Citadel-en szaladgáló Geth.
[3] Fido4life
ápr 10., kedd 12:25 #22
Tegnap vittem végig
[44] multishoot
ápr 10., kedd 12:15 #21
Válasz laja x (#3) üzenetére
Nem a grafika a legnagyobb baj... unalmas, jellegtelen, béna karakterekkel. A trilógia után, egyszerűen nem tudott behúzni, pedig azt imádtam, életem egyik legnagyobb gamer élménye volt.
Egyre jobban. [Rühiblokker user]
[7] Charun
ápr 10., kedd 11:49 #20
Érdemes előtte elolvasni a Nexus Uprising előzmény könyvet is. Ez érezhetően további mélységet ad a történetnek, értelmet nyernek bizonyos karakterek. Engem a könyv után (2.végigjátszás) egészen elvarázsolt a játék. Kár hogy rengeteg nyitott kérdés marad a végén, és a közeljövőben nem nagyon fogunk választ kapni ezekre.
Live:MaGor72HUN PSN:MaGor72HUN
[46] Fórumozó
ápr 10., kedd 11:23 #19
Válasz frg_dnl (#18) üzenetére
A rengeteg outpost foglalás + fetch quest nyilván a műfaj sajátossága, de arra világít rá, mint a legtöbb RPG: hiába adsz mellé pár sor történetet, ha maga, amit csinálsz, többnyire repetitív és egyhangú. Pláne, ha két küldetés között a kies pusztaságon kell autókázni, amit maximum a szintén pár soros párbeszédek dobnak fel.
MEDIOCRE
[10] frg_dnl
ápr 10., kedd 11:01 #18
Válasz lacapaca (#10) üzenetére
Én a ME2-ben éreztem azt , hogy semmi értelme sincs egyes mellékküldetéseknek. Ez a gondolat csak megerősödött bennem a ME3 + összes DLC után import "mindenki megmentve" Shepard-el. Nem beszélve a mellékküldetésekről amelyben kaptál 250-500XP-t és némi ásványt de azt sem jutalomként hanem csak azt amit begyűjtöttél.
A sztori pedig egyáltalán nem kevés az Andromeda-ban hanem szerteágazó.
Minden egyes betelepített bolygónak megvan a maga sztorija és aszerint alakul ahogyan Ryderrel teljesítesz. Ha felépíted a helyőrséget akkor mégtöbb problémára derül fény amit ismét neked kell megoldanod. Minden Ark-nak megvan a saját története sajnos az EA Games jóvoltából a Quarian Ark sorsát már valószínűleg csak képregény/novella formájában ismerhetjük meg pedig DLC-t érdemelt volna.
ápr 10., kedd 11:00 #17
Válasz frg_dnl (#14) üzenetére
Aláírom. Voltak benne hullámvölgyek, üres zónák (mégis mi lenne egy exploration-based játékban) de összességében teljesen megfelelő az összkép és helyeként tényleg bitangul néz ki.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
ápr 10., kedd 10:46 #16
Válasz soliduss (#12) üzenetére
Csak arra próbáltam célozni, hogy attól még, hogy nem volt egyszerű a fejlesztés vele, dönthettek volna úgy, hogy dobják és mást választanak. Mert oké, hogy elmondják, hogy ez meg az nem ment könnyen vele, de végül mégiscsak ezzel csinálták meg a játékot. Csak végigfutva a cikket (fenntartva, hogy én siklottam át fölötte), nem találtam arról említést, hogy kötelező lett volna használniuk.
I am such a B.A.
[46] Fórumozó
ápr 10., kedd 10:45 #15
Válasz lacapaca (#10) üzenetére
Na ja. A ME szerintem pl nagyon működött lineáris formában, ebben a formában teljesen értelmetlen volt nyitott világba tenni. Ez a kocsi fétist is elengedhette volna a BW.
MEDIOCRE
[10] frg_dnl
ápr 10., kedd 10:44 #14
És jól döntöttek. A Mass Effect Andromeda néha gyönyörű tud lenni és helyenként sokkal szebb mint a Trilógia akármelyik fejezete.
[46] soliduss
ápr 10., kedd 10:43 #13
Válasz lacapaca (#10) üzenetére
teljesen egyet értek veled. Ezen gen rákfenéje.

Minden cég azt hiszi, hogy azzal lehet legjobban kinyújtani a játékidőt ha open wordt csinálnak és odabízzák a playerre ...
[46] soliduss
ápr 10., kedd 10:40 #12
Válasz ne5h (#7) üzenetére
Na bumm lehet igazad van. nekem azt rémlik, hogy vagy 4 féle programmal dolgoztak és egyik se igazán feküldt nekik. A mozgásfázisokat és az animálást is 3x kezdték újra mire a frostbite lett az utolsó amiben elfogadható eredményt tudtak készíteni.

Előásom a cikket.

KATT!

Itt rákerestem a frostbite-ra és kidobta azt a részt... itt az olvasatomban nem éppen úgy tűnik ,hogy repestek volna érte.
[71] zaz
ápr 10., kedd 10:27 #11
Válasz lacapaca (#10) üzenetére
+1000000000
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[26] lacapaca
ápr 10., kedd 10:18 #10
Illetve még ott lett volna az a lehetõség is, hogy dobják az open world-öt. Ami szerintem a jó, tartalmas kampány egyik legnagyobb ellensége. A legtöbben csak arra használják, hogy a jellegtelen, kidolgozatlan, nyúlfarknyi sztori módot rejtegessék benne, és húzzák mint a rétes tésztát, hátha úgy többnek tünik. Tisztelet a nagyon kevés kivételnek.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[71] zaz
ápr 10., kedd 10:16 #9
Válasz theSickness (#8) üzenetére
Az kifejezetten faszán néz ki a mai napig!
Na! Ahhoz jöhetne egy 4k-HDR patch ! (nyilván nem fog ! )
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
ápr 10., kedd 10:11 #8
Pedig az Inquisition elég pofás, amennyire rémlik.
ápr 10., kedd 10:08 #7
Válasz soliduss (#6) üzenetére
Régen olvastam már a cikket, de tényleg említik így benne, hogy kötelező volt? Arra emlékszem, hogy problémás volt vele a fejlesztés, de ez nem rémlik. Ezzel most nem az EA-t védem, simán lehet, hogy csak romlik a memóriám.
I am such a B.A.
[46] soliduss
ápr 10., kedd 10:03 #6
Válasz Fórumozó (#5) üzenetére
Hát ja... a kotaku cikkében nem éppen ezt nyilatkozták a dolgozók.

Vissza akar kerülni az EA-hoz a csóka??? Nagyon megy a kimosdatás...
[46] Fórumozó
ápr 10., kedd 9:49 #5
Multkor meg az EA kenyszeritette oket ra...
MEDIOCRE
[71] zaz
ápr 10., kedd 9:44 #4
Válasz laja x (#3) üzenetére
Vannak jó pillanatai, de üres és semmi nincs benne.
Azon meg a 4k sem segít,hogy előtted pakolja ki azt a 3 tereptárgyat ami 1 km-es körzetben van.
Amúgy egy hónapja megint megpróbálkoztam vele és volt két óra amit élveztem is.
Aztán törlés
Szerintem most már végleg. Nem küzdök vele tovább.
Off
(Ha valakinek kell egy dobozos olcsón ,és el jön érte akkor viheti!)
On
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[14] laja x
ápr 10., kedd 9:38 #3
Válasz zaz (#1) üzenetére
Azért ez erős..
A játék szép, 4K HDR-ben legalább is okod sem lehet panaszra.
A béna arcokon kívül day one is megállta a helyét.
A szamuráj lét egyszerü: Szolgálj hogy tiszteljenek, és tisztelj hogy szolgáljanak! PS Vita / PS4 : LAJAX02 Xbox One: LAJA X Nintendo ID/PS3: LAJAX01
ápr 10., kedd 9:33 #2
Válasz zaz (#1) üzenetére
Vagy csak még egy kicsit tanulni kell(ett volna) a használatát.
[71] zaz
ápr 10., kedd 9:27 #1
A legrosszabb open world amit valaha láttam.
Szóval ez a motor tényleg nem jött be nekik.
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
Friss hírek

859 | [Nyerd meg!] Játékeső - DARK SOULS REMASTERED

Van egy jó hírünk, meg hozzá pár még jobb - a dögmelegnek ígérkező augusztust és szeptembert fincsi nyereményjátékkal szeretnénk feldobni, ahol teljes verziós játékokat fogunk nektek kisorsolni nyereményjáték formájában. Gyertek és játsszatok - veszteni nem veszíthettek!

9 | Gamer365 podcast GC2018 #3

Maga az expó ugyan még a hétvégén is tart, számunkra azonban a csütörtöki nappal befejeződött a 2018-as Gamescom. Program és látnivaló szerencsére az utolsó napra is akadt - legemlékezetesebb, legérdekesebb és legbizarrabb élményeinket egy és háromnegyed órában hallgathatjátok.

6 | Gamer365 podcast GC2018 #2

Túl vagyunk egy újabb napon a 2018-as Gamescomon, ahol ismét rengeteg készülő játékba kóstoltunk bele. Egy és negyed órában hallgathatjátok szerdai tapasztalatainkat olyan címekről, mint a Sekiro: Shadows Die Twice, a Rage 2, a Spyro Reignited Trilogy vagy a Diablo III Switch verziója.

ps4 23 | PS-rekordot döntött a Spider-Man

Az első három napban több mint 3 millió fogyott belőle.

12 | Ideiglenesen visszavonul Nobuo Uematsu

Egészsége miatt döntött így a japán zeneszerző.

2 | Destiny 2: ingyen Gambit mindenkinek

A hétvégén bárki kipróbálhatja a hibrid játékmódot.

0 | Novemberben indul a Red Dead Online

Béta státuszban érkezik az online multi.

pc,xbox1,ps4 17 | [TGS] Resident Evil 2: mindenki itt van

A januárban érkező remake egy történetet bemutató előzetest kapott.