Brit eladások: megjöttek a kolosszusok
Eddig 77 hozzászólás
drag
2018. február 12.
hétfő 10:55


Két hét után kénytelen volt átadni az első helyet a Monster Hunter: World a brit szoftvereladási listán, megérkezett ugyanis a Shadow of the Colossus, amely átvette a trónt. A PS4-es remake 73 százalékkal erősebben rajtolt, mint anno a PS2-verzió.

Az EA Sports UFC megtartotta a második pozíciót, így a Monster Hunter: World kénytelen volt beérni ezúttal a harmadik hellyel, mögöttük pedig a már jól megszokott sikercímek sorakoznak. Érdemes kiemelni az Assassin's Creed Origins és a The Evil Within 2 teljesítményét, hiszen ez a két játék az akcióknak köszönhetően visszatért a Top 10-be.

BRIT SZOFTVERELADÁSOK, 2018. FEBRUÁR 3-9.
1. Shadow of the Colossus (ÚJ)
2. EA Sports UFC
3. Monster Hunter: World
4. FIFA 18
5. Grand Theft Auto V
6. Call of Duty: WWII
7. Mario Kart 8 Deluxe
8. Super Mario Odyssey
9. Assassin's Creed Origins
10. The Evil Within 2

Összesen: 77 [1-50]
1 | 2
[25] rob
febr 13., kedd 19:38 #77
Nice.
ONE / PS4 / 3DS XL
[7] reptai
febr 13., kedd 17:04 #76
En nem ertem, mert en szelmalom vagyok, es a szelmalmok nem ertik. Vagy valami ilyesmi, ha jol ertem
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 16:59 #75
Válasz kiső (#74) üzenetére
Meg fog lepni a spoiler: mi is értjük, amit ír!
MEDIOCRE
[35] kiső
febr 13., kedd 16:57 #74
Válasz CJ NIN (#56) üzenetére
Én tökéletesen értem amit írsz, és egyet is értek veled. Sőt, itt mindenki felfogta, de kötelező jelleggel bele kell kötni, mert nehogy a pórnépnek legyen igaza. Szélmalomharcnak nincs értelme. Persze nyugodtan lehet elbeszélni egymás mellett ezer hozzászóláson ketesztül, ami valahol szórakoztató is.
[3] lokolbasz
febr 13., kedd 15:02 #73
Minden hasonlatba bele lehet kötni, de szerintem egyértelmű volt. Attól (is) lesz érdekes egy játék, hogy nincs egyből elédrakva minden ezüsttálcán és rá kell szánni az időt/energiát.
Aki béna hozzá, az megismeri a játék első felêt, a többi még marad azoknak, akik nem koca gémerek. Ez lenne az ideális
[7] reptai
febr 13., kedd 14:54 #72
Válasz Fórumozó (#69) üzenetére
Hat, kevesebb lesz a szabadidod, cserebe a wc-n toltott ido se lesz teljesen kihasznalatlan
[3] lokolbasz
febr 13., kedd 14:51 #71
Válasz Fórumozó (#68) üzenetére
"tehetségtelen"
[7] reptai
febr 13., kedd 14:51 #70
Válasz lokolbasz (#65) üzenetére
Nem a szabalyok miatt nem jatszanak 160 centis tehetsegtelenek az NBA-ban, hanem mert a populaciohoz kepest erosen limitalt versenyzoszam miatt hatalmas a verseny. A grundon kosaraznak a 160 centisek is. Ha jol tudom, a Dark Soulsban nincs jatekoslimit.
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 14:50 #69
Válasz reptai (#67) üzenetére
Vagy a legjobb: ne sírj a Switch árán, hanem DOLGOZZ TÖBBET
MEDIOCRE
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 14:50 #68
Válasz lokolbasz (#65) üzenetére
Milyen szabályok zárják ki az NBA-ben a 160 centisek játékát amúgy?
KATT!
MEDIOCRE
[7] reptai
febr 13., kedd 14:48 #67
Válasz lokolbasz (#61) üzenetére
Vagy inkabb minek a Cinema Paradiso-hoz felirat, tanulj meg olaszul, ha meg akarod nezni. Lovunk meg par szuper analogiat?
[7] reptai
febr 13., kedd 14:45 #66
Válasz CJ NIN (#62) üzenetére
Persze, ezek abszolut nem komoly dolgok, a megfelelo helyen kell kezelni mindent, ami egy hobbival kapcsolatos.
[3] lokolbasz
febr 13., kedd 14:44 #65
Válasz Fórumozó (#63) üzenetére
Miért, az NBA szabályai nem változtathatóak meg?
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 14:43 #64
Válasz lokolbasz (#61) üzenetére
BTW, paralimpia is van ugye, pedig mondhatnánk, hogy akinek nincs lába, az ne akarjon focizni.
MEDIOCRE
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 14:37 #63
Válasz lokolbasz (#61) üzenetére
Ne legyél már demagóg. Itt nem megváltoztathatatlan fizikai adottságokról, hanem programozható lehetőségekről van szó.
MEDIOCRE
[8] CJ NIN
febr 13., kedd 14:27 #62
Válasz reptai (#60) üzenetére
Ami százszor érdekesebb, mint hír (mondom ezt úgy, hogy szeretem az eladásos híreket). Persze off topik, de azért lássuk be, hogy egy ilyen fenti témában túl sok komment nincs, az emberek elkönyvelik és megy mindenki a dolgára.
Nem szabad ezt véresen komolyan venni.
[3] lokolbasz
febr 13., kedd 14:22 #61
Válasz reptai (#57) üzenetére
Pont azért nem "jár", amiért egy 160 centis, tehetségtelen ember nem fog soha az NBA-ben kosárlabdázni. Most erre mit lehet még mondani?
[7] reptai
febr 13., kedd 14:15 #60
Válasz Fórumozó (#59) üzenetére
Nem volt a legtokeletesebb pelda, mert o meg kifutott az ellenkezo polusu "jajderoviddeszardraga" vonalra, ezt elismerem. Mondjuk, hogy rajta keresztul indult be ez a noobshaming vonal a topicban.
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 14:12 #59
Válasz reptai (#57) üzenetére
Az szerintem nem shame-elés volt azért. A SotC-ben, mivel van a 16 boss és semmi más, ha megvan, hogyan győzd le mindet, lényegében tényleg csak a grafika maradt, meg a meta sztori. Szubjektív persze, de azért érdekes hozzáállás, hogy lenyomtam 2 nap alatt guide-dal, és adom el, nem volt nagy szám. Szíve joga, de ez azért nem az opcionális easy mód.
MEDIOCRE
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 14:10 #58
Válasz CJ NIN (#56) üzenetére
Az autók azért rossz példa, mert azokat is több lóerős konstrukciókban adják, és azt is te döntöd el, milyen extrák kellenek...
Szerintem amúgy azt már értjük, hogy ez egyeseknek elvi kérdés (ti. milyen játékélményt _kell, hogy szerintem és a fejlesztők szerint XY-nak kapnia KELL_ mert...csak), de ha ez mind opcionális, akkor hadd legyen már a játékos saját döntése, hogy milyen élvezeti faktorral akar valamit játszani, mennyit akar valamiből kihozni. És ha neki kiherélve is tetszik a TLoU, mert hangulatos, bejön a története...? Akkor csak erőszakoskodjunk tovább, hogy de neked kraftolnod KELL?
MEDIOCRE
[7] reptai
febr 13., kedd 14:08 #57
Válasz CJ NIN (#56) üzenetére
Kicsit elbeszelunk egymas mellett. Egy korabbi hozzaszolasban (itt lent valahol) irom, hogy ha a fejleszto nem tesz bele, az az o dolga, szerintem hulyeseg, de abszolut a sajat dontese. Nekem az a problema, ha egy masik gamer akarja megmondani nekem, hogy nekem nem JAR az easy mod, mert ezmegazmegamaz, vagy elkezd shame-elni a guide hasznalata miatt, mint a topic elejen ugye kakutot.

A dev majd belerak, amit akar, azon felul mas ne probalja mar kitalalni, hogy nekem hogy kene jatszanom egy jatekkal.
[8] CJ NIN
febr 13., kedd 14:02 #56
Válasz reptai (#48) üzenetére
Mert nem ez a fejlesztők célja. Ha megnézed pl a redditet sokan szívnak a Dark Souls részekkel. Viszont, aki nem hagyja rá, az sokszor a legnagyobb videojátékos élményét kapja, és akármennyire is tudok rajtuk mosolyogni, minden kalapom megemelem azok előtt, akik nem mozognak otthonosan a játékban és mégse füstöl a törlés gomb, hanem küszködnek kicsit vagy többet. És ilyesmi a cél. Tologatni a játékost egy bizonyos irányba, mert magától az ember hajlamos a könnyebbik utat választani. Nem pedig adni valami langyos szart, csak mert az általánosan megfelel. Miért kell a mai világban úgy filmet, könyvet, zenét, játékot létrehozni, hogy az MINDENKINEK száz százalékban kielégítő legyen? Én egy Last of Us-ból is kiszednék mindent, ami hard alatt van, mert kicsinálják a játékot. Ugyanis azt a játékot megtervezték hardra, de a piac miatt került bele könnyebb is. Ismét lehet kérdezni, hogy más miért nem választhatja, amit akar? De ugyanúgy az is lehet kérdés, hogy miért akar valaki egy kiherélt, a fejlesztői elképzelésektől/céloktól baromi távolra eső cuccal nyomulni? Szeretnék egy sportautót, de legyen már benne 100-as sebesség limit meg tegyünk rá fél tonna extra súlyt. Egy What Remains of Edith Finchbe se kell hard mód, se 0,2 mps reakcióidőt követelő QTE, mert egyszerűen más a koncepció.
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 13:29 #55
Válasz Gergo89 (#54) üzenetére
Ez már külön kérdés, amit írtam is, hogy nem a nehézségi szint választással van a baj, hanem ha az rosszul van belőve.
Azért ragadok le a Bloodborne-nál, mert az az egyetlen ilyen "nehéz" játék, amit önerőből lenyomtam.
Ott ugyanez igaz, lenyomod a játékot, mész a dlc-be, azonnali halál. Csak még opció sincs arra, hogy ne legyen az.
De ugyanígy, annak is csak hc magyarázata van, hogy miért nem lehet egy runban több mentésed (mert ez egy ciklus, és mindennek következménye van), de pl. ez is lehetne egy easy mód annak, aki ezt igényli. Pláne, hogy amikor megveszi a dlc-t, ne kelljen megint a játék 30-50%-át lenyomnia, hogy ehhez hozzáférjen.
Még mindig az a kérdés, hogy a _választás lehetősége_ miért csorbítaná annak a játékélményét, aki nem igényli.
MEDIOCRE
[8] Gergo89
febr 13., kedd 13:27 #54
Oké hogy leragadsz a Bloodbornenál 2-3 órára egy bossnál, de nem ugyanazért, mint mondjuk egy Witcher 3-nál. Befejeztem a játékot mondjuk 40-es szinten(fogalmam sincs hányas szinten voltam a végén), megjött a dlc, bosshoz ajánlott szint 35-ös. Addig minden ellenfél 1 vágás volt, illetve korábbi boss is megvolt 5-6 vágásból, másodpercek alatt elhaláloztak. Felnyomtam eggyel a nehézségi szintet, és nem kihívás volt, hanem gyakorlatilag azonnali halál. Nagyon sok játéknál rettenetesen szarul van belőve a nehézségi szint, miért egy Dark Soulsnál lenne ez jobban? Azzal kitudnék egyezni, hogy a normál nehézségi szint mellett legyen egy casual, az egyáltalán nem zavarna, egy nehezebb, mégnehezebb már annál inkább.
Nagyon nem ide tartozik, de egy Bloodborne is embere válogatja. Legelső helyszínen amíg elérek Cleric, Gascoin bossig vért izzadtam, holott előtte megvolt a Demons, DS1-2 platina trófea is.
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 13:09 #53
Válasz Gergo89 (#50) üzenetére
Az más kérdés persze, hogy sokszor szarul lövik be a nehézséget, és a nehézségi szint csak sebzés csökkentés / npc védelem növekedésből áll.
Nekem pl. a halálom, amikor egy játéknál viszonylag gyenge a játékmenet, és akkor aszongya valamelyik művelt ember, hogy "persze, mert nem hardon nyomtad" - amit hardon kell nyomni, hogy jó legyen, az nincs jól megtervezve.
De ez a SotC-nál tényleg off kicsit. Én anno talán 2-3 kolosszusnál akadtam el.
MEDIOCRE
[7] reptai
febr 13., kedd 13:08 #52
Válasz Gergo89 (#50) üzenetére
Asszem itt lent pont errol volt szo, hogy ha tobb fokozat van, plane mondjuk egy olyan "tradicionalisan nehez" jateknal, mint a Dark Souls, akkor a fejlesztonel a labda, hogy utmutatot adjon a fokozatokhoz. Pld nyilvan lenne egy "for experienced souls masochists" meg egy "grew up on casualcharted crap", pluszban szerintem meg egy kicsit reszletesebb leiras is jopofa lenne, hogy mondjuk pontosan mi van konnyitve rajta.
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 13:07 #51
Válasz Gergo89 (#50) üzenetére
Hát de ez most is így van.
Ismét Bloodborne. Nyomod a játékot, Cleric elken, fejlődsz, fejlődsz, kb. Romig nem nagyon akadsz el.
Lenyomtad a játékot, király vagy, bemész a dlc-be, az első ellenség megaláz. Elverekeded magad Ludwigig, megaláz. Levered. Research Hall kb. cakewalk, majd a Living Failure is. Aztán Maria megint a helyedre tesz.
A fluktuáló nehézséget nem ezek a módok okozzák, maximum lehetőséget biztosítanak arra, hogy folyamatosan igazítsd az előtted álló kihíváshoz, ahogy érzed (ismét: opcionálisan). Most ez a Souls-ban nincs meg, szubjektíven mégsem egységes a nehézség.
MEDIOCRE
[8] Gergo89
febr 13., kedd 13:03 #50
Válasz Fórumozó (#46) üzenetére
Az a problémám ezzel, hogy ha most kijön a Dark Souls 4 és lesz benne easy, normal, hard fokozat, akkor most melyik lesz az a nehézségi szint, amelyik megfelel a korábbi Dark Souls játékok szintjéhez? Én alapvetően úgy állok minden játékhoz, hogy normálon játszom végig, hisz az él a fejemben a készítők ezt vették alapul, ehhez lőtték be a többi fokozatot. Most akkor egy DS4-nél a normál lesz ez, vagy a hard? Ha normálon elkezdem játszani, és egyre könnyebbé válik a játék, akkor váltsak át hardra, hogy majd elérkezzek egy olyan pontra a játékba, ami még az eddigi részeknél is brutálabb volt? Ezt pont a manapság divatos open worldöknél érzem, hogy abszolút nem járható út. Csinálod a questeket, fejlődsz, és azt veszed észre, hogy csukott szemmel nyomogatod a támadás gombot, hisz annyira túl fejlődtél. Átrakod hardra, ott meg a soron következő boss irreálisan nehéz lesz, 1-2 ütésből lenyom, holott maga a játék nem egy Souls like játék akar lenni. Így meg is van végig a frusztráció, hogy akkor most mit csináljon az ember? Arról nem is beszélve, hogy fórum fightokba az menne, hogy te buzi vagy, mert normálon toltad végig a Dark Souls 4-et, az igazi darksouls játékosok csakis hardon(alá nyarlako), persze ez kit érdekel, de nem egyszer tapasztaltam hogy némely játékokat a választható nehézségi szint eléggé tönkre tudja tenni. Példa, Witcher 3, Dragon Age Inquisition, Horizon Zero Dawn. Normál sok esetben nagyon könnyűvé válik, viszont a hard meg irreálisan nehéz a játék képességeihez mérten. És nem nem a játékoséhoz, mert az nem fun, hogy kellő szint mellett is egy ütéssel lenyom egy nagyra nőtt patkány. Egy Dark Soulsnál tökre megölné az egész játékélményt. A témához nem kapcsolódva, de ugye a DS, Bloodborne nem csak szimplán nehéz, ezeknél a játékoknál tényleg tanulsz a hibádból, és a halálokból fejlődsz. WItcher 3-nál, Uncharted 4-nél ultra nehézségi fokozaton ilyen nincs.

Amúgy érdekes, hogy pont a Colossusnál merül fel ez a kérdés, anno tizenévesen 2005-ben is szerintem kifejezetten könnyű játéknak számított.
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 13:02 #49
Válasz keviny (#47) üzenetére
Lehet a Souls-t azért nem csak "hagyományos" easy móddal is könnyíteni. Én pl szeretem a Bloodborne-t, és értem én, hogy a felfedezés, a shortcutok megtalálása eleve sokat segít, de a zistense tudja megmagyarázni nekem, miért lenne probléma egy opcionális checkpoint a boss-ok elé.
Pl. ott van az Old Hunterben Laurence, kurva nehéz boss, de egy idő után már azért nincs kedve az embernek újrapróbálnia, mert mindig el kell verekednie magát odáig (50% esélye van, hogy telibe kap a boss-hoz vezető úton egy kemény ellenfél, és akkor már mínusz 1-2 blood viallal mész be a boss-hoz).
MEDIOCRE
[7] reptai
febr 13., kedd 13:02 #48
Válasz keviny (#47) üzenetére
Ezzel igazabol ket problema van, az egyik, hogy az "eros" az relativ, ami neked megfeleloen eros, az masnak nem feltetlenul az (ez altalaban a nehezsegi fokozatok letezesenek oka), ezt ugyanugy ertelmezhetjuk arra, hogy kinek mi a "reward", meg az "unalmas".

A masik viszont lenyegesen egyszerubben megfogalmazhato: oke, ez mind igy van - hat ne valaszd ki az easy modot. En viszont miert ne tehessem meg egyaltalan?
febr 13., kedd 12:59 #47
Válasz reptai (#41) üzenetére
A Souls kizárólag úgy tud működni, hogy erősek az ellenfelek. Így van összerakva. Mihelyst kihúzod ezt a kockát a jengából, összeomlik. A Souls ereje abban van, hogy kihívásokat állít eléd és ezeket abszolválást követően jutalmazza. Minél nagyobb kihívás, annál nagyobb reward. Ha elveszi a kihívást, ugrik a reward is és máris ott állunk egy szépen felépítgetett, ámde annál unalmasabb világban.

Szóval azzal nem értek egyet, hogy legyen a Souls-ban easy mód. Teljesen értelmetlenné tenné a játékot. De ahol nem ennyire fontos pillér a nehézség, oda simán tehetnének, virágozzék minden virág.
let the sun never blind your eyes
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 12:45 #46
Válasz lokolbasz (#44) üzenetére
De hát most pont arról megy a beszélgetés, hogy ha _megadják a lehetőséget_, az miért baj?
Ha valami default könnyű, arra meg mindig jut legalább annyi nem könnyű játék.
A Souls meg arra jó példa, hogy nem kell pixelindie-nek lenni ahhoz, hogy bevállalja valaki a kevésbé casual barát játékmenetet.
Van alternatíva. Elhiszem, hogy régen tök jó volt, hogy garázsban lehetett presztizs háború a Battletoads-ból, most viszont elég nagy a kínálat ahhoz, hogy mindenki megtalálja a maga számítását. Az AAA meg sosem 10 embernek fog készülni.
MEDIOCRE
[7] reptai
febr 13., kedd 12:40 #45
Válasz lokolbasz (#44) üzenetére
Kerlek, magyarazd el, mi a kulonbseg? (Ezt kerdeztem mar vagy haromszor a topicban, de meg senki nem tudott ra magyarazatot adni, eddig Forumozo "onerzet" tippje volt a legkonkretabb)

Az uj Mario tenyleg konnyebb a campaign vegeig, de szerintem pont ez a zsenialis benne, ugyanis by design nehezsegi fokozatokat allit eled attol fuggoen, mennyi idot akarsz belerakni. Gyanitom itt is az a bizonyos "onerzet" a problema, hogy dehat egy casual miert mehet el a *spoilermiatteltavolitva*-ra.
[3] lokolbasz
febr 13., kedd 12:34 #44
Válasz reptai (#41) üzenetére
Elég sok mai játékkal játszottam, bár ilyen gears és uc nem menne le a torkomon. De pl az új Mario is nagyon könnyű lett, és az is csak az endgame után nyújt valamiféle kihívást.

Amúgy én megértem, hogy egy ultracasual elégedett ezzel.

Azzal meg tényleg nem tudok mit kezdeni, ha nem érted, hogy mi a különbség aközött, amikor megadják neked a lehetőséget, hogy easy-ben játsz és aközött, amikor nem.
[8] CJ NIN
febr 13., kedd 12:15 #43
Válasz Fórumozó (#38) üzenetére
Ezért maradt ki eddig a Last Guardian és Shadow of the Colossus. Egy része biztos, hogy borzasztóan tetszene, de nekem a rossz kamera/irányítás a halálom, mert nem a saját karakteremmel akarok küzdeni. A másik a bolyongás, ami abszolút nem hiányzik; semmi bajom vele, ha (kikapcsolható formában) mutatja a játék, hogy merre kell menni. Persze megértem, hogy nem mindenbe akarnak ilyesmit tenni, és másnak ettől csökken az élmény.
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 11:50 #42
Válasz reptai (#41) üzenetére
Én meg közben követelem, hogy Michael Bay 500 milliós büdzséből csináljon CGI-vel megtámogatott drámát! Hát milyen az, hogy a Sundance-nevezettekhez kell fordulnom, ha nem csak agyatlan akciót akarok!
MEDIOCRE
[7] reptai
febr 13., kedd 11:31 #41
Válasz CJ NIN (#35) üzenetére
No hat igen, ha kivettek a Divisionbol ilyesmit, az ugyanugy erthetetlen nekem, mint az ellentete, es hulye a dev, ha engedett az ilyesmi nyomasnak (lasd meg masseffect3 kicsit mas iranybol). Meg lehet oldani, hogy mindenki jol jarjon.

Kolbi, kolbi, amig nem villantasz egy gears insane, uncharted crushing, esetleg egy sine mora hard (nem is a legnehezebb!) vegigjatszast, addig nem mi elunk fantaziavilagban, hanem te beszelsz a levegobe. Mitol lenne mas jatek NEKED a dark souls, ha lenne konnyebb fokozat, de neked nem kene azzal jatszanod? Pont ez volt az eredeti kerdes, de tok nem meglepo a "velemenyed".
[3] lokolbasz
febr 13., kedd 11:10 #40
Válasz Fórumozó (#38) üzenetére
Nehézkes volt, de ez nem volt ennyire vízválasztó tényező.
febr 13., kedd 10:28 #39
Nekem kimaradt Ps2-őn is és Ps3-on is. Pedig mindig volt Ps-em az Xbox mellett. Most meg vettem és engem teljesen elvarázsolt. Nagyon szeretem az ilyen játékokat, és végre nem rágják a szádba a dolgokat. Több ilyen kéne.
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 9:35 #38
Válasz lokolbasz (#36) üzenetére
A SotC régen is megosztó volt - én tökre értem, hogy az emlékek szépítenek, de 2005-ben ugyanúgy nehézkés volt az irányítás.
MEDIOCRE
[47] Fórumozó
febr 13., kedd 9:29 #37
Válasz lokolbasz (#36) üzenetére
Pont a Cupheadben van a Simple nehézség is, ott meg tudták ezt oldani, még ha így bizonyos tartalom nem is elérhető.
MEDIOCRE
[3] lokolbasz
febr 13., kedd 6:45 #36
Azért azt érdemes figyelembe venni, hogy a játékipar már óriási méreteket öltött. Éppen ezért nem is meglepő az folyamat, hogy egyre komerszebbé és primitívebbé válik az egész. Mindenkinek meg kell ugyanis felelni, ki kell elégíteni a kakuto-kat és a reptai-okat is.
Lehet persze fantáziavilágot képzelni az egész köré, hogy az ultranehéz játékok virágkorát éljük, de a valóság teljesen más. Nem véletlenül áll egy Dark Souls (és klónjai) az übernehéz, ultrahardcore játékok hírében, mikor ez 15-20 éve teljesen átlagosnak számított. Vagy nem véletlenül volt régen kultjáték a Colossus, most meg "nehézkes és fárasztó".
A valóság az, hogy a tényleges kihívást nyújtó játékok a perifériára kerültek, kevés kivétellel csak az idie vonalon fordulnak elő.

És azért teljesen más játék lenne a Souls vagy a Cuphead is, ha ez a nehézségi szint csupán opcionális lenne. (Abba meg már nem is megyek bele, hogy régen a hard mód tényleg nehéz volt, nem a normal megfelelője...)
[8] CJ NIN
febr 13., kedd 3:42 #35
Válasz reptai (#34) üzenetére
Az le is jött, azért kérdeztem rá, mert nem feltétlenül vagyunk egy véleményen, így szerettem volna valami bővebbet. Senkit nem nézek le, mert nem játszik hardon, iszonyat tudnám a fejlesztőket fikázni, mivel sok esetben rossz a játékban a tutorial, rossz a játékos betanítása, full olcsó a nehézség, sorolhatnám. Sokan meglepődnének, hogy mennyi esetben, mikor valaki arról panaszkodik, hogy ez és az túl nehéz, akkor emögött nem a skill hiánya van (nyílván egy ponton túl már de), hanem, hogy az illető nincs tisztában a játék működésével, rendszerével, mert ez nem lett normálisan bemutatva. Illetve kihatással van a kettő egymásra: előbb írtam a Niert a full röhej, pontatlan, spam párti kitéréssel, azért, hogy az accessibility értéke magasabb legyen. Hiába állítom a játékot akármilyen nehézségre, ez sajnos nem fog változni, tehát játszom hardon a kiherélt normál módot, mellé a szokásos nehezítéssel. Illetve úgy gondolkodsz, hogy te is megkapd, amit szeretnél, meg a másik is. Ez nagyon frankó, de nem feltétlenül mindenki osztja a nézetet. Jól emlékszem rá, mikor pl a Division esetében ment a nagy eszmecsere és döbbenetes volt látni, hogy mennyien gondolták azt, hogy a legnehezebb fokozatot úgy ahogy van ki kellene venni a játékból (meg is történt). Mert őket frusztrálja, idegesíti, amit akarsz...
Mindenesetre eddig még mindig találtam olyan játékot, ami megadja a kellő kihívást. Persze nagyobb választékot el tudnék viselni, így néha magamnak kell intézni a nehezítést, de hát ez van. Fejlesztői plusz játékos oldalról is baromi érdekes és összetett téma, nekem talán a kedvencem.
[7] reptai
febr 13., kedd 1:05 #34
Válasz CJ NIN (#33) üzenetére
Tenyleg bantas nelkul, de azert valaszoltam neked ironikusan, mert szerintem tok egyertelmu volt, mit akarok mondani. Forumozo is levette pontosan. De akkor leirom en is: manapsag eleg sok a rohadt nehez jatek, erthetetlen, mi ez a sirdogalas, hogy jaaaj megszunik a hard mode mert az ancsartidbe bekerult a crushing melle a tourist is. Ott a Celeste-ben a B-C side, lehet porgetni, a hozzam hasonlo ultracasual nimandoknak meg eleg lesz az A is. Ha kell, meg az achievementeket is kikapcsolnam onkent es dalolva, csak hogy egyik szuperhc se erezze egy platformon magat velem. Az, hogy akkor most elkezdunk szegregalni, hogy jo-jo de csak az indie-k (ertsd: kb az osszes letezo shmup, meat-like, slug-like), meg a dark soulsok, meg a wolfensteinek nehezek, de a tobbi az nem - hat most erre mit mondjak?

Szerintem tok jo, hogy vannak ezek, izzadjon vert, akinek ez jelenti a jatekot (ironia nelkul) - de hadd jatszak mar en is pliz, es ne akarja senki megmondani nekem, hogy nekem ez nem jar, mert en bena vagyok hozza. Majd en eldontom, mennyire.

(Ha a fejleszto nem rak bele ilyen modot, az abszolut az o dolga. Ha nagyon zavar, majd emulalom / pc-n jatszom, es "megoldom magamnak" )
[8] CJ NIN
febr 13., kedd 0:53 #33
Válasz reptai (#30) üzenetére
Lehet nem fair kérdés, mert ez alapján legalább annyira lehet megosztó humorod, mint bármi más, de elnézve az oldalt, azon belül a hírt, majd a kommenteket, amiben ezelőtt te is hárommal hozzátetted a magadét, szóval ezek alapján szerinted mi a helyzet?


Fórumozó:

Melyik játék meri bevállalni, hogy nincs easy mód, hogy nem farmolhatod magad agyon benne, hogy nem idézhetsz be magad mellé másik három embert? Kisebb indie játékok. A fél internet rinyált a Cuphead miatt. Hogy az összes firkász a Dark Soulshoz hasonlít egy shmup-ot, az egy félelmetesen rémisztő vicc, mintha a DS találta volna fel, hogy egy játékban, ami alapvetően a játékos elé gördített akadályok leküzdéséről szól, el lehet bukni... Aki most akar Youtube-on walkthrough gyártó lenne, az szerezzen egy kalapot inkább és menjen koldulni, mert nincs rá szükség. Régóta nincs rá szükség. Tegyünk oda egy régi Codot a mostani mellé legnehezebben (a remastered könnyítve lett, mert nem merték a maiaknak a korábbi formában kiadni). Vagy egy Mass Effectet. Battlefield, Gears of War, God of War, Evil Within, Mario szintén. Persze kivételek vannak (Wolfenstein 2), de a trend egyértelműen látszik. És én lennék a legboldogabb, ha nem így lenne. Igen, amiben az átlagnál kicsit is nagyobb kihívás van, arra rögtön ugranak sokan, de nem azért mert ez a megszokott. Most tolom a Niert, hát olyan casual evade rendszer van benne, hogy a régi Platinum Games elsüllyedne szégyenében.
De nyugodtan pörögjön az ellenvélemény példákkal, hátha találok magamnak valami jó kis játékot.

Meg most akkor a Shadow of the Colossus az Ueda játékok Dark Souls-a?

KATT!
febr 13., kedd 0:23 #32
Válasz Fórumozó (#31) üzenetére
"Aggodnak", igen
Lebutitott kommersz AAA jatekok - bezzeg az en indie gyongyszemeim! Zsinoron huzott csattogoslepke egyszerusegu Sony exkluzivok - bezzeg az en igazi Nintendo jatekaim! Kulonben is, amit a szomszed Pistike szeret, azt en nem szeretem, ezzel is jelzem a vilagnak, hogy kulonleges vagyok!
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
[47] Fórumozó
febr 12., hétfő 23:20 #31
Válasz CJ NIN (#29) üzenetére
Minden második játék arról szól, hogy másfélpercenként meghaljon az ember, bevett fogalom a Souls-like. És akkor itt egyesek azon aggódnak, hogy butulnak in generál a játékok.
MEDIOCRE
[7] reptai
febr 12., hétfő 22:58 #30
Válasz CJ NIN (#29) üzenetére
Ugy altalaban? Eleg sokmindenre, persze nem egyszerre, hanem egymas utan. Csalad, baratok... meg sokminden mas is. A helyzettol fugg.
[8] CJ NIN
febr 12., hétfő 22:40 #29
Válasz reptai (#28) üzenetére
Mire gondolsz?
[7] reptai
febr 12., hétfő 22:02 #28
Válasz Fórumozó (#25) üzenetére
De meg ha nem most lenne a g**i szadista jatekok masodik (harmadik?) aranykora
Összesen: 77 [1-50]
1 | 2