Azt már a bejelentés és az első trailerek óta tudjuk, hogy a jövő évi God of War többek között a kamerakezelésen is változtat némiképp, ez pedig hatással lesz a harcrendszerre is. És hogy milyen mértékben? Az a lenti sorokból kiderül, köszönhetően Jason McDonald (lead gameplay designer) és Jeet Shroff (lead gameplay engineer) részletezésének.
A spártai brutalitás és hatékonyság továbbra is része Kratos-nak, de mivel már egy fia is van, így módot kell találnia rá, hogy számára is átadja ezeket, de nem annyira végletesen, mint ami korábban jellemző volt rá. Többé már nem a bosszú hajtja és sokkal inkáb arra használja az erőszakot, hogy megvédje Atreus-t.
Továbbra is erős harcos, míg Atreus erősebb kapcsolattal rendelkezik az északi mitológiával és történelemmel. "Sokkal inkább mágikus megközelítést alkalmaz, hogy megoldja a dolgait. Erősebb a kapcsolata ezzel a fajta világgal." Kratos az istenekkel való rossz emlékei miatt hezitál kapcsolatba lépni, Atreus azonban sokkal nyitottabb, mivel neki nincsenek ilyen tapasztalatai.
Mivel a kamera jóval közelebb van Kratos-hoz, mint a korábbi részekben, a játékosok látótere az ellenfelek kontrollálásával kapcsolatban sokkal korlátozottabb, ezért Atreus szerepe, hogy "kezelje a tömeget" és egyéb fenyegetéseket. A cél továbbra is, hogy meglegyen a God of War harcaiból ismert brutalitás és kegyetlenség, de kevesebb mértékben. Példaként hozták, hogy Kratos korábban leszakította egy ellenfél kezét, majd azzal verte folyamatosan. Mos megelégszik pusztán a kar leszakításával. Próbálja kordában tartani a haragját, ahelyett, hogy folyamatosan szabadjára engedné.
Csak szükség esetén használja ezt a haragot, máskülönben próbál úrrá lenni rajta, ezáltal dinamizmust létrehozva a történetvezetés és a harc között. Kratos-nak van egy úgynevezett rage mode-ja, melyben hasonlóan cselekszik, mint korábban tette, de nincs folyamatosan ebben az állapotban. A fejlesztők próbálták némileg megtartani a korábbi részekből ismerős gombnyomkodást, ugyanakkor RPG-szerű mechanikákat is behoztak, annak kapcsán, hogy mit tudunk használni. A játék "sokkal hosszabb," mint a korábbi részek a sorozatban, ezért sokkal több tárgyat lehet találni. Ez egy "nagyon fontos része az egyenletnek."
A harc kulcsa, hogy lehetőséget adnak a játékosnak, hogy mire figyel és taktikus legyen, képes legyen váltani a balta és a pusztakezes harc között vagy használja Atreus képességeit. Ettől függetlenül a játékosok továbbra is feszes tempójú harcokra számíthatnak, a Santa Monica továbbra is ezt szeretné biztosítani, de közben további döntési és irányítási réteget adva.
A God of War 2018-ban érkezik, a korábban kiszivárgott dátumot (március 22-e) még nem erősítette meg a Sony.