Csak tárgyilagosan: az EA bezáratta a Visceral Games-t. Azt a csapatot, amely letette az asztalra a fantasztikus Dead Space trilógiát, egy eredetinek nem nevezhető, de mindenképp minőségi Dante's Inferno-t, majd utána egy közepesen izgalmas modernkori Battlefielddel folytatta a pályafutását (ez volt a Hardline).
Sajnos a készülődő Star Wars játékot is érinti az átszervezés, az elmúlt években történő játéktesztelési periódusok során kiderült, hogy a fejlesztési fázisban álló akció-kaland struktúra nem volt minden szempontból megfelelő, ezért a designt teljesen át kellett szerveznie a csapatnak. A Ragtag kódnéven futó SW címet a Worldwide Studios veszi át (akik az EA Mobile és Maxis csapat fúziójából jöttek létre szeptemberben), az EA Vancouver felügyelete alatt. A kanadaiak szerencsére benne voltak a fejlesztésben, így ők viszik tovább a korábban begyújtott lángot. Az új Csillagok Háborúja program azonban nem lesz kész 2019-re, sőt, az asseteken kívül alig valamit vesznek át a fejlesztők a régi csapattól. Hogy mikor játszhatunk a Ragtaggel? Valószínű 2020 környékén leghamarabb.
Amy Hennig, ex-Naughty Dog koponya régóta részt vett a játék fejlesztésében, az új helyzetről elvileg tárgyalások folynak, ami lehet, hogy az ő személyét is érinteni fogja.
A dolog szubjektív oldala: nagyon kedveltük a Dead Space sorozat minőségi színvonalát, bátor megoldásait, és a csapat prominens tagjaival többször is beszélgettünk a Gamescom rendezvény keretein belül és más platformokon. Sajnáljuk a történteket, de a fentiek egy problémás, és valószínű több szempontból is elcsúszott fejlesztés képét mutatják. Hello 2017, a nagyok ligájában nincs lehetőség szarvashibákat véteni!
[Friss] Érdekes extra adalék a Dead Space 2 pályadizájnerétől, Zach Wilsontól, aki a Twitteren osztott meg néhány információt.
Az űrben játszódó akció-horror második részéről elárulta, hogy 60 millió dollárból készült és nagyjából 4 millió példányt tudtak belőle eladni, de ezzel az elvárások alatt teljesítettek. Azt viszont már nem árulta el, hogy nyereséges volt-e a projekt, ami érthető, hiszen ez elég érzékeny információ - ugyanakkor jó magyarázat a harmadik rész irányváltására.