A játék megjelenése óta próbálják a rajongók bizonyítani, hogy a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy igenis nehezebb mint az eredeti trilógia, a fejlesztők pedig most tiszta vizet öntöttek a pohárba.
A Vicarious Visions blogbejegyzéséből kiderül, hogy igazak voltak a teóriák: az újrahangszerelt részekben valamivel precízebben kell ugrándoznunk, könnyebben lecsúszhatunk ugyanis a platformok széléről. Fontos azonban, hogy akárcsak régen, most sem teljesen ugyanolyan az ugrás a három részben. A VV csapata eredetileg egységesíteni akarta ezt, ám végül úgy látták, hogy jobb, ha tartják magukat az eredeti játékokhoz. Sőt, az első részben kicsit még gyorsult is a zuhanás sebessége ugrás közben.
A jóval részletesebb és letisztultabb látvány, illetve az első rész modernizált save- és checkpoint-rendszere persze így is könnyíti valamelyest a helyzetünket, de összességében így is óriási kihívás lapul a játékokban. Éppen ezért azt tanácsolják, hogy akinek nincs komoly tapasztalata, az inkább a második vagy a harmadik résszel indítson, hiszen egyértelműen az első rész a legnehezebb.
Tanúsítjuk.