[E3] Anthem: az első két Mass Effect írójától
Eddig 56 hozzászólás
liquid
2017. június 14.
szerda 18:01


Jó hír estére: az első két Mass Effect írója dolgozik a BioWare új játékán, az Anthem-en. Konkrétan Drew Karpyshyn-ról van szó, aki a két ME projekten kívül olyan BioWare címek írói feladatait látta el, mint az első Knights of the Old Republic, a Baldur's Gate 2, a Jade Empire, de besegített a Star Wars: The Old Republic MMO-ba is.

Örülünk, dudék?

Összesen: 56 [1-50]
1 | 2
[2] Nordy34
jún 18., vasárnap 16:34 #56
Igazából a fejlesztők kérték ezt a teljesitményt most megkaptàk remélem nem lesz downgrade csak legyen jó maga az alap gameplay.Mondjuk ezzel a géppel lehet szàmolni màrmint hosszú tàvon ebből még többet is ki lehet facsarni meglàtjuk egyenlőre nagyon durva na!
jún 16., péntek 17:42 #55
Válasz Kuresz (#54) üzenetére
Szerintem nem az a kérdés, hogy most hogy nézett ki, hanem hogy a megjelenéskor hogy fog. Downgrade-ek "csodás" korát éljük, ezt ne feledjük. Nem előre károgok/temetem a játékot, engem is baromira érdekel, csak az utóbbi időben a gameplay bemutatókban (főleg az ilyen konferenciákon) a grafika nagyjából az utolsó, amit nézni szoktam.
I am such a B.A.
[38] Kuresz
jún 16., péntek 14:45 #54
Válasz Stinger (#53) üzenetére
Az igen! Le a kalappal akkor. Fasza engine. Remélem a játék is jó lesz, mert tényleg kellene már egy Destiny kihívó...
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
jún 16., péntek 14:07 #53
Válasz arpi0912 (#26) üzenetére
Biovárék megerősítették twitteren, hogy az E3-as Anthem demó Xbox One X-en futott, mindenféle szépítés NÉLKÜL.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
jún 16., péntek 11:16 #52
Válasz KT-ai (#50) üzenetére
"A rengeteg változtatás, a végső kapkodás miatt lett a facial anim olyan, amilyen."

Az animációs problémát szerintem minden tesztben megemlítették, azonban hogy miért volt olyan, amilyen, az csak mostanra derült ki.

A többi részét adom, bár, hogy a történet megsínylését sem tudjuk teljesen belőni, lévén valószínűleg sosem tudjuk meg, mi is volt az eredeti plot (á la Destiny). Erről mondjuk nyilatkozni nem tudok, nem értem végig a játákon, a második bolygó felénél elengedtem...
I am such a B.A.
jún 16., péntek 10:04 #51
Válasz KT-ai (#47) üzenetére
Nem értem a trollingot. A lenti komment a fejlesztesi problemakrol szol, nem elsosorban a végeredményről. A véleményt most is tartom, a MEA egy 8 pontos játék (a patchek után ráadásul erősebb lábakon áll ez az ítélet, mint valaha), a fanyalgóknak viszont mondhat az ember bármit. Ennyike, nem több. Bőven 110 óra felett járok a végigjátszásban csak a singleben, nem légből kapott ez a vélemény.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[6] KT-ai
jún 16., péntek 6:33 #50
Válasz ne5h (#48) üzenetére
" Ezért van, hogy az eredeti történet (legyen bármilyen szuper) végül itt-ott igencsak megsínylette az egész projektet... "

"A rengeteg változtatás, a végső kapkodás miatt lett a facial anim olyan, amilyen."

"Voltak a játéknak külön-külön elemei (a harc, az rpg-mechanika, a nomádozás, stb) amik külön-külön remekül működtek, de az NMS-manuálisan generált világ döntése közt csapódó projekt számára egyszerűen nem állt össze"

Inkább ezekre gondoltam, amik egy tesztelés alatt is kiderülnek.
SW-77042455-6602
[38] Kuresz
jún 15., csütörtök 22:43 #49
Válasz neuroflex (#37) üzenetére
Akkor nagyon keveset mondtam. De a lényeg átjött.
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
jún 15., csütörtök 22:06 #48
Válasz KT-ai (#47) üzenetére
Anélkül hogy a játékot védeném azért tegyük hozzá, hogy ezen negatívumoknak jó részéről a premier környékén nagyjából csak azoknak volt tudomásuk, akik a játékon dolgoztak.
I am such a B.A.
[6] KT-ai
jún 15., csütörtök 20:24 #47
Válasz Stinger (#31) üzenetére
Ebből a hozzászólásból több negatívum derül ki a játékról, mint a tesztből :v
SW-77042455-6602
[43] multishoot
jún 15., csütörtök 18:14 #46
Válasz Stinger (#44) üzenetére
Megakarom várni az összes patch-et, ha már eddig vártam és folytatás úgy sem lesz.

PS4-em van, szóval az XO példánnyal nem sokra mennék. 🙂
Egyre jobban. [Rühiblokker user]
[33] Fórumozó
jún 15., csütörtök 15:42 #45
Válasz Stinger (#42) üzenetére
Olvastam a Kotakus cikket, csak kulcsszavakban kivonatoltam.

Nekem csak az érthetetlen, hogy míg egy Assassin's Creed Unity-ről le lehetett szedni a keresztvizet teljes nyugalommal és konszenzusban (függetlenül attól, hogy patch-csekkel azt is eléggé helyrehozták), a hasonló kvalitású MEA miért lenne más, miért kéne elnézőnek lenni vele. Nem az, ezek a félkész AAA-játékok igenis mind elrettentő példák. Az Origins-szel majd pl kiderül, hogy az Ubinak ez sikerült-e.
You can't handle my covfefe
jún 15., csütörtök 15:40 #44
Válasz multishoot (#43) üzenetére
Most már nyugodtan belevághatsz szvsz, 1.08-nál járnak a javításokkal, kazalnyi dolgot kipeccseltek, szóval... go ahead (van egy bontatlan eladó jóárasított XO példányom szvsz
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[43] multishoot
jún 15., csütörtök 15:26 #43
Válasz Stinger (#42) üzenetére
Szuper! Nagyon kiváncsi leszek rá, mivel anno vérző szívvel mondtam le az előrendelésem, de csak birizgálja a fantáziám.
Egyre jobban. [Rühiblokker user]
jún 15., csütörtök 15:17 #42
Válasz neuroflex (#40) üzenetére
Nem tudom, különbözőek vagyunk, nekem rajongóként az nem elég (no offense Fórumozó), én tényleg képbe akartam kerülni

multishoot: igen, van egy félkész anyagom Az "Asari Pizsamán túl" címmel, csak az E3 és az épp futó DiRT4 teszt miatt elnapoltam. Abban elég sokminden benne lesz, kezdve az fals értetlenkedéseken és indokolatlan/indokolt szapuláson át a lentebb írtak hátteréig.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[43] soliduss
jún 15., csütörtök 13:40 #41
Válasz multishoot (#39) üzenetére
amit lehet szerintem már rendbe tettek.
[30] neuroflex
jún 15., csütörtök 13:32 #40
Válasz Stinger (#31) üzenetére
Fórumozó válasza rövid és elég volt.
...retribution...
[43] multishoot
jún 15., csütörtök 13:17 #39
Válasz Stinger (#31) üzenetére
Írsz majd egy cikket, ha teljesen kész lesz a patchelés? Túlzottan szeretem a Mass Effectet, az Andromédát szeretném a lehető legjobb állapotàban elkezdeni.
Egyre jobban. [Rühiblokker user]
jún 15., csütörtök 13:07 #38
Ez jo hir es nekem tetszik a jatek is eddig.
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil)
[30] neuroflex
jún 15., csütörtök 12:54 #37
Válasz Kuresz (#29) üzenetére
Bárcsak 2-3x akkora lenne,akkor még mindig lenne új helyszín a Destiny-ben.
Sajnos 12-13 áll közelebb a szorzóhoz.
...retribution...
[30] neuroflex
jún 15., csütörtök 12:36 #36
Válasz arpi0912 (#26) üzenetére
Nem azt mondom,hogy az lesz fixen. Én se gondolnám,hogy futna így azon is.
De,hogy a One-Ps4 duón ennél jóval rondább lesz,az tuti.
...retribution...
[30] neuroflex
jún 15., csütörtök 12:34 #35
Válasz Djuree (#34) üzenetére
A többes szám kicsit erős a Mass Effect után.
...retribution...
[30] Djuree
jún 15., csütörtök 12:27 #34
ne ez jó hír, hátha a hulladék mass effectek után vmi értelmes is jönne...kezdek reménykedni, bár a kotor jobb volna.
PSN: Djuree_HUN
[24] Tom
jún 15., csütörtök 12:00 #33
Válasz Fórumozó (#27) üzenetére
Így van abszolút.
[11] muerte
jún 15., csütörtök 11:58 #32
Válasz Stinger (#31) üzenetére
Akkor ahogy az lenni szokott, a management es a business elcseszte.
Ami nem ol meg az erosit
jún 15., csütörtök 11:16 #31
Válasz neuroflex (#22) üzenetére
Röviden (sorry, WOT következik):

1) A frostbite nem RPG-kre van kitalálva, egész toolsetek hiányoztak belőle, ezt mind nekik kellett lefejleszteni.

2) A játékot a Bioware B team készítette, akik eredetileg DLC-ket gyártottak az eredeti trilógiához - kisebb csapat, sokmindent outsorcoltak dél-afrikába, és Európai kis csapatok számára, amit menedzselni elég nehéz

3) a legnagyobb probléma a koncepcióval volt. Még a No Man's Sky előtt a BW procedurális generálással kísérletezett, ez adta volna a játék magvát, hiszen igazi exploration based játékot akartak készíteni. Igen ám, de egyrészt: hiányoztak toolok a kontent kezeléshez, és ezeket a bolygókat meg is kellett volna tölteni tartalommal, ami kb kisebb lehetetlen, ha manuálisan akarták volna megfoltozni. A sok változtatás végül a sokszáz bolygót először 30-ra, majd 7-re degradálta

4) a másik probléma a 3)-asból fakadt: iszonyatos csúszások voltak a rengeteg időközbeni változtatás miatt: a pre-koncepciós fázisban le kellett volna fektetni a sztori és a tényleges gameplay (openworld, NMS, procedurális vs. manuális, illetve kontent- jellegű) elemek alapjait és a frameworkot, aztán a kivitelezési fázisban már csak a leegyeztetett vázra építeni. Ezzel brutál elcsúsztak, nekiálltak nyomásra készíteni a játékot úgy, hogy alapvető dolgokban nem volt egyetértés. Gondold el, hogy az írók, akik eközben írták a sztorit, hányszor voltak kénytelenek változtatni - nem beszélve arról, hogy mindeközben már próbálták a storyboardot is összehozni az animátorokkal, és a grafikusokkal, akik a sorozatos változtatások miatt állandóan újra- meg újraanimálták a jelentősebb részeket. Ezért van, hogy az eredeti történet (legyen bármilyen szuper) végül itt-ott igencsak megsínylette az egész projektet...

5) Voltak a játéknak külön-külön elemei (a harc, az rpg-mechanika, a nomádozás, stb) amik külön-külön remekül működtek, de az NMS-manuálisan generált világ döntése közt csapódó projekt számára egyszerűen nem állt össze (plusz: a Frostbite alapvetően nem hatalmas, több száz km2-es map-ek kezelésére van kitalálva, ezen korlátokat is át kellett hidalni)

6) A frostbite amúgy a másik fájó pont: az EA erőlteti ezt az engine-t a recycling. a reuse és a belső motor révén való ingyenesség miatt), de nem mindenre alkalmas: remekül lehet vele pl. fix modelleket animálni és mozgatni, és csőshootereket készíteni, de a BW-nél az egyedileg testreszabható modelleket valós időben kéne modellezni az átvezetőkben, a játékban és mindenütt. Egész toolsetek és exploration + RPG mechanikához alapvető libek hiányoztak belőle. Még szerencse, hogy a DA csapat korábban ezek egy részét lefejlesztette, de azokat passzintani kellett az ME világához, plusz a még hiányzóakat is emberhiánnyal küszködve kellett legyártani

7) A brutális nyomás, a vállalhatatlan idők miatt nagyon sok régi veterán és tapasztalt kolléga szivárgott el a teamből, az animátor és a modeling team gyakorlatilag sorozatos emberhiányban küszködött - miközben az EA vezetése pusholta és ütötte őket a határidő miatt

A rengeteg változtatás, a végső kapkodás miatt lett a facial anim olyan, amilyen. Konkrét DOWNGRADE ment végbe a játék szinte minden egyes pontján: egész animációs fázisok, átvezetők, sztori elemek, küldetések és mechanikák kerültek ki végül, mert a határidő és a sok writing/storyboard change miatt nem volt már idő újracsinálni őket.

9) A BW egyszeruen nem akkora csapat ahhoz, hogy egyszerre két-három ekkora grandiózus projekten is dolgozzanak. Az A team már régóta a Dylan-t csinálta (ez ugye az Anthem), a többiek meg szanaszét éppen azt, amire akkor szükség volt. Persze ezek csak a legfontosabbak, a kotaku anyagát elolvasva nagyon szépen összeáll az egész "szomorú" történet.

Kellett volna nekik még minimum 1 év teljes erőbedobással. Hogy ezt az EA nem akarta-e pénzelni, vagy látszólag nem lett volna jelentősen jobb a végeredmény, sosem tudjuk már meg. Ennek fényében szinte csoda, hogy ez a játék mára ilyen szépen összeállt, a folyamatos bugfixelés és improvementek patch-ről patchre változtatják az eredetileg tervetthez hasonlóra az egészet.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[43] soliduss
jún 15., csütörtök 11:11 #30
Válasz neuroflex (#22) üzenetére
Röviden:

-többször újra kezdték a fejlesztést.
- az animátorok minimum 3x kezdték újra a munkafázisokat
-először egy no man sky féle alap tézis volt..
- majd ez levitték 30 bolygóra.... majd kevesebbre
- komoly ember hiánnyal küzdött minden részleg...
[38] Kuresz
jún 15., csütörtök 11:01 #29
Válasz neuroflex (#16) üzenetére
Az ESO azért más, mint egy Destiny. Nem vágom annyira a megnevezéseket, de az egy MMO szerepjáték, a Destiny meg inkább egy MMO akciójáték. Kötött karakterek, kötött világ, az ESO-nak legalább 2x 3x akkora világa van, így ott be lehet zsúfolni a sok lootot random drop nélkül, egy Destinyben azért ez már máshogy működik. Én már csak azért is örülnék, ha Destiny féle mmo lenne az Anthem, mert végre lenne konkurenciája a Destinynek, így talán kicsit összekapnák magukat legalább content szinten.
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
[9] frg_dnl
jún 15., csütörtök 10:53 #28
A ME3 Multiplayer megálmodója is dolgozik az Anthem-en. Amikor még multiztunk pont arról beszélgettem a többiekkel, hogy ebből a ME3 mutliplayerből még akár egy önálló játékot is lehetne készíteni annyira jó lett és tessék itt az Anthem.
Bár ez az Anthem inkább hasonlít a Destiny-re mint a ME3 multiplayerre.

Annyit tudok csak, hogy a MEA rajongók most nagyon átverve érzik magukat az Anthem bemutató után, én nem mert már az E3-as bemutatókból ki lehetett következtetni, hogy nem egy 10/10-es játékot kellett volna várni a Bioware-től, látszott a játékon, hogy ez nem lesz 10/10-es de attól még elég jó játék lett szerintem.
[33] Fórumozó
jún 15., csütörtök 10:49 #27
Válasz Tom (#23) üzenetére
Nem azért, de ha egy termék kikerül kereskedelmi forgalomba 60-70 euróért, hadd szarja már le a vásárló a nyomorúságos körülményeket, ami között készült. Szerintem a felgyulladt Note 7 tulajokat se nyugtatja, hogy nem volt idő kellően tesztelni az akksit, csak ők ugye refundot is kaptak...
You can't handle my covfefe
[17] arpi0912
jún 15., csütörtök 10:32 #26
Válasz neuroflex (#24) üzenetére
Mondjuk ha a One X lesz a cél platform az jót tesz majd a pro-nak is, mert arról fogják visszabutítani pro-ra 1440p/1800p-re. Ami még mindig sokkal jobb lesz mint az a nyúlfarknyi támogatás amit most kapott a Bioware-től az alap gépekkel szemben.
Én abban nem vagyok biztos, hogy ez nem egy target render volt, akármit is mondanak. Manapság csak annak lehet hinni amit a saját szemeddel látsz.
[33] Fórumozó
jún 15., csütörtök 10:24 #25
Válasz neuroflex (#22) üzenetére
Mindenki bantotta oket, nem kaptak eleg tamogatast, koncepciovaltasok voltak, szar a Frostbite.
You can't handle my covfefe
[30] neuroflex
jún 15., csütörtök 9:53 #24
Válasz soliduss (#20) üzenetére
Akkor a pro verzió is gyengébb lesz. Nem tudom,hogy lesz.
Az EA a MS-el bratyizik úgy,mint az Acti a Sony-val Destiny téren. Lehet itt most a cél platform a One X és az erős pc. Minden más butítva.
Nem tudom,tényleg. De az biztos,hogy nem az alapgépek a fő platformok,mert ott ezt nem oldják meg sehogy.
...retribution...
[24] Tom
jún 15., csütörtök 9:52 #23
Válasz Stinger (#21) üzenetére
Össz vissz 18 hónapig készült az Andromeda? Elolvasom majd Kotakun, mert érdekel. Mindenesetre vásárlóként ettől még megingott a bizodalmam a Bioware-ben, bármennyire is jól érvelt indokokat tudnak felhozni a miértekre.
Tényleg bosszantó az a követhetetlenség, ahogy egy név alatt különböző minőségű csapatok sorakoznak fel ugyanazon lógó alatt és egyszerűen már nem lehet tudni milyen minőséget képesek szállítani. Már napi szinten a témában olvasó rajongóként is lassan követhetetlen, az egyszeri játékos számára meg már végképp.
[30] neuroflex
jún 15., csütörtök 9:49 #22
Válasz Stinger (#21) üzenetére
Röviden? Ennyire nem jó az angolom.
...retribution...
jún 15., csütörtök 9:37 #21
Válasz Tom (#6) üzenetére
A kotakun volt egy hosszú ám nagyon részletes és szomorú hangvételű írás arról, hogy az Andromeda miert volt olyan amilyen es hogy az 5 évből miért csak 18 hónapig készült a játék. Érdemes rászánni az időt az elolvasásra, annak a fényében egyáltalán csoda, hogy megjelent ilyen formában (és mégnagyobb respekt a Bioware B csapatnak).
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[43] soliduss
jún 15., csütörtök 9:23 #20
Válasz neuroflex (#19) üzenetére
De ha leveszed a 4K-t akkor nem annyival erősebb a pro mint a sima ps4.... a sima gépnek illene ugyan azt futtatni 1080 p-ben mint amit a pro-nak 4 K-ban.

Az meg más kérdés ,hogy hagyják e kiadni úgy a produktomot, hogy szakadéknyi minőségbeli különbség van közöttük.
[30] neuroflex
jún 15., csütörtök 9:07 #19
Válasz soliduss (#17) üzenetére
Nem is az a cél platform ilyen grafikával. Szerintem ez totál egyértelmű,hogy X-Pro-Pc szint. Ps4 és One egy grafikailag erősen butított verzió lesz.
...retribution...
[43] soliduss
jún 15., csütörtök 8:30 #18
Válasz multishoot (#15) üzenetére
Activison: Destiny
Ubisoft: Division
EA: ennek számják az Anthem-et.
[43] soliduss
jún 15., csütörtök 8:29 #17
Válasz Laza (#7) üzenetére
Megnéztem azóta minimum 4x a demót... és olyan szinten köröket ver mindenre amit konzolon, de még pc-n se nagyon láttunk.

Kíváncsi leszek a végeredményre... mert ez így ebben a formában sima ps4-re vagy X1-re kihozni 6 m-re ködefektussal is lehetetlennek tűnik.
[30] neuroflex
jún 15., csütörtök 6:24 #16
Válasz Kuresz (#14) üzenetére
Azért az ESO jól meg van grind nélkül.
...retribution...
[43] multishoot
jún 15., csütörtök 1:28 #15
Válasz Kuresz (#14) üzenetére
De ez akkor hivatalosan is MMO lesz? Én még nem tudom hova tenni ezt a játékot, mert úgy emlékszem nem kommunikálták, hogy minek szánják, aztán a gameplay alapján inkább egy Destiny féle játék jön át belőle, de ezen hír után meg inkább egy ME-t sejtet. Hibrid szerintem se legyen, vagy egyik, vagy másik, de abban viszont legyen erős. Én személy szerint sokkal jobban szeretnék egy történet orientált "epic journey-t", ha már Bioware (na meg főleg, hogy az Andromeda olyan lett, amilyen...), de elhiszem, hogy a Destiny és Division után most erre van nagyobb igény...
Egyre jobban. [Rühiblokker user]
[38] Kuresz
jún 15., csütörtök 0:36 #14
Válasz multishoot (#13) üzenetére
Én értem, egyet is értek, de egy "mmo"-t így nem lehet összerakni. Grind kell bele, különben nem lesz játékos. Egyébként a Destiny is rohadt jó történetileg, csak ott rontották el, hogy lore szinten, a grimoire-okban van elmesélve a story. A játékosok szerintem 2% sem olvassa őket.
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
[43] multishoot
jún 14., szerda 23:23 #13
Válasz Kuresz (#12) üzenetére
Kinek a pap, kinek a paplan, én inkább a sztoriközpontú játékokat szeretem, a Bioware-től meg pláne ezt várom.
Egyre jobban. [Rühiblokker user]
[38] Kuresz
jún 14., szerda 23:18 #12
Válasz multishoot (#11) üzenetére
Ha nem olyan lenne, 1 hónap múlva nem játszana vele senki. Ha nézel egy destinytrackert, láthatod, hogy egy 3 éves játékkal még NAPI szinten 800 ezren (!!!!) játszanak. Nem a storyja miatt...
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
[43] multishoot
jún 14., szerda 22:31 #11
De akkor ne ilyen Destinys grind ratyiság legyen, hanem Mass Effectes sztorikaland.
Egyre jobban. [Rühiblokker user]
[12] NandorHUN
jún 14., szerda 21:39 #10
Válasz Totti5 (#8) üzenetére
Azoknak számít akiknek fontos a plot is és nem csak agyatlan hentelest szeretnének.
[22] Fabri
jún 14., szerda 21:22 #9
Ez jó hír!
"Ami nem öl meg, az kisebbé tesz" /Super Mario/
[41] Totti5
jún 14., szerda 20:59 #8
Nem oszt nem szoroz, programozni nem fognak senki helyett, még ha vannak ötleteik is. Egy játék akkor jó ha a csapat ami mögötte van minden elemében ugyan olyan jó.
"Jól néz ki, érdekes, de ha nem ez lenne a címe, akkor jobb játék lenne..." Xbox ONE - WiiU - WIN10
[31] Laza
jún 14., szerda 20:58 #7
Válasz Tom (#6) üzenetére
Háát, az Andromedat nem tegnap kezdték el fejleszteni, és ez sem holnap jelenik meg ... illetve lehet ez még ennél csúnyább is a végére, hisz csak egy demo volt
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
Összesen: 56 [1-50]
1 | 2