Másfél hét. Ennyi időtök volt arra, hogy megosszátok velünk, számotokra melyek voltak az idei esztendő legemlékezetesebb címei. Az eredményhirdetés hatodik része következik: lássuk, hogy szerintetek mi volt 2008 legjobb multiplatform játéka.
A címért ezúttal már tíz jelölt verseng, ők kapták tőletek a legtöbb szavazatot: lássuk hát, hogy pontosan kik is azok - természetesen ahol volt, ott az általatok írt kommentekkel is kiegészítve.
>> Burnout Paradise
Electronic Arts / Criterion Games
Amit mi írtunk: "Végezetül már csak annyi maradt hátra, hogy mindenkinek nyugodt szívvel ajánljam a játékot, mert ha valami akkor a Burnout Paradise megéri az árát."
Lonewolf: "Az előző generáció robbant be a köztudatba, ám a jelenlegi konzolokon teljesedett ki. Egekbe lőtt adrenalin pumpa, hatalmas szabadon bejárható terület, változatos játékmenet, fantasztikus törésmodell, széles autóválaszték. Ám ezek csak a kötlező elvárásaink voltak a játékkal szemben, amit meg is kaptunk. Csak hogy kaptunk még egy eddig még sosem látott multiplayer módot, ahol barátainkkal eggyüt masírozhatunk végig a városon, különböző feladatokat csinálva közben. Fantasztikus élmény. De ami miatt az első helyre került az a játékosbarát hozzállás a fejlesztők felől. Ugyanis az eddig megjelent DLC-ket ingyen kaphattuk meg, és nem is akármilyeneket (motorok, napszakok váltakozása). Ismét a generáció egyik meghatározó játéka lett a Burnout széria."
RedBoyforCE: "Nincs is annál felemelőbb, mint amikor egy fárasztó nap után minden büntetés nélkül darabokra szaggathatod a többieket a létező leglátványosabb keretben. Lehet itt hajtani őrült módjára, lélegzetelállítóan nagyokat ugratni, és bődületesen össze lehet törni a verdákat. Több ingyenes DLC is érkezett rá, és még fog rá érkezni, szóval pénzünkért a lehető legmaximálisabb kiszolgálást kapjuk."
>> Call of Duty: World at War
Activision Blizzard / Treyarch
BW: "Igen, még mindig CoD. Még mindig második világháború. De most jobban, most epikusabban, jobb történetmeséléssel. Nekem ez meg a multi elég volt ahhoz, hogy a listám negyedik helyére küldje a Treyarch játékát."
Fejes91: "Nem vártam tőle sokat, csak hogy azt kapjam tőle, mint minden eddigi CoD epizódtól: végig maximális fordulaton pörgő akciót, és ezt maradéktalanul teljesíti is. Vannak hibák, de összességében nagyon is jól szórakoztam a single kampánnyal, és még hány (száz?) óra van a multiban?"
>> Dead Space
Electronic Arts / EA Redwood Shores
Amit mi írtunk: "A zsáner jelenlegi kínálatát tekintve a Dead Space magasan kiemelkedő alkotás, egy Marker, melyről évek múltán is beszélni fogunk, nem feltétlen csak a sci-fi és horrorjátékok kontextusában. De csak akkor öltsd magadra Isaac szerepét, ha tudod élvezni (és fel is tudod dolgozni), ha egy regény, egy film vagy épp egy játék az idegrendszereddel zongorázik. Mert a Dead Space bizony egy ilyen rázós menet. És akkor még finoman is fogalmaztam..."
Anf3rni: "Nagyon jó volt egyedül rettegni a sötét és fagyos űrben, de ugyanakkor baráti társasággal is nagy élmény egyszerre 3-4-en felugrani a kanapén egy-egy hirtelen támadás, vagy csak akár egy hang hatására is. Olyan volt, mintha egy Sci-fi, horror filmet néztünk volna, amit mi irányítunk."
casper007: "Személy szerint nem kedvelem az EA-t, de a Dead Space belopta magát a szívembe. Ugyan a játék semmilyen forradalmi újítást nem mutat fel, a már bevált elemeket mesterien alkalmazta, és egy olyan világba ültette, amelyben nem fordul meg minden nap az ember. Hangulatos, sötét, kreatív."
KiswechPS3: "Az év egyik felfedezettje, noha hype volt körülötte, mégis pozitív csalódás lett a vége. Nem egyszer volt olyan rész a játékban, mikor oda tudtam képzelni magamat Isaac helyébe, és bizony nem egyszer állt fel a szőr a hátamon egy-egy jelenetnél. Minden elismerés az EA Redwood Shores-é, megalkották a műfaj legjobb darabját, a Sci-fi-túlélő-Horror műfajét."
>> Devil May Cry 4
Capcom
Amit mi írtunk: "Nincs azonban ok az aggodalomra sem a játékosok, sem a Capcom részéről: az új rész bepillantást engedett abba, hogy bizony van reális lehetőség a más irányba történő haladásra, és a japán kiadó is megmutatta már egyszer egy bizonyos másik négyes sorszámú játékkal, hogy hihetetlen reformokat képes véghez vinni. Íme tehát, itt az újabb feladat: egy új Devil May Cry-t kell készíteni. És érződik, hogy ők is ezt akarják - ez pedig már fél siker."
BW: "Tartalom és játékélmény. Két szó, amely mellett nem mehetünk el, ha a Capcom szörnykaszabolós játékáról beszélünk. A keményvonalas DMC rajongók először köpködtek ugyan az új főhős, Nero bevezetésekor, de a végére mindenki megszerette a kölyköt. Meg amúgy is, szörnyeket vagdosni egy másfél méteres karddal - kinek nem élvezet?"
Griev: "Mindig is igazi megszálott fanja voltam a DMC sorozatnak, s bár mai napig én a 3-at tartom a legjobbnak, a DMC4 története és hangulata ismét mutatott valami merőben mást. Ismét felpörgetett, és letaglózott, mindezt gyönyörű külsővel megáldva. Hol egy pár démon? Hentelni akarok!"
>> Fallout 3
Bethesda Softworks
Amit mi írtunk: "A Fallout 3 feltámasztotta a sorozatot hamvaiból, és modern, mai játékosoknak eladható köntösben mesél el egy izgalmas történetet - a magunk részéről egészen biztosak vagyunk benne, hogy fogunk még találkozni ezzel a különleges sorozattal, a nem is annyira távoli jövőben."
Palmer07: "Egy hangulatos posztapokaliptikus történet, ami hosszú időre lebilincseli a játékost. Hatalmas szabadság, olyan stílusban alakul a világ, ahogy a játékos alakítja. Lehetsz a Wasteland hőse vagy rettegett réme, de a kettő közt bármi. Sikeres újraélesztése a sorozatnak. Régi vault vetáránok és világgal éppen ismerkedők számára is egy izgalmas kalandot nyújt egyaránt."
Victor1103: "Azt, hogy ebben a játékban hihetlenül (eszméletlenül) sok mindent lehet csinálni nem csak én, hanem szinte minden kritikus elismeri. Egy nukleáris atomtámadás által sújtott, tökéletes Washington DC-t kapunk, amely számomra (aki az előző 2 résszel nem játszott) egy felejthetetlen élményt okozott, és még okoz a mai napig, mivel mint mondtam mindig van mit felfedezni ebben a virtuális világban. Az már csak hab a tortán, hogy mindezt AAA ketgóriás audiovizuális támogatás mellet kapjuk."
>> Grand Theft Auto IV
Rockstar Games / Rockstar North
Amit mi írtunk: "Csoda bármikor megtörténhet, én mégis azt mondom, ennyire összetett, ennyire egységes játékélményt nehéz lesz überelni. Tehét: mondhatjuk rá, hogy tökéletes? Szerintem nem. Még mindig vallom, hogy tökéletes játék nem létezik. Egy dolog azonban biztos. Niko kalandja olyan közel került ehhez az eszményi státuszhoz, melynél közelebb még játék nem jutott."
Btheking: "Az az élmény, amit a rendőrök elől való menekülés nyújtott, utoljára a GTA:SA-ban tapasztaltam. Élvezetes, hatalmas és szinte megszólaló környezet fogad, két kezem kevés hozzá, hogy megszámoljam, mennyit álmodtam vele a megjelenés előtt."
BW: "Megyek az utcán, és beülök egy hamburgerre. Vagy elmegyek vonatozni, és gyönyörködöm a városban. Esetleg meglátogatok egy night clubot... mindet megtehetem. Niko Bellic kalandja igazi gengsztertörténet, szerethető és kemény elemekkel egyaránt megspékelve. A város lehetőségei elérik (vagy túllépik...) egy igazi kisvárosét, ami minden tekintetben naggyá teszi a GTA IV-et. Ez az igazi "Second Life"."
casper007: "Szavakkal nehéz leírni, milyen élményeket nyújtott a Rockstar legendás sorozatának legújabb része. Az elképesztően hatalmas Liberty City él és lélegzik, nem tudunk úgy egy kört tenni, hogy ne ütköznénk valami momentumba, ami a nagyvárosi életet jellemzi. A játékmenet és a grafika hozza a kor szintjét, és hiába a már ősrégi "menj A-ból B-be és intézd el, fenyegesd meg, kapd el C-t" alapú küldetésrendszer, a Rockstar most is olyan hangulatosan és eredetien építette fel a missziókat, hogy a fő küldetésszálat biztosan nem unjuk meg. Emellett a sorozathoz képest ngy fejlődést mutató sztori és karakterkészlet is megörvendeztet minket. Ugyan a GTA IV sem mentes kisebb hibáktól, és kvázi kevesebb lehetőség van benne, mint a San Andreas-ben, mégis saját kategóriáján belül olyat tett, amire eddig még egyetlen más játék sem volt képes."
>> Left 4 Dead
Electronic Arts / Valve
Vega: "El kell felejteni a single playert, az semmit nem nyújt. Helyette inkább érdemes egyhuzamban végigtolni a teljes játékot negyedmagunkkal, ki fog derülni miért lett az év multi-játéka több helyen."
>> Mirror's Edge
Electronic Arts / EA DICE
Amit mi írtunk: "Egy biztos: a Mirror's Edge egyáltalán nem hibátlan játék, az viszont már erősen kérdőjeles, hogy mennyit is ér pontosan. A vitathatatlanul zseniális koncepció miatt sokan imádni fogják, és legalább ennyi ember számára méretes csalódás lesz, éppen ezért a pontszámból nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni."
Đoma: "Nagyon szép, ilyennel még nem találkoztam, minden része tetszik, a hangok nagyon jók, illenek hozzá, a grafika lenyűgöző, és a megvalósítás is nagyon jó, hogy egy akciójátékot nyakönöntenek egy kis parkour-al, fantasztikus."
Sakamoto Riku: "Jó ötlet, meglehet, tényleg bekövetkezik még egy ilyen világ; ebből a nézetből nagyon jól meg lett oldva a mozgás, bár látszik, hogy inkább erre gyúrtak, mint a lövöldőzés részre."
>> Prince of Persia
Ubisoft / Ubisoft Montreal
Amit mi írtunk: "Új Herceg, új élmény: a Ubisoft fogta a Prince of Persia csodálatos akrobatikáját, és megtoldotta a Zelda, valamint az ICO néhány jellegzetességével, végeredményként pedig egy olyan zseniális produktumot kaptunk, amelyhez foghatót garantáltan nem találunk napjaink videójáték-felhozatalában, egy gyönyörű mesét. Kicsit platformer, kicsit ügyességi, kicsit logikai, kicsit akció, ám nagyrészt kaland. Méghozzá az idei esztendő talán legnagyobbika."
Vega: "Igazából csak az a kérdés, hogy 95 vagy 100%. És az, hogy mit nézett be ilyen csúnyán és mikor égett ki ennyire a világ másik része?"
>> Star Wars: The Force Unleashed
LucasArts
Amit mi írtunk: "A fentebb említett hibáktól függetlenül is bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti a Star Wars univerzumot, mert ők egy tökéletes élménnyel lesznek gazdagabbak. 8 órányi tömör gyönyör ez, ami újfent elkalauzol a csillagok közé. Olyan mint egy akciódús interaktív film, remek történettel, remek körítéssel és fantasztikus hangulattal."
Gulandro: "Immáron lassan fél évtizede vártunk egy olyan játékra, ahol újra a mi ügyességünkön múlott, hogy a fénykard hogyan és miként pusztítson. Ha ez nem is sikerült maradéktalanul, az erőhasználatban olimpikonná lehettünk, és olyan kunsztokat mutathattunk be, ami legvérmesebb álmainkat is felérte etéren. GEEK POWER!"
Az idei év legjobb multiplatform játéka pedig nem más, mint...
Szavazataitok alapján tehát 2008 legjobb multiplatform játéka a Grand Theft Auto IV lett. Egy kategória maradt már csak hátra: holnap kiderül, hogy összességében melyik játékot találtátok az év legjobbjának.
Az Év Handheld Játéka - Crisis Core: Final Fantasy VII
Az Év Wii Exkluzív Játéka - Super Smash Bros. Brawl
Az Év PC Exkluzív Játéka - World of Warcraft: Wrath of the Lich King
Az Év PlayStation 3 Exkluzív Játéka - Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Az Év Xbox 360 Exkluzív Játéka - Gears of War 2
Az Év Multiplatform Játéka - Grand Theft Auto IV
Az Év Játéka - december 31.