A Dead Island készüléséről már lassan egy éve tudni, ám a fejlesztő Techland (Call of Juarez) idáig még nem igen kívánt beszélni róla, most azonban számos infó kiderült a készülő játékról, és néhány artwork is befutott róla.
A Dead Island egy misztikus szigeten játszódik, ahol egy repülőgép-szerencsétlenséget szenvedett férfi bőrébe kell bújnunk, akinek (itt ér véget a Lost párhuzam :) legfőbb célja az, hogy megtalálja időközben eltűnt feleségét. Igen ám, de ez nem lesz annyira könnyű, mint ahogyan azt elsőnek gondolta, a szigeten ugyanis csúnya zombik töltik mindennapjaikat.
Egy belső nézetű játékkal van dolgunk, amely többek között az ultra-realisztikus harccal kíván kitörni a tömegből: a különböző sérülések látványos nyomot hagynak, és még a bőr, az izmok és a csontok sérülései is szépen le lettek modellezve. Az élőholtakkal történő csatározás során egyébként bármit magunkhoz szólíthatunk majd környezetünkből a túlélés érdekében, igaz, dolgunk így sem lesz túl egyszerű, ellenfeleink ugyanis képesek váratlan húzásokra is, a fejlesztők ígéretei szerint azonban ha ügyesek vagyunk, akkor kihasználhatjuk majd a zombik ösztönös viselkedését - könnyebbé téve ezzel dolgunkat.
A Halott Sziget tehát nonlineráis játékmenetével, és részletes kidolgozottságával próbál majd maradandót alkotni. Hogy mikor? Valamikor 2008 folyamán, amikor is az Xbox 360 és PC tulajok indulhatnak majd túlélő-túrára. Ingame képek egyelőre még nincsenek, öt darab artwork-öt azonban tudunk mutatni a játékról - lentebb találjátok őket.