Sok szó esik mostanában a Team Ninja aranylemezre került játékáról, a három héten belül megjelenő Nioh-ról, amelyről a két korábbi publikus demó alapján sok játékos úgy gondolja, hogy bár piszoknehéz, a második demóra mintha valamennyit szelidült volna.
A játékot rendező Fumihiko Yasuda ezzel kapcsolatban nyilatkozta, hogy könnyítés helyett sokkal inkább a játékosok visszajelzése alapján eszközölt áramvonalasításról van szó, és az alfához képest azért tűnt könnyebbnek a béta demó, mert sokat javítottak a kamerakezelésen és az irányításon.
Hozzátette azt is, hogy a Nioh-t kimondottan „masocore" (mazochista + hardcore) játéknak szánják, ezért a fejlesztés során tudatosan törekedtek annak elkerülésére, hogy könnyű legyen.
Abból sem csinált titkot, hogy a Souls-sorozat és a Bloodborne egyértelmű hatása mellett a szerepjáték elemek és különösen a loot-rendszer tekintetében a Diablo és a Borderlands sorozatok jelentették a mintát.
A Ninja Gaiden 3 és a Yaiba: Ninja Gaiden Z vegyes fogadtatásából sokat tanult Team Ninja ezúttal kizárólag a kellő kihívást jelentő szamuráj akcióra koncentrál, és nem zárkóznak el a jövőben lehetséges folytatásoktól sem, a Nioh pedig már röviddel a megjelenés után bővülni fog egy ingyenes PvP játékmóddal.
A Nioh február 8-án jelenik meg PS4-re.