Futótűzként terjedt a hír a hét elején, miszerint a Microsoft hosszas mérlegelés után úgy döntött, leállítja a Scalebound fejlesztését. A hír után nem sokkal erős bírálat érte a Microsoftot, mondván nem ez az első eset, hogy a cég korai stádiumban lévő játékokat mutogat, amik aztán sosem jelennek meg. Példaként a Fable Legends-et és a Phantom Dust rebootot hozták fel.
A helyzetet az Xbox részleg főnöke, Phil Spencer sem hagyta szó nélkül, így reagált Twitteren: "Tudom, hogy kockázatokat kell vállalnunk, most valószínűleg üres ígértenek tűnik, de egyetértek."
Spencer továbbá egyetértett, hogy a first-party-ra koncentrálás "kritikus", de ez nem jelenti azt, hogy elvetik a független stúdiókkal való projektek aláírását.
Végezetül bocsánatot kért a rajongóktól a hír miatt, elmondása szerint osztozik a csalódottságban. "Azt akarom, hogy minden, amit elkezdünk remekül végződjön, hogy vállaljunk kockázatot, változatosságot teremtsünk."