[Teszt] Observer: System Redux

Observer: System Redux

mcmackoGéczy Attila2020.11.17. 18:25

Mindig is csipkedte a fantáziámat az Observer, de csak halogattam-halogattam a végigjátszását, így a backlog foglyaként csak csendes pillantásokat vetett rám szegény Rutger Hauer (Isten nyugosztalja!) a telepíthető játékok listájából. Aztán jött ez a next-gen vonat, amire a Bloober az egyre bővülő katalógusából az Observert szemlélte ki "átmeneti" játéknak. És nem is tette rosszul. A Layers of Fear sorozat talán annyira nem állna meg a lábán (a mára megöregedett első rész után a folytatás nem sikerült olyan jól), az Observerben viszont van még kakaó, ezt bizonyítja a System Redux alcímmel ellátott kiadás is.

Xbox One-on sem nézett már ki rosszul a játék, de a Bloober alaposan kitett magáért. Nem csak egy egyszerű felbontás/AA/filtering turbózást kapunk, hanem assetek tekintetében építették újra a világ jelentős részét. Az Observer Redux egy friss Unreal motor verzió alatt fut, de van itt minden mi szemnek-szájnak az ingere. Remek textúrák, sűrűn rendezett belterek, és indusztriális kitekintés Krakkó szájberjövőjébe. A Ray-Tracing felületek is sokat adnak az összképhez, bár érdemes tudni, hogy ez a feature kicsit képi műtermékekkel terhelt, ne várjon senki 3080 Nvidia GPU-hoz méltó képtisztaságot. A képzaj amúgy a gyógyszerfüggő főhős állapotához képest is változik, ez egy érdekes megfigyelés volt az első egy-másfél órában, de nem áll a vizualitásnak rosszul a glitchelő összkép. Ami viszont nagyon durva, az a felbontás és a fényhatások párosa. 4K HDR tévén ahogy megállsz egy-egy szobában és egy pillanatra lehidalsz a látottakon, akkor áll össze, hogy a képminőségben itt tényleg ugrottunk egy bő generációt. A karaktermodellek is fejlődtek, de komolyabb animációt prezentáló jelenetekre ne számítson senki.

Néhány saját készítésű screenshot, csak hogy lássátok az assetek minőségét...

Az is érdekes adalék, hogy az Xbox 360-at indító Condemned nekem kifejezetten sokszor beugrott a játék közben, de ez már csak egy ilyen kis hangulati párhuzam, amibe talán a generációváltó szentimentalizmus is közrejátszik. Mi az ára a fent taglalt "szépségnek"? Az, hogy a játék bizonyos szobákban, egyes látképeknél bevágja a képkockafrissítést 30 alá, és néha simábban futó szakaszoknál is érződik a ragadós-nyúlós hatás az összképen. Szólt a holló: kárkárkár.

Maga a játékmenet is finomodott állítólag a korábbi iterációhoz képest. Erről nem tudok komolyabbat állítani, de nekem a Blooberes analóggal-ajtónyitogatós, fióktúrós irányítással most sincs bajom - ezt amúgy ki lehet egy gombnyomásos megoldásra cserélni az opciók között. A mindent szkennelős, különböző visorok használatát igénylő nyomozás is kifejezetten tetszett. A horror szekciók viszont kicsit kilógnak az amúgy egész korrekt módon épített Blade Runneres hangulatból. Oké, a játék eleve depresszív húrokat penget, de a Blooberre jellemző pszicho-tripek olykor túllépik a jóízlés és a cyberpunk nyomozósdi hangulati határait. Szóval ez plusz pont a horrorrajongók számára, nekem viszont megmaradhatott volna az Observer egy kicsit darkosabb sci-fi sétaszimnek-kalandjátéknak. A kalandjáték titulus talán kicsit túlzás is a játékkal kapcsolatban - ez egy narratív fókuszú adventure, amiben a hidden object játékelemek hangsúlyosabbak, mint a point and click műfajtól örökölt mechanikák. És a Bloober stílusát ismerve ez számomra így pont rendben is volt. Rutger Hauer karaktere pedig akkor is elvinné a hátán a rajongók számára a sztorit, ha a játék érdemi része és az újgenerációs látvány ennél gyengébbre sikerült volna.

Szóval nem volt érdemtelen a nextgen titulust ráfüggeszteni az Observerre. Kifejezetten érezni rajta a korábbi konzoloktól magasabb szintre hangolt vizuált, és nem mondom, hogy PC-n nem láttam már indie belső nézetű kalandjátékoktól hasonlóan penge színvonalat, de konzolon ez teljesen jó színvonal, ez egy komolyabb, generációt indító léptéknek hatott nálam. Az első patch elvileg úton van már, és szükség is van rá, mert a stabil képkocka frissítéssel és néhány interaktolható tárggyal-felülettel akad nehézség. De ha valami látványosra, valami emlékezetes atmoszférájú játékra vágysz, nem bánod a horror-vonalat, és csíped a futuretro cyberpunk hangulatot, akkor simán kezdheted a nextgen élményeidet az Observer: System Redux-szal.

***Observer: System Redux

Platform: PC, PS5, XSX (tesztelt)

Kiadó / Fejlesztő: Bloober Team / Bloober Team

Megjelenés: 2020. 11. 10. (PS5: 11. 12.) | Ár: kb. 30 EUR***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

23 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==