[Teszt] Ghostrunner

Ghostrunner

GhzSzabó Ákos2020.11.11. 19:45

Az elég sok csúszás ellenére is az egész világ Cyberpunk lázban ég. Már évek óta igazából, így nem meglepő, hogy manapság több játék is igyekszik ezt a masszív hullámot meglovagolni. A Ghostrunner pedig jobban nem is időzíthetett volna, hiszen szinte egy tökéletes előétele lehet a fő menünek, amit reményeink szerint még idén fel tudnak nekünk szolgálni a CDPR cyberkonyhájából.

Először is fontos leszögezni, hogy ha egy a szárnyas fejvadász világában játszódó akció, vagy RPG játékot keresel, akkor inkább várd meg a CP2077-et. A GR ugyanis - dobpergés - igazából egy puzzle/reflex játék. Igen, én is bedőltem neki elsőre. Ahogy öregszem, úgy nézek egyre kevesebb bemutatót az általam várt megjelenésekről, hiszen mostanában szinte (majdnem) mindent ellőnek ezekben az anyagokban. Szóval láttam én azt a “parkour” kifejezést itt meg ott, de letudtam annyival, hogy lehet majd ugrálni is miközben szanaszét kombózva kaszabolom az ellenfeleket. Nos, nem is tévedhettem volna nagyobbat. Ha előtted van a Mirror's Edge, akkor nagyjából képben vagy, hogy mire számíthatsz, hiszen a GR a belsőnézetes platformerek, nem túl népes családjának tagja, ami követve a kor elvárásait szépen csillog és villog, miközben te csúnyán szidod a készítők felmenőit. De ne szaladjunk ennyire előre.

A játék szépsége, az abszolút precizitása. Olyan mint egy hibátlanul megszerkesztett dallamvezetés, amiben te vagy a suhanó gyilkos hang. Egy olyan világban ami nem sok jót tett veled a múltban. Halálunk után ébredünk egy ismeretlen monológjával a fejünkben. A környezet mocskos, de közben futurisztikusan csillogó. Ahogy haladunk előre, lassan megtudjuk, hogy kik is vagyunk, mi történt velünk, ki a hang a fejünkben és miért is menekülünk. Az igazság az, hogy a történet csak funkcionális, átvezetők szinte nincsenek, mindent “csak” hallgatunk. Bár a szinkronszínészek remek munkát végeztek valahogy végig jobban érdekelt a “feladványok” megfejtése, mint az állítólagos ok, hogy miért is kell bejutnom azon az ajtón.

A feladványok kifejezést azért is használtam, mivel a játék minden egyes szobája igazából egy puzzle, aminek gyakran több, de néha csak egy megoldása van. És maga a harc illetve az egy darab kardcsapás csak egy extra mozdulat az ugrálás és dashelés mellett. Szóval erre utaltam az elején, hogy aki masszív összecsapásokra készül, az csalódni fog. Viszont aki szereti a kihívásokat, annak a GR maga lesz a cybermennyország! Csak a tutorial pályán 55 alkalommal haltam meg. Ha most nem zártad még be a cikket és még itt vagy, akkor azért azt hozzáteszem, hogy ez annak is volt köszönhető, hogy konzolon az alap gombkiosztás számomra (!) nagyjából használhatatlan volt. Hálisten van vagy 6-7 fajta amiből lehet választani, és miután megtaláltam a nekem megfelelőt azért jobb lett a helyzet, ha nem is sokkal. Az ugrásoknál nagyon precíznek kell lenni, hiszen nem ritka az, hogy 4-5 falon futás után kell a megfelelő időpontban a levegőbe emelkedni, hogy pont rá lássunk arra a kéken fénylő bogyóra, amibe belekapaszkodva feljebb libbenhetünk. És higgyétek el nekem, hogy sokszor nem leszünk elég precízek. Szerencsére az újrakezdés nagyon gyors, viszont sajnos nem mindig konzisztens a checkpoint rendszer. Néha pár ugrás után már van egy autosave-ünk, néha meg másfél percnyi ugra-bugrát kell újrakezdeni. Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem tud nagyon frusztráló lenni a játék. Főleg a harci része miatt.

Ami igazából, ahogy már említettem teljesen funkcionális. A cyber kardunk mindenen átvág, ergo az ellenfelek nagy része egy ütésből fekszik, cserébe gondolom már sejtitek, hogy mi is lesz a dörgés. Az alapmozdulataink részét képezi a dash, ami valamilyen szintig irányítható, így van esélyünk még időben kitérni a lövedékek elől. Lehet még próbálkozni a deflektálásukkal is, viszont ahhoz már nagyon jónak kell lennünk. Sajnos a harcok néha eléggé randomnak érződnek, egyszerűen nagyon gyakran lutri, hogy mennyire gyorsan tudunk reagálni a lövésekre és ha pont abban a kritikus pillanatban vagyunk a levegőben egy dashelés után, akkor igazából esélyünk sincs a túlélésre. Ahogy haladunk előre a történetben lesz még 4 extra képességünk, amiket inkább nem lőnék le, mivel maga a játék nem olyan hihetetlenül hosszú, így mindenki fedezze fel saját maga a tartalmi kérdéseket. Egész jópofa még a képességekhez tartozó kis minijáték, mivel ahogy fejlődünk úgy lesz elérhető egy egyre nagyobb terület ahova az upgradeket tudjuk pakolni. Viszont ezeknek mind saját egyedi formája van, így nekünk kell szó szerint ki “tetriszezni”, hogy mi hova kerüljön.

A Ghostrunner egy nagyon érdekes játék. Az audió-vizualitása abszolút kiemelkedő. Tűéles, remekül festő grafika, adrenalint pumpáló zene, szuper precíz irányítás és iszonyat mennyiségű frusztráció jellemzi. Az utóbbi komponens természetesen kétszázas pulzussal párosul, ha sikerült végre egy szobát egyben kitakarítani. Mert a mechanika ha minden összejön, működik kicsit olyan mint egy "jó" drog, megállíthatatlanná teszi az embert. A lendületet viszont azért elég gyakran meg tudja törni az egész magas koncentrációt igénylő játékmenet. Ez nem az a cucc ami elé lehuppansz egy kicsit relaxálni. Itt nincs pihenés, ha egy kicsit is lankad a figyelmed már halott is vagy. Talán elbírt volna még egy kicsivel több képességet és a történetet talán jobban előtérbe toltam volna, de ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy a speedrunnerek nagy kedvence lesz a Ghostrunner. Minden nyugdíjas apuka (mint én magam) tegyen vele egy próbát a beszerzés előtt, nehogy túl sok legyen a játék által indukált pörgés...

8/10

***Ghostrunner

Platform: PC, PS4 (tesztelt), XO, XSX, XSS, NS

Kiadó / Fejlesztő: 505 Games, All In Games /

One More Level, 3D Realms, Slipgate Ironworks

Megjelenés: 2020. 10. 27. | Ár: 30 EUR***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

23 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==