[Teszt] 9 Monkeys of Shaolin

9 Monkeys of Shaolin

GhzSzabó Ákos2020.11.11. 14:00

A jó kis hack ‘n slash-eknél csak a jó kis beat ‘em up játékokat szeretem jobban. És ebből a szempontból eléggé reneszánszát éli a stílus, hiszen az elmúlt 1-2 évben folyamatosan jöttek a minőségi újragondolások a témában. Pár hónapja szúrtam ki a 9 Monkeys of Shaolin-t és rögtön éreztem a jó kis bizsergető érzést, mivel mind a játék stílusa, mind pedig az egész komplexnek tűnő harcrendszere is frankónak tűnt. Lássuk is, hogy a valóságban mire jutottak a srácok a Sobaka Studiónál.

Az biztos, hogy a vizualitásban és művészeti stílusban nehéz belekötni a 9 majomba, bár, hogy őszinte legyek néhány helyen az elnagyoltság mértéke egy kicsit azért sok volt nekem. Nyilván tudom, hogy teljesen más műfaj, de azért nem segített, hogy a Ghost of Tsushimát toltam előtte, meg az sem, hogy például a Streets of Rage 4 létezik. Természetesen nem lenne fer összehasonlítani velük a 9MoS-t hiszen azért nem egy ligában mozognak. A történet sem fogja megváltani a világot, jó kis tradicionális bosszúállós cucc, igazából a célnak megfelel, legalább nem nagyon kell rá figyelni. Mivel főleg azzal leszel elfoglalva, hogy előhozd azokat az iszonyatosan király kombókat. Nem túlzás szerintem azt állítani, hogy ebben a klasszikus csihi-puhi felállásban ennél jobban kidolgozott vagy komplexebb rendszert nem igen fogunk találni. A különböző gombok természetesen különböző támadásokat takarnak, amik még össze-vissza kombózhatóak is. A fejlődési rendszer bár egyszerű de a célnak megfelel és legalább az sem bonyolítja tovább az életünket. A mozgások, animációk teljesen korrekt szintet hoznak. Általában nem szoktam szeretni de itt a harmadik dimenzió behozatala is jól sikerült, a térben elhelyezkedő ellenfelek ügyesen kreálnak egy extra nehezítést, mivel rájuk is figyelnünk kell, hogy a megfelelően időzített “parry” mozdulatunkkal hatástalanítsuk őket.

Egész jópofa ötlet a központi hub is ahova a küldetések után visszakerülünk, itt tudunk venni új fegyvereket meg aktiválni az amúgy remekül működő lokális koop módot. Ja, és persze a történet is itt alakul, mégpedig a tetteinknek megfelelően. Több mint 25 pálya van a játékban, aminek hála változatosságra nem lesz panaszunk, attól függetlenül, hogy a feudális Japán témaköre azért nem változik. Ami viszont sajnos eléggé lehervasztotta a mosolyomat, az pár olyan dizájn, illetve vizuális döntés amire nem tudom, hogy miért nem figyeltek oda egy kicsit jobban. Említettem a bevezetőben, hogy vannak elnagyoltabb részei a grafikának, ami kimondottan igaz a saját hősünk (illetve co-op-ban hőseink) és az ellenfelek dizájnjára. Kisfiammal csapattuk a co-op módot (amikor a feleségem nem volt otthon, mert kifilézne, ha tudná, hogy egy 6 évessel ilyet nyomunk:) ) és nagyon sokszor egyszerűen nem tudtuk, hogy ki-kicsoda, ki üt éppen kit vagy egyáltalán hol vagyunk. Ugyanis a tervező csapat egyáltalán nem figyelt arra, hogy különösebben megkülönböztesse a karaktereket, amire az art még rátett egy lapáttal mivel gyakran a képernyő “közelebbi” oldalán is futnak fák meg indák. Ezek konkrétan eltakarják a képernyőt, miközben minimum 6-8 teljesen homogén színű karakter próbál meg bevinni 5-10 gombnyomásos kombókat. Teljes agyhalál még felnőtt fejjel is, nem, hogy egy gyereknek. Valamint sajnos a balansz sem kapott megfelelő figyelmet, mivel olyan nehézség tüskékbe futottunk bele, hogy csak pislogtam. Szépen haladtunk előre, majd benyomtak egy olyan Boss harcot, hogy 15 percig izzadtunk vele. Nagy kár érte, mivel az alapok nagyon rendben vannak.

A hibák ellenére a 9 Majmok Shaolinja egy teljesen korrekt darabja a stílusnak és ha nem is teljes áron de egy akció keretében nyugodt szívvel tudom ajánlani a virtuális kardozás/ütlegelés rajongóinak.

6/10

***9 Monkeys of Shaolin

Platform: PC, PS4 (tesztelt), XO

Kiadó / Fejlesztő: Buka, Koch / Sobaka Studio (RU)

Megjelenés: 2020. 10. 16. | Ár: 20 EUR***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

11 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==