[Teszt] Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm

Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm

VegaNagy-Sz. Ferenc2020.11.02. 21:00

2013-ban, amikor már épp belefulladtunk a f2p-játékok tengerébe, az első Oceanhornnak jutott a feladat, hogy bebizonyítsa, mobil platformokon is van piaca a tartalmas, fizetős, teljes élményt kínáló címeknek. Hogy mennyire sikerült jól a szinte mindenki által csak Wind Waker klónnak kikiáltott Monster of uncharted Seas, az más kérdés, de mindent összevetve egy fontos lépés lehetett volna annak idején. Ezt, ha kicsit botladozva is, de talán teljesítette is a játék. Aztán tavaly, az Apple Arcade indulásával a történelem majdnem megismételte önmagát, a Cornfox & Brothers játékától azt várták el, hogy az új szolgáltatás egyik zászlóshajója legyen a második epizóddal, amely a Knights of the Lost Realm alcímet kapta. Ezúttal talán kisebb hullámokat keltett a megjelenése (ami nyilván köszönhető annak is, hogy több tucat társával egyszerre jelent meg az Apple Arcade kínálatában), de most legalább sokkal kevesebbet is kellett várni a konzolos átiratra. A Nintendo Switch tulajok első kérdése szinte egészen biztosan az lesz: vajon ez a rész is olyan kockázatkerülő koppintás lett, mint amilyen az első felvonás volt?

Lőjük le a poént: az Oceanhorn 2 messze nem annyira pofátlan lenyúlás, mint az elődje. Habár itt-ott nyomokban felfedezhetők benne a Breath of the Wild és néhány korábbi Zelda játék megoldásai, engem egész végig jobban emlékeztetett az első PlayStation éra végének és a második elejének másodvonalas szerepjátékaira (valamiért a Techno Mage és a Summoner járt állandóan a fejemben), de sok dologban a korszak japán RPG-inek jellegzetességei is visszaköszöntek. A legszembetűnőbb különbség az első részhez képest, hogy a fő karaktert követő kamerát szabadon eresztették, egészen pontosan TPS-nézetet kapott a játék. Ez azért óriási változás, mert magával vonta egy csomó játékelem átalakítását is, legyen szó a labirintusok felépítéséről, a közelharci és távolsági harcrendszerről, a belátható területekről, vagy akár a feladványok jellegéről.

A változtatások egy része kétségkívül pozitív hatással járt, talán a legimpozánsabb része a játéknak az, hogy kitágultak a terek. A legtöbb helyszín hatalmas, a gigantikus városok, ősi épületek és óriási erdők nem csak a szemnek kellemesek, hanem lehetőséget biztosítanak arra is, hogy minden bejárható területet érdekes tartalommal töltsenek meg. Ez azonban a legtöbbször nem, vagy csak részben sikerül, így sokszor hosszú percekig csak járkálunk a vizuálisan jól felépített, de valójában üres környezetben.

És az Oceanhorn 2 szinte minden elemében ezt a kettősséget hordozza. Hiába a népesebb városok és a több NPC, amikor a legtöbb karakter - beleértve a főszereplőt is - teljesen sótlan, és ez még a jobbik eset, mert a velünk utazó robotot és bagolyembert elnézve lennének azért ennél súlyosabb jelzőim is a karakterdizájnerek munkájára (de említhettem volna az animációkat is, amelyek nagyon darabosak). Ha a szereplőket és az ellenfeleket nem tekintjük, a környezet egyébként nem néz ki rosszul, kimondottan szépek a domináns élénk színek és általában jók a bevilágítások, viszont a húsz óra során a szigetvilág settingje csak itt-ott változik, a végére így kicsit unalmassá is válva.

A viszonylag egyszerű harci- és fejlesztési rendszer működőképes, de több probléma is akadályozza a gördülékeny játékmenetet. A távolsági fegyverekkel való célzás a Switch analóg karjaival szinte használhatatlan (érzékenységállítás persze nincs az options-ben), de a néha életre kelő kamerát - amely magától elkezd befordulni olyan szögbe, ahonnan nem látszik szinte semmi - is nekünk kell állandóan korrigálni. Ez már csak azért sem szerencsés, mert pl. a bossok egy része kimondottan nagyszabásúra lett tervezve, de egyszerűen hiányoznak a polírozott, gördülékenyen működő mechanizmusok ahhoz, hogy élvezetes is legyen a velük való küzdelem. A játék során találkozunk pl. egy ház méretű madárral, amelyre valahogy fel kell jutnunk, hogy meg tudjuk sebezni. Ha a hátára pattanás sikerül is, ezzel a helyzettel már nem tud mit kezdeni a játék, össze-vissza csúszkálunk a hátán, úgy próbálva eljutni az egyik szárnyvégből a másikba - nem akarok én Shadow of the Colossust, de ha már rá lehet ugrani valamire, akkor legyen már ez normálisan lekezelve. A különböző labirintusok is nagyjából hozzák azt, amit elvárunk tőlük, és bár a feladványok között akad egy-kettő frusztráló, a rendelkezésünkre bocsátott eszközök kis száma miatt az esetek többségében a megoldás sokkal egyszerűbb, mint azt elsőre gondolnánk.

Mai szemmel vizsgálva az Oceanhorn 2 szinte minden területen defektes egy kicsit, ugyanakkor azoknak a veterán játékosoknak, akik egy kis múltidézésre vágynak, akár még be is jöhet. Tizenöt-húsz óra körüli játékideje pont megfelelő, ezúttal nem egyértelműen egy játékot másoltak le, hanem próbálkoztak egyedi megoldásokkal is. Azt pedig külön díjaztam, hogy a játék elvárja az alaposságot és körültekintést, segítséget ugyanis csak minimálisat nyújt - nincsenek óriási markerek semerre, a megoldás módját mindig találd meg te magad! Összességében ugyanakkor az első rész egy sokkal letisztultabb, kerekebb játék volt (talán mert szigorúbban használták a vonalvezetőt, mint itt), most végig az az érzése az embernek, hogy túl sokat vállaltak a készítők, de szinte semmit nem tudtak mai színvonalon leszállítani. Lehet nosztalgiázni, de az igazság az, hogy nagyon nyers és polírozatlan az Oceanhorn 2, pedig ehhez a vidám környezethez és színvilághoz az ember egy csupaszív játékot várna el, nem pedig csak újraszínezett pillanatképeket egy valóban frankó időszakból.

6/10

*** Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm

Platform: Switch (tesztelt), iOS

Kiadó / fejlesztő: Cornfox & Bros.

Megjelenés: 2020.10.28. | Ár: 29,99€***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

12 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

20 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==