[Ghz] Az Aranylemez és ami mögötte van
Eddig 47 hozzászólás
Ghz
2020. October 28.
Wednesday 10:00
A szegény Cyberpunk 2077 sokadik csúsztatásának apropójából gondoltam leírom pár sorban, hogy nagyjából mi történik a háttérben, hiszen sokan nincsenek tisztában az alapvető iparági folyamatokkal, amiknek köszönhetően egy játék fizikailag vagy virtuálisan a kezünkbe kerül. Nem megyek vissza a kezdetekig, inkább a kiadásra és annak a folyamatára koncentrálnék.



Az, hogy "aranylemezre kerül egy játék", egy régi hagyomány, mivel anno lemezeken kellett futárokkal elküldeni a kiadóknak a játékot. Sem az internet, sem a technológia nem tartott ott, hogy online menjen át a kód. Ez a megoldás meglepően nehezen halt amúgy ki, az egyik Age Rating-et, azaz korosztály besorolást eldöntő bizottságnak emlékeim szerint még 3 évvel ezelőtt is pendrive-on kellett elküldeni az épp elkészült játékunkat. Így természetesen manapság az aranylemez nem más, mint egy PR fénykép egy üres lemezről. A fejlesztők úgy döntenek, hogy egy adott verziót "véglegesnek," azaz inkább arra érdemesnek tekintenek, hogy a fizikai lemezekre rákerüljön. Ez az a verzió, amit a platformholderek is megnéznek, és nyomnak rajta egy minőségi ellenőrzést. Na egy valószínűleg 100+ órás játéknál ez nem jelent mást, mint egy (ez természetesen platformonként eltérő) masszív, néha 100+ oldalas technikai vázlatpontos lista végignézését, hogy a termékünk mindennek megfeleljen. Ha ezen túl vagyunk akkor nem árt, ha van egy megjelenési dátumunk, amitől függően legalább egy, de inkább 2-3 hónappal korábbra érdemes lefoglalni egy úgynevezett slot-ot, hogy beküldhessük a játékot. Ez természetesen rengeteg előmunkával is jár, hiszen minden adatot, online bolti információkat, képeket, artokat, azaz mindent, amit majd a játékos látni fog, el kell készíteni és fel kell tölteni jóváhagyásra. Ha ezek mind rendben vannak, akkor tudjuk végre beküldeni a játékot. A “tesztelés” ideje eléggé változik, sok mindentől függ, lehet pár nap vagy akár több hét is. Nehezítés, hogy erről szinte semmilyen vagy csak minimális információt kapunk előre. Ezért is mondtam, hogy érdemes hónapokat rászámolni, hiszen ha az első verziónk megbukik, akkor ki kell javítani a hibákat, újra foglalni egy slot-ot és újra küldeni a buildet. Azt is érdemes megemlíteni, hogy még a nagy platform holdereknek is véges a kapacitása, az őszi szezonban pedig eléggé sok játék jelenik meg, így egyáltalán nem biztos, hogy azonnal kapunk új időpontot.



Manapság már irreális elvárás lenne, hogy magát a játékot végig is játsszák, ezért természetesen törekedni kell arra, hogy az a verzió ami ezen a checken átmegy, lehetőleg tökéletesen játszható legyen a vásárlók számára. Namármost, ha számolunk egy kicsit és - a sajnos már nem érvényes, de sokáig annak kezelt- november 19-ét tekintjük a megjelenési dátumnak és hihetünk annak, hogy a Cyberpunk október 5-én került aranylemezre, akkor könnyen kiszámítható, hogy valószínűleg már augusztus végén/szeptember elején beküldték az első verziókat a játékból.

Most kitérnék egy pillanatra az első napos patchekre is, hiszen általános közutálat tárgyát képezik a játékosok között, holott sajnos vagy sem, értük vannak főleg. A fenti eszmefuttatásból is kiderülhet, hogy egy tökéletes világban beküldjük a verziót és rögtön el is megyünk Hawaiira, Bora-Borára és onnan várjuk lélegzetünket visszafojtva, hogy mit csinál az a drága platform holder a játékunkkal. Majd amikor visszadobják, akkor nagy sóhajtozások közepette hazarepülünk és gyorsan dolgozgatunk még egy kicsit, az amúgy is már tökéletes játékunkon. Majd ha átment a végleges verzió és elkezdődött a lemezek gyártása, mi csak netezgetünk még másfél hónapot és várjuk az első teszteket, no meg a szépen csilingelő lovettát.



A valóságban azonban csak egy szabály létezik a játékfejlesztésben: “Egy játékot sosem fejezünk be, csak abbahagyjuk a fejlesztését.” Nincs olyan játék a világon, amiben nem maradt egyetlen hiba/bug/probléma vagy rengeteg ötlet amire vagy idő, vagy pénz nem jutott már. Na ez triplán igaz lehet egy ekkora volumenű játékra, mint a CP2077. Egész egyszerűen 2-3 hónap alatt még annyi de annyi tartalmat, finomítást, bug fixet, polírozást lehet beletenni egy termékbe, hogy kis túlzással fel sem lehet ismerni az “eredeti” alapjátékot. És mint azt az elmúlt hetek híreiből már tudjuk, a CDPR-nél pontosan ez történik jelenleg is. Valószínűleg olyan hibákba futottak bele, amiket egyszerűen meg kell csinálniuk, hogy ne egy törött (broken) játékot adjanak ki. Minek van akkor az a sok ellenőrzés? Kérdezi jogosan a játékos. Nos hát arra, hogy a konzolt altató rest módból mindig visszajöjjön a játék, hogy rendesen megkapd azokat a trophy-kat és achievementeket, hogy ha lemerül a kontroller akkor a választott nyelveden a megfelelő hibaüzenet jöjjön fel. Ergo semmi olyan technológiai akadálya ne legyen annak, hogy felhőtlenül élvezhessük a játékot. De hivatalosan ezeken a teszteken csak a technológiai elvárásoknak kell megfelelni, így arra viszont ezt képtelenség kiterjeszteni, hogy a kettes történeti szál közepén, ha Bil-lel előbb beszélsz mint Joe-val, és a bal alsó választ nyomod meg, akkor egy teljes történeti szálat mondjuk nem érsz el. Vagy nem kapod meg a fix jutalmat és mondjuk buktad az összes eddigi haladást a játékban Egy ekkora címnél, bele sem akarok gondolni, hogy hány ilyen probléma merülhet fel.



Gondolom már nagyon unod, de muszáj még pár szóban kitérnem az éppen aktuális helyzetre is. Otthonról dolgozni alapvetően jó, ha olyan típus vagy és hatékony is, hiszen kevesebb zavar ér, kevesebbet kell utaznod és úgy általában kipihentebb az ember. Cserébe mondjuk hajlamos is lehetsz sokkal többet is dolgozni, mint amennyit kéne, de ez egy másik történet egy másik napra. Egy dolog viszont iszonyatosan nagy szívás, az pedig a tesztelés. Sohasem dolgoztam ekkora infrastruktúrával rendelkező cégnél, ezért innentől csak tippelek, de a friss nyilatkozatuk alapján nem lehetek túl messze a valóságtól. Egy ekkora játékon egyszerre rengetegen dolgoznak és ezért elég masszívan ellenőrizve van, hogy ki mikor és mit tölt fel. Ugye itt egy rossz mozdulat tönkre tehet akár több hétnyi melót. Természetesen a különböző verzió kezelők ezt hivatottak megakadályozni, de még ezzel együtt is azért nagyon oda kell figyelni. Ha tippelnem kéne, akkor egy alap verzió legalább 40 giga. Gyanítom, hogy delta patchelést alkalmaznak, ami azt jelenti, hogy mindig csak az frissül, ami változott. (Innen jön a delta szó, tudjátok ez jelenti a változást a tech zsargonban.) Ez persze lehet csalóka, mert ha egyszerre sok mindenbe nyúltak bele, akkor ez simán lehet több giga is. Na most ezt sem tudom, de elég valószínűtlennek tartom, hogy minden tesztelő a saját gépén tud és képes új buildeket gyártani, így gondolom van egy központi buildelő gép, ami szépen megcsinálja a különböző verziókat. Ha ez egy fizikai helyen van, akkor van némi korlátozás a rendszerben, hiszen a kimenő internet lehet bármekkora is, azért véges. Ezen esetleg tudnak azzal segíteni, hogy egy külső masszívabb szerver hálózat igénybevételével kiszervezik a feladatot, és a többszörösére növelik a másolási sebességet. Ettől függetlenül is gondolom nem 10-en tesztelik a játékot, így mindenkinek folyamatosan eljuttatni a friss adatokat iszonyat idő és erőforrás/sávszélesség igényes. Ugye 9 buildról beszélünk, ráadásul van ahol kell több régióhoz is külön-külön verzió. Ez iszonyat többletmelót jelent ebben az utolsó kiadási szakaszban, ezt sajnos egyértelműen a COVID számlájára írhatjuk, arról nem is beszélve, hogy a különböző bugok vagy problémák megoldása is tovább tart ahhoz képest amikor mindenki oda tud gyűlni a monitorhoz és együttesen képes megoldani a problémákat.



Tudom, hogy nehéz várni arra, amit már nagyon régóta szeretnénk játszani, de sajnos a jelenlegi globális helyzetben egyáltalán örüljünk, hogy belátható időn belül megjelenik a játék. Remélem, nem volt túl unalmas az iromány, nem akartam nagyon szárazra írni és remélem, azért volt benne némi új információ is, valamint ha vannak kérdések, azok jöhetnek a komment szekcióban. Addig is kitartást mindenkinek, nincs már olyan messze a december tizedike!

[3] Lacek92
Oct 30., Friday 13:40 #47
Válasz travis18 (#42) üzenetére
Khm... "hangoztatni", írtam volt, vagyis a nyilvánosság felé kommunikálni. Az üzleti év tervezésének meg a kalkulációnak a szükségtelenségét csak te képzelted oda, de sebaj, így legalább lefogalmatlanozhattad egy fórmutársad és csillogtathattad az egészen kivételes jólinformáltságod - remélem jólesett!
Oct 30., Friday 11:23 #46
Válasz grosy (#37) üzenetére
Sajnos az nem ekkora sztori. De köszi a lelkesedést!
"This is our time to medicate..."
[11] DanTes
Oct 30., Friday 10:35 #45
Válasz ne5h (#43) üzenetére
Szörnyű érzéseim vannak azzal kapcsolatban, hogy ez a játék, mit produkál a sima PS4-en és XBOX One-on. A legnagyobb tábora viszont ezeknek a konzoloknak van.
Persze, hogy szívják a fogukat.
A PRO-t és a One X-et is megizzasztja szerintem, nem hogy a 7 éves vasakat.
Kiváncsi leszek mi lesz ebből.
PlayStation forever
[10] Zargul
Oct 30., Friday 9:22 #44
Válasz travis18 (#42) üzenetére
Pedig pl a Blizzard elég sokáig ugy müködött, nem kicsit sikeresen.
You must rally the Horde and lead your people to their destiny!
Oct 30., Friday 0:16 #43
A cikkben is linkelt Twitteres beszélgetéshez egy kis adalék: Cyberpunk 2077 Devs Didn't Know About The Delay Until The Day Of - KATT!
I am such a B.A.
[18] travis18
Oct 29., Thursday 21:28 #42
Válasz Lacek92 (#41) üzenetére
"A játékiparban eleve hülyeség konkrét megjelenési időpontokat hangoztatni, annyi minden miatt csúszhat egy-egy fejlesztés"

Látszik, hogy fogalmad sincs arról, hogy miket beszélsz. A CDPR továbbra is egy cég. Kiadóval, részvényesekkel, stb. Az üzleti évet előre meg kell tervezni, kalkulálni a várható bevételekkel, kiadásokkal, és a részvényesek miatt is tartani kell bizonyos kitűzött célokat. Nincs olyan, hogy te azt mondod a kiadónak, ha rákérdez, hogy mikor lesztek kész a termékkel, hogy "majd egyszer". Vagy részvénypiacon kiszámíthatatlanságot mutatni. Pontosabban lehet, csak akkor nagyon hamar le is húzhatod a rolót. Üzleti szempontból a csúszás még mindig elfogadhatóbb, mint az, hogy "nem mondod meg", hogy mikor leszel kész a játékkal.
It's better to die on your feet than to live on your knees. PSN ID: Travis182HUN_MVP GamerTag: Travis182HUN
[3] Lacek92
Oct 29., Thursday 19:25 #41
Itt bizony a CDPR ment házhoz a ló****ért. A játékiparban eleve hülyeség konkrét megjelenési időpontokat hangoztatni, annyi minden miatt csúszhat egy-egy fejlesztés, de egy ilyen brigád, mint lengyel barátainké, akik egészen elképesztő módon teljesen függetlenségben küzdötték fel magukat a legnagyobbak közé és erre kifejezetten büszkék is, mint ahogyan a korrektségükre és a hitelességükre, szóval ők aztán tényleg megengedhették volna maguknak, hogy a "mikor jelenik meg?" kérdésre George R. R. Martin klasszikus válaszával feleljenek: majd ha kész lesz.
[28] alf22
Oct 29., Thursday 17:35 #40
Nem kellett volna csak a nextgent promozni. Varom ps4re de sztem erősen butitott a latvanya.
[30] Sakee
Oct 29., Thursday 14:19 #39
S mikor a WWE pankrációs PPV( november circa 3hét múlva) egyik főszponzora is lett a játék,akkor is csak lestem a tévében .
SakeeHUN@XBLive,X Sorozatú Xbox, COD:MW2019&BlOPS:CW, van Szamszung telephónom is meg Csáomi is,meg Doogee...
[55] axl
Oct 29., Thursday 11:29 #38
Válasz backstab (#31) üzenetére
Mennyiben más, durvább vagy enyhébb? Csak mert a szimpatizáló "Nem baj. Csússzon, amennyit kell, csak legyen jó!"-tól a halálos fenyegetőzésig kaptak ők is mindenféle reakciót.

Szerintem sem a csúszással, hanem a csúsztatással van a probléma: ha már biztosra igérnek valamit, abból nem szép dolog kihátrálni semmilyen indokkal. Főleg akkor, ha nem is ez az első ilyen eset... Elbaszott kommunikáció, elhibázott döntések. Azért drukkolok a sikerüknek, mert szimpatikus hozzáállású csapat. Már csak a DRM-mentesség és a (single player-fókuszú) játékaik hosszútávú támogatása miatt is.
I WλNT TO BELI3VE
[15] grosy
Oct 29., Thursday 8:49 #37
Nagyon király cikk lett, remélem több is követni fogja. Ha már Cyberpunk, akkor szívesen olvasnék arról, hogy a világát bemutató könyv miként készült, mennyi belsős infót kapott Mackó stb...
Nekem érdekes lenne
[8] Ra1D3n
Oct 29., Thursday 8:21 #36
Válasz theSickness (#35) üzenetére
Ha a Blizzard PS belsős stúdió lenne, az oldalról nem egy arcot tudnék mondani, aki fáklyás menetet szervezne értük és a végtelenségig felszopná őket, akár csak a Naughty Dog-ot...
Take me into your heart! Accept me as your savior! Nail me to the fucking cross, and let me be REBORN!
Oct 28., Wednesday 22:23 #35
Válasz backstab (#31) üzenetére
Naná. Közben lehet ezt úgy is nézni, hogy a legtöbb "más" csapat nem is tette ilyen magasra a lécet magának, mint ők.

Azzal azért egyetértek, hogy illene mindenkit burokban, egyformán kezelni. Pl. a Blizzard féle crunch semmivel sem elítélendőbb, mint a Rockstar a Naughty Dog rabszolga-ostorozása - és mégis meg vannak különböztetve. Ugye mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek.
Oct 28., Wednesday 22:19 #34
Válasz zaz (#33) üzenetére
Nem, de egy ekkora címnél a Goggle-nek nem annyira jó reklám lecsúszni a hagyományos platformok premierjéről. Azt mondjuk tényleg nehezen képzelném el, hogy van az a pénz, amiért a CDPR belenyúl egy ilyenbe.

Az biztos, hogy a sok manchild-rinyálástól függetlenül ez is egy olyan cím, mint mondjuk egy új GTA vagy egy új Mario platformer, azaz gyakorlatilag bármikor megjelenhet, vinni fogják ezerrel.
[73] zaz
Oct 28., Wednesday 20:10 #33
Válasz theSickness (#17) üzenetére
ja...érdemes azért a 3 Stadia tulajért megszakadni...vérrel írtak alá szerzôdést a google-al?
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
Oct 28., Wednesday 20:09 #32
Tök jó írás, köszönöm és én egy pillanatig nem húztam a számat és nem is fogom, ha marad a CDP minőség a CP2077 esetén is megjelenés után (és ha ehhez ez kell, ám csússzon, ameddig kell)!
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
[33] backstab
Oct 28., Wednesday 19:54 #31
Kiváló cikk, ennek ellenére mégis azt érzem, hogy ha nem a CDPR-ról lenne szó, egész más lenne a közönség reakciója.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[11] DanTes
Oct 28., Wednesday 17:36 #30
Válasz Soulootion (#29) üzenetére
Pedig a TLoU2-nél is megvolt a kavarás. Határozatlan időre elhalasztva, aztán a fejlesztők kiakadtak....na akkor mégis jön. De ha jön a TLoU2 akkor toljuk már odébb a Ghost of Tsushimát, amivel nem volt gond , legalábbis a hírek szerint....
Szóval, persze.....de mégis.....
PlayStation forever
[11] Soulootion
Oct 28., Wednesday 17:24 #29
Válasz _thomas_ (#24) üzenetére
Lassacskán már csak minimum 1 éves játékkal vagyok hajlandó játszani, mivel addigra kerül játszható állapotba, és ár/érték arányban is elfogadhatóbb...

Kivétel volt idén ez alól a TLoU 2 és most a Ghost of Tsushima, egyiket sem bántam meg. (vagy korábban a God of War, illetve az RDR2).

A nextgent pedig messze elkerülöm egyelőre, ha sikerül egészen a pro konzolokig elhúzom majd
All those memories will be lost in time, like tears in the rain
[11] DanTes
Oct 28., Wednesday 17:21 #28
Válasz Hwopapa (#13) üzenetére
Hol írtam én olyat, hogy ez szánalmas? A sok vér pistike fenyegtőzése, na az tényleg az.
Megértek én mindent, nem dől össze a világ, három hét csúszás miatt, de ez amatőr, már ne haragudj. Harmadik megjelenési dátum....
PlayStation forever
[11] Soulootion
Oct 28., Wednesday 17:18 #27
Válasz Dude (#23) üzenetére
+10000000000
All those memories will be lost in time, like tears in the rain
[25] Hwopapa
Oct 28., Wednesday 17:14 #26
Válasz Dude (#23) üzenetére
Legjobban a CDPR-t sajnálom, gondolom már kezdtek fellélegezni a nyomás alól, most meg esélyes egy újabb adag embertelen mennyiségű túlóra. Plusz a halálos fenyegetések...
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
[1] _thomas_
Oct 28., Wednesday 16:54 #25
Remek iras Ghz, tobb ilyen kene, h a jatekosok kicsit jobban kepbe keruljenek.
When it's done!
[1] _thomas_
Oct 28., Wednesday 16:52 #24
Válasz Gmer81 (#4) üzenetére
En azt szoktam, h par honappal a release utan jatszom egy jatekkal, mert addig jo esellyel csiszoltabb stuffot kapok (es olcsobban is beszerezheto).
When it's done!
[51] Dude
Oct 28., Wednesday 16:51 #23
Válasz Hwopapa (#13) üzenetére
Az emberek idióták. Amikor már annyira jó életed van, hogy egy videojáték megjelenés lelki problémákat okoz... lehet másra kellene koncentrálni.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[11] Ákos23
Oct 28., Wednesday 16:38 #22
Jó írás, mondjuk a cp77-nél erősen az is ront a helyzeten, h fél év alatt a 4. csúszás és olyan se sűrűn van, h "aramylemez" után is csúszik még, attól függetlenül, h jelent e vmit vagy nem. A cd projekt eléggé emelt státuszban van, folyamat a legjobb stúdiók közé rakják őket akik sokkal jobbak mint másik és emberségesebbek, igazából szerintem ebbe ront bele ez a sok csúszás meg a folyamat túlóra stressz ami szivárog ki.
[11] Soulootion
Oct 28., Wednesday 16:32 #21
Válasz Hwopapa (#18) üzenetére
Óóó.. én 30+ éve várok egy The Last Ninja 1-2-t, mondjuk olyan Ghost of Tsushima stílusban

Vártam X évet az SW 1-3-ra - de minek.. aztán a 7-9-re.. még inkább minek

A lista hosszú és értelmetlen persze, mert közben meg annyi minden más jött, aminek talán még jobban is örültem-örülök
All those memories will be lost in time, like tears in the rain
[16] Ördög
Oct 28., Wednesday 15:59 #20
Válasz Hwopapa (#18) üzenetére
Ohh, hát én is szerettem volna éveken keresztül egy Dragon's Dogma kettőt, de nem lett, nem lesz, sőt, amit szántak helyette, a Deep Down-t, amiből már gameplay-eket is mutogattak és bejött volna nálam pótlásként úgymond, na, na... na az se lesz már, de úgy nem, hogy egyáltalán nem lesz semmi ezen a vonalon, szóval total suck!

Úgyhogy én már nem várakozok, nem reménykedek, nem türelmetlenkedek, egyszerűen csak örülök, ha végre megjelent valami, ami jó!
Béke, pusza!
Az utolsó cserkész
[16] Ördög
Oct 28., Wednesday 15:54 #19
Hasznos iromány, szóval lájk!
Az utolsó cserkész
[25] Hwopapa
Oct 28., Wednesday 15:37 #18
Válasz Soulootion (#16) üzenetére
Valahol megértem, valahol meg rohadtul szánalmasnak is találom.

Én is szeretnék egy RalliSport Challenge 2-t úgy idestova 20 éve, mégse fog jönni
soha a büdös életbe, még backwards comp-ba sem. Az meg hogy most 1 hónappal többet kell várni, hogy egy polírozottabb, flottabb, jobb gamed legyen (mert ha igaz amit Sick ír, a Stadia verzió hegesztésével egyidejűleg azért a patcheken is dolgoznak gőzerővel), mindenkinek jó.

Plusz több ideje is lesz (már akinek) karácsonyi szünetben tolni a fa alatt.

Amúgy is a kommunikáció a sales és a fejlesztők-programozók között legendásan szar (ez a 21. század rákfenéje, a kommunikáció), szóval nem csodálkoznék ha a gúgli odabaszott egy nagy aktatáskát pár embernek némi gempával, mire ők bólintottak és terelték vissza a dolgozókat az irodába újabb 100 órákat beletolni a game átírásába heti szinten...
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
Oct 28., Wednesday 15:23 #17
Rossz nyelvek szerint vastagon benne lehet a késésben a Stadia verzió, ami amúgy eredetileg később érkezett volna, most valahogy szimultán jelenik meg a többiekkel. Bár nem hiszek annyira az összeesküvés-elméletekben.
[11] Soulootion
Oct 28., Wednesday 15:11 #16
Válasz Hwopapa (#13) üzenetére
Igen szomorú kis léte lehet annak, akinek csak egy azaz 1 darab játék körül forog az egész é(n)lete..
All those memories will be lost in time, like tears in the rain
Oct 28., Wednesday 15:10 #15
Meanwhile...

KATT!
[11] Soulootion
Oct 28., Wednesday 15:08 #14
Szuper, köszi!

A home office részét pedig maximálisan alátámaszthatom (10+ év tapasztalata eddig) ..
All those memories will be lost in time, like tears in the rain
[25] Hwopapa
Oct 28., Wednesday 15:00 #13
Válasz DanTes (#11) üzenetére
Update a hírhez: a (fogyatékos) rajongók már halálos fenyegetéseket is küldenek a CDPR-nek: KATT!

Aztán mi van ha késik, összeomlik valami valahol? Megáll a víz a csapban?
Az kell, hogy bughalmaz legyen mint a W3, vagy hogy egyáltalán tudj vele játszani?
Miért szánalmas ez az egész? Mert ők egy jobb, játszhatóbb, tökéletesebb játékot akarnak kiadni,ahol nem azt kéne olvasni úton-útfélen hogy mekkora gagyi az egész és fostos bugtenger?
Elolvastad egyáltalán a cikket, mennyi oka (is) lehet annak, hogy visszahúzzák az egészet? Szerinted nekik ez jó?
Szerinted ez a döntés, meg úgy egészében a hype, a release date-ek a programozóktól függenek? Próbáltál már egyáltalán IT-ban dolgozva 100000%os munkát végezni, 9 különböző platformhoz optimalizálni, több millió lehetséges hibát fixálva MINDENRE felkészülni?
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
[1] Noctix
Oct 28., Wednesday 14:05 #12
Nagyon érdekes és informatív volt a cikk, szívesen olvasnék hasonlókat még itt. Ahogy más is említette itt, az első 2 alkalommal ez rendben is volt, szimpatikusak, megértőek voltak a CDPR-el, volt Miyamoto idézet is bőven. Viszont ez már a harmadik csúsztatásuk, ha elolvassátok a második csúsztatás szövegét, nyíltan kijelentik, hogy a játék készen van, már csak bug fix és balance van vissza. Persze, belefuthattak olyan hibába amit nehezebb fixálni, de Október 5.-én mégis gold-ra küldték a játékot... Valaki vagy nagyon elrontott vmit, vagy egy nagyon rossz döntést hozott.
[11] DanTes
Oct 28., Wednesday 13:41 #11
Válasz Horvi Gabi (#8) üzenetére
Április, Szeptember, November, December...mintha egy ABBA számot hallgatnánk
Akár hogy is történt, ez óriási blama a CDPR-nek. Írom ezt úgy, hogy az eddigi legszimpatikusabb csapat "volt" számomra.
Azért nem semmi vesszőfutás volt ez
-XBOX One limited edition- komoly felháborodás - áprilisban volt anyázás rendesen.
-Túlóra nincs, nem is lesz....ja de van, heti 100 óra is.....bocs
-Super Bowl döntő kivetítőjén mosolygott Keanu Reeves, hogy jövök "biztos" 11.19.-én.
-Október 5. ARANYLEMEZzel mosolyog Keanu.....ugye megmondtuk, most nem lesz csúszás..........ja mégis bocs.

Szóval valamit nagyon elb@sztak. Hitelességük egyre esik.
Nagyon jónak kell lennie a játéknak megjelenéskor, hogy ne szedjék ízekre őket egy
The Witcher 3 szintű bughalmaz esetén.
PlayStation forever
Oct 28., Wednesday 13:36 #10
Hát igen, eléggé dőreség a tesztelőket vagy a programozókat szidni.
Szidjuk azt, akiket ilyenkor szidni kell. Scope-növelő project manageret/producereket, utolsó pillanatban módosítgató dizájnereket, a folyamatosan túlóráztató és a fejlesztőket (bizonyítottan) a saját megjelenési dátumukról nem megkérdező kiadót, aki elkéri a kemény pénzeket a játékáért
[10] Daniel San
Oct 28., Wednesday 13:25 #9
Remek olvasmány volt, köszi!
[18] Horvi Gabi
Oct 28., Wednesday 13:13 #8
Én értem az itt leírtakat, de ez már 8 hónapos csúszás az első megjelenési időponthoz képest.
Oct 28., Wednesday 12:28 #7
Válasz samus101 (#5) üzenetére
keszeg a lo neve - XD
There is only room for one Boss and one Snake... /// Xbox One GT: Durden LV426117 /// PS4 iD: Durden91
[73] zaz
Oct 28., Wednesday 12:18 #6
Köszi ez remek volt!!!!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[7] samus101
Oct 28., Wednesday 12:13 #5
Válasz Gmer81 (#4) üzenetére
Keszeg?? Halakkal lehetett közlekedni? 😄
"Reach out and touch faith!"
[23] Gmer81
Oct 28., Wednesday 12:07 #4
Egy tökéletes világban nem lenne hiba, de egy tökéletlenben is elvárhatónak kéne lennie, hogy ordas hibák nélkül jelenjen meg egy játék. Apró hibákkal, nem várt problémákkal nincs gond, de előre látható, teszterek által jelzett nagyobb bugokkal pofátlanság kiadni.

Betesdha, Ubisoft, EA, de akár a CD projekt Red se kivétel. A Witcher 3ban is megjelenéskor hemzsegtek a bugok. Pld még egy nyamvadt hídon se lehetett átkelni keszeggel, amit kizártnak tartok, hogy ne vették volna észre.
Ha késik a megjelenés, akkor késik, de naív dolog azt hinni, hogy 3 hét + idővel egy fantasztikusra csiszolt játékot kapunk.

Hajlandó lennék várni akár még egy évet is, csak kevésbé bugos játékot kapjak. Szerencsére akad fejlesztő/kiadó, aki ugyanígy látja, de ritka.
[30] sting
Oct 28., Wednesday 11:56 #3
Ilyenekkel kellene tele szögelni az oldalt!
Oct 28., Wednesday 11:49 #2
Remek cikk lett, Ákos!
"This is our time to medicate..."
Oct 28., Wednesday 11:47 #1
Nem volt unalmas, es nagyon koszi, hogy ezt igy leirtad!
"Már a természeti népek is megfigyelték, hogy a tigris bajusztartó vége veszélyes, mert ott van a szája is, és táplálkozása során a préda beleegyezésének nem tulajdonít különösebb jelentőséget." Nekem is van ám házimozi rendszerem.