[Teszt] Aquanox: Deep Descent
Eddig 4 hozzszls
mcmacko
2020. October 25.
Sunday 10:40
Komoly fejtrst okozott vgiggondolni, hogy mikor jtszottam utoljra tenger alatti akcijtkkal. Igazbl most sem teljesen egyrtelm a krds, mi tbb, az els Aquanox az, ami beugrik, s ami 2001 utn jrt valamikor a kzpsulis szmtgpemen. Pedig a tma hls. Hls az rjrgnyos-tengeralattjrs-felszni 6 DoF jrgnyos akcijtk mfaj, hls a tengeri krnyezetben rejl vizulis lehetsgek sora, s hls a sztori szempontbl sem agyonhasznlt krnyezet is. Az Aquanox: Deep Descent j rzkkel kereste a helyt a videojtk-piacon, de persze nem tud minden ponton elremutatni. Ez is valami? Ez is valami!



Ugyanis minden nyg ellenre azt vettem magamon szre, hogy szeretek lelni a jtk el, s egyfajta odakuckzs lmnyknt vrt engem a mlytengeri hajk piltaflkje. Imdom a tengert, s az Aquanox jl megfogja a mlyvzi, poszt-apokaliptikus technolgitl elvadult vilgot. Ezzel mr az egyik legfontosabb strigult be is hzza magnak a program. Vlemnyem szerint a tengeri terep hangulatos, a maga mdjn jl nz ki, s a slyos atmoszfra szinte csak gy horpasztja magam kr a kpzelt kasztni burkt. A sztorival is egsz kellemesen elvoltam. Ngy, hibernlsbl frissen bresztett hst irnytunk (egyedl egy hajn, vagy akr ngyen-ngyfele kooperatv mdban), akik hossz lom utn belekeverednek a tengerfenk frakciinak gyes-bajos dolgaiba. Az NPC-k s a hsk sem egy Uncharted jtkbl lptek el, de annyira pont rdekesek s egyediek, hogy idvel az emberhez njenek. De mit tud a jtkmenet?



Fleg hrom alappillrre ptkeztek a jtk mgtt ll designerek. Az els s legfontosabb a harc. Hajnkkal a vzalatti kzeg dinamikjnak megfelelen, kicsit lassan, kicsit megfontoltan, de szles repertorral kzdhetnk az ellensges hajk ellen. A sztori alatt egyre durvbb arzenlt nyithatunk meg, mely mindegyik eleme egyedi harci megkzeltst ignyel. rdekes mechanika a „szkkens”, amivel gyors kitrst tehetnk valamilyen irnyba, de ezt kln tartlyok szablyozzk a jrgnyon, a tartlyoknak pedig cooldown-szakaszuk van, nem hasznlhatjuk a hopponlst akrmikor. Vannak msodlagos aknink, elterelink, s termszetesen pajzs-pncl ketts rteg bortja a hajnkat. Ha az elzt leszvjk, akkor a hajtest srl. Szerencsre mindkt mutatn „gygythatunk” 3-3 HP tankkal, amit random dobnak a leltt hajk, vagy a tengerfenken sztltt ldk. Ha mr lda… a loot a msodik pillr. A radaron is jelzett roncsokbl ltalban alapanyagot „szkennelhetnk” ki, ami a bzisokon lszer- s fejleszts kraftolsra hasznlhat. Van nmi gazdasgi vonal is a jtkban. A leltt hajk, teljestett kldetsek, vagy opcionlis megbzsok utn pnzt is kapunk – ezt megint csak fejlesztsre klthetjk. A rendszer semmi extrt nem nyjt, mondhatni kicsit el lehetett volna kpzelni fantziadsabb nyersanyag-menedzsmentet is, de legalbb nem megy a jtk az erltetett kereskedelmi vonal fele, amihez nekem soha nincs trelmem az rjtkokban sem.



Utols fontos alapknt a feldertst s az utazst mondanm, mert a terepek tszelse is az lmny rsze, s nekem az szi hangulatom mell hihetetlenl jl passzolt ez a meditatv, olykor pszichedelikus utazgats. Ok, lass a temp, meg annyira sok ltnival nincs a mlyben. Engem valahogy mgis megfogott Aqua vilga, aminek egyes trkpeit kapukkal kti ssze a jtk, egy nagyobb, nylt vilg rzett keltve. Ezt segti a kellemes haj-irnyts s az atmoszferikus zenei alfests is.



Sajnos az Aquanox ott tdzi le a tengervizet, ahol a fenti mechanizmusokat nem tudja izgalmas, lebilincsel s vltozatos vonalvezetsre felfzni. A lvldzs-loot-felfedezs tl hamar lesz rutinszer, s csak alkalmanknt tud a jtk meglepetst okozni a misszi-design szempontjbl. Ezek a pontok tovbb is lendtik aztn az embert, csak hogy utna egy jabb „menj oda-ldd szt ket-gyere vissza” feladattal tallkozzunk. rdemes kisebb porcikban prblkozni, a jtk meghllja, ha nem 4-5 rs hzkra akarjuk teljesteni a kb. 10-15 rjt. Ezt az rtket modullhatja a lelkesedsnk a msodlagos kldetsek irnt, illetve vannak nehzsgi tskk is. Ilyenkor jellemzen ms fegyver, ms hozzlls tlendt minket a kihvson, de sajnos a jtk nem vezet r minket a repertor lehetsgeire, ezeket rgimdi elven, prblkozsok sorn neknk kell majd kitallni. Sajnos van mg egy kritikus pont, ami mellett nem lehet elmenni: a jtk multija totl dgltt, mint egy partra vetett cet tetem.



Mindent egybevetve itt is egy tipikus problmba tkznk. Egy sikeres Kickstarter kampny sem biztos, hogy elg ahhoz, hogy az Aquanox: Deep Descent a potenciljnak megfelel cmm nje ki magt. A jtk nem AAA kategris (az ra sem erre utal), de nem is B – valahol a kett kztt tanyzik. A THQ gyesen lavroz az ilyen projektek kztt, s esk jl is teszik. Az Aquanox ugyanis taln rgen is pont ebbe a kategriba tartozott. Mindig beszljk hzon bell, hogy kicsit hinyoznak ezek az „tmeneti” jtkok. Az Aquanox nagy valsznsggel pozitv szjzt hagy majd a tengeralatti lvldk kedvelinek, de nem tud elg nagyot merlni ahhoz, hogy j klasszikusknt dvzljk.

6/10

Aquanox: Deep Descent | Platform: PC (tesztelt), PS4, XO | Kiad, Fejleszt: THQ - Digital Arrow | megjelens: 2020. 10. 16. | r: 30 EUR

Oct 26., Monday 15:05 #4
Vlasz Hwopapa (#3) zenetre
Abban elkpeszt lehet egy jumpgate mellett elsuhanni... Sajnos nem tudtam kiprblni, de szerintem nincs is hivatalos support... (?)
"This is our time to medicate..."
[25] Hwopapa
Oct 26., Monday 14:22 #3
J lesz ez VR-ban
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
Oct 26., Monday 9:33 #2
Huh, emlkszem anno (96 krnykn) mit sszeszenvedtem, hogy az Archimedean Dynasty elinduljon a gpen. Aztn az Aquanoxrl, mint folytatsrl a fnykort l PC Gurubl rtesltem, s imdtam. Pedig tnyleg messze nem cscskategris sorozat, de a tma miatt hinyptl volt. gy ltom maradt ez a csapsirny, de nekem ennyi elg, mr csak a nosztalgia faktor miatt is. Bekerlt a backlogba.
Fraggen und fraggen lassen.
[2] Hurin
Oct 26., Monday 0:33 #1
Ahh, emlkek, emlkek, az elsvel annak idejn szanaszt jtszottuk magunkat.