[Teszt] RIDE4

RIDE4

StingerCsere Krisztián Gábor2020.10.22. 22:30

A 2020-as esztendő alapvetően elég termékeny volt a kétkerekűek szerelmesei számára: Márciusban a WRC szériát is jegyző francia Klyotonn Racing hozakodott elő a legendás TT Isle of Man verseny alapján készült Ride on the EDGE 2-vel, ami a maga témájában és feldolgozásában nagyon korrekt és szépen összerakott produktum volt - aztán az olasz híres (hírhedt?) Milestone ledobta a MotoGP 20-at, ami… nagy meglepetésre szintén látványos javulást és fejlődést mutatott a korábbi próbálkozásokhoz képest. Valamelyest sikerült is visszahoznia a négykeréken nem, de motorversenyekben már több ízben bizonyított stúdiót az élvonal kapujába, amit most fél évvel később a Gran Turismo stlíusban jegyzett RIDE széria következő epizódjával próbáltak megfejelni.

Ki tudja, hogy a sok fejelgetésnek köszönhető-e, vagy az évtizedes tapasztalatnak, de a RIDE 4 a korábbi játékaikhoz képest külsőre mindenképp bíztatóan fest: impresszív vizuális látványt pakoltak a grafikai motorba, javítottak a verdák viselkedésén és szép nagyot löktek a mesterséges intelligencia (ANNA nevű) kódjába is, amely állítólag realisztikusságot kölcsönöz az ellenfeleink viselkedésének. Kérdés, hogy a valóságérzetet a szándékos nehezítésen, vagy a proaktív és reszponzív AI-n értik-e, mindenesetre pilótatársaink nem épp kezdőbarát viselkedése már az első pillanattól kezdve végigkísér(t) minket a játékkal eltöltött idő alatt.

Megismerni és megszeretni - ez is lehetne a RIDE 4 jelmondata főként azok számára, akik csak most ismerkednek a virtuális motorsport szépségeivel. Nekik már az is sikernek számít majd, ha nem törik miszlikbe az első órában a kontrollert, ugyanis a játék kőkeményen betartatja a tökéletes kör szabályait, még a zöldfülűek számára is. Bevallom őszintén, négy kerékhez szokva 55 percig azon rugóztam, hogy a játék egyáltalán beengedjen a főmenübe, ugyanis addig nem tágít, amíg az első alkalommal nem mész két tökéletes kört egymás után, megadott időlimitre. Ez a beugró, ami azért már sejtette velem, hogy itt nem babra megy a játék, mert alulkormányzás és bénázás doszta van, de könyörületesség, az bizony nincs. A mocik lassulása iszonyatosan nehézkes, mintha fék nem is lenne, az assistok pedig egyszerűen nem úgy működnek, ahogy elvárná az emberfia. A játék össze-vissza színezi az ideális íveket, random elvéti (aztán átváltja) a kanyargörbületi ívek ajánlott sebességjelzéseit - ugyanakkor nemhogy a füves részt, de még a rázóköveket SEM érintheted, ami az autós szakosztályokban elemi része ugye a versengésnek. Üröm az örömben, hogy amíg a valós bajnokságok, free ride szekciók és egyebek megnyílnak, az első néhány alkalom szinte kizárólag csak időmérő futamokból áll, így kénytelen kelletlen muszáj valahogy fogcsikorgatva kibírni, amíg átverekeded magad ezen a kihíváscsomagon. Ezzel egy gond van csupán: ebben a formában ez a fajta challenging egyáltalán nem szórakoztató, inkább bosszantó attitűdöt kölcsönöz az amúgy is kritikus szemeknek.

Na de milyen az állítólagos kánaán? Hát inkább csak vízzel folyó, amolyan béna bakfis módjára: hiába játszunk a beállításokkal, ennyire nem lehet szerencsétlen egy Superbike világbajnokság pilótaserege. A sokat dícsért AI átmenet nélkül, éles határvonallal választja le a sportszerű és suttyó szereplőket, így a pole pozícióért vívó pilóták míg technikásak és óvatosak, a középmezőnyt, illetve a söpredéket mintha az M7-es nyári taplóselejtezőjéből emelték volna ki. Amatőr és béna húzásokkal rántják belénk a mocikat, vágódnak el keresztben egy célegyenes közepén, rajzfilmbe illő módon repülnek hatalmasakat, mintha rakétából lőtték volna ki őket - te, játékos pedig ember legyél a nyeregben, hogy mindezeket ép bőrrel megúszd. A rákospalotai 2.sz. gépjárműjavító tanműhelyében a kettes érdemjegyet is alulról karcoló tákolmány örül, ha egyben marad így nem elég, hogy a fék-gáz reakció mint olyan nem létezik, de a rázókőre még véletlen se jusson eszedbe ráhajtani. “A játék mottója: tartsd a sebességet, hogy egyáltalán végigmehess a pályán és próbáld ne összetörni magad.” A MotoGP versenynaptárán található pályák zöme amúgy sem autóverseny-certifikált, de a szűk szakaszokon ez a nyomás még borzasztóbb hatást ér el, így ha eddig még nem sikerült, ezen a ponton a célzott közönség felét garantáltan elveszti majd a játék.

A maradék 50% már szerencsésebb lesz: feltehetően ők a machzoisták, akik a “csakazértis szerelem” romantikus erőszakán felbuzdulva végletekig kitartanak: nekik csillan majd a nagy csinnadrattával beharangozott új vezetési modell, a Gran Turismo-szerű “nyerj versenyeket, vegyél jobb mocikat, tuningold a végletekig és nyerd végig a kupasorozatot” játékmódok, amelyek a kötelezően teljesítendő feladatok árnyékában még izgalmasak is lehetnek. Iszonyat sok múlik az irányítás abszorválásán, ha ugyanis sikerül időben fékezni, megtanulni az ívek kötelező szögben történő bedöntéseit, akkor a kb. tíz elérhető pályaszakasz akár háromszorosát is be lehet idővel barangolni. Ezek mindegyike klasszikus vonalvezetésű, a motorsportban ikonikusnak számító helyszín Superbike-os lenyomata, így olyan nagyszerű aszfaltcsíkon is lehetőségünk lesz a távolugrást gyakorolni, mint a brit Donington Park, a Nordschleife, Tsukuba, vagy akár a Forzából is ismerős Road Atlanta.

Személy szerint nagyon hiányoltam a kaliforniai Sonoma Raceway-t, de sanszos, hogy a RIDE4-hez pályacsomag DLC is érkezik a jövőben, így megvan rá az esély, hogy az efféle legendás helyszíneken is gyakorolhatjuk majd a seggrakéta-sprinteket. Motorokból mindenesetre nincs hiány, a játék az elmúlt ötven év százhetvennél is több modelljét tartalmazza, így a Triumphtól kezdve a KTM-en át a Ducatiig szinte mindent szanaszét bütykölhetünk és festhetünk, ha kedvünk tartja - e tekintetben a RIDE4-nek egyáltalán nincs szégyenkeznivalója és ezt a funkciót természetesen a pilóták felszerelésére, külsejére is kiterjeszti.

Felemás érzésekkel búcsúztam a RIDE4 által kínált élményektől, mert bár nem ez lesz az a definitív motoros simcade, amely megszeretteti a kezdőkkel a kétkerekűek világát, de igenis van benne potenciál. Az alapjaitól újratervezett géppark, a játék által nyújtott látvány és a kusztomizáció, de még az elegendő mennyiségű és összetételű karrier is egész jó játékot sejtetnének, ha nem lenne annyira kíméletlenül kiszámíthatatlan és kényszeresen büntető a játék kezdeti szakasza. Az AI helyenként borzalmas dolgokat művel, de ha képesek vagyunk legyűrni a mezőny javát, onnantól fogva egész más dimenziót szolgáltat az olaszok játéka, így a stílus kedvelőinek óvatosan ajánlható, mindenki másnak azonban feltétlen javasolt egy-egy próbakört tenni vele, mielőtt magukhoz édesgetik ezt a féktelen jószágot.

[A játékot Xbox One X platformon teszteltük. A RIDE4 2021. januárjában ingyenes PS5/XSX nextgen update-t kap.]

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

15 órája
4

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

23 órája
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

1 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

7 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

Heti megjelenések

2024.04.08.
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

2024.04.07.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==