[Teszt] WWE 2K Battlegrounds

WWE 2K Battlegrounds

VegaNagy-Sz. Ferenc2020.10.01. 08:00

A tavalyi “számozott” WWE rész nagyon visszafogottan szólva sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, legyen szó kiadó vagy a játékosok elvárásairól. A megjelenés előtt néhány hónappal kilépett a fejlesztésből a sorozatot évek óta gondozó Yuke's, a maguk után hagyott félkész terméket pedig nem sikerült kipofozni őszre. Ettől függetlenül megjelent és hetekig röhögött az internet a csúnyánál csúnyább technikai bugokon - a mai napig foltozgatják szegényt. Persze a Yuke's távozása csak az utolsó csepp volt a pohárban, nagyjából 2010-től kezdve évről évre egyre sótlanabbak és jellegtelenebbek lettek az újabb epizódok, hiába lapátoltak bele soha nem látott mennyiségű tartalmat és játékmódot, hiába próbálkoztak meg a communityre építeni, valahogy mégsem volt velük élvezetes játszani. Idén emiatt - is - teljesen jó döntésnek ígérkezett, hogy a magát túl komolyan vevő, évről évre a szimuláció irányába kacsintgató felvonások helyett megpróbálkoznak valami sokkal könnyedebb, árkád-fókuszú megközelítéssel. Mivel az árkád pankrációs játékok évtizedes múltra tekintenek vissza, ez megvillantotta annak lehetőségét, hogy ezúttal valóban a könnyed szórakoztatáson és játékmeneten lesz a hangsúly, nem pedig a tizedmásodperces időzítésű kontrázásokon és a végtelenségig alakítgatott custom karaktereken. Így is lett, az ugyanakkor más kérdés, hogy ez megérte-e nekünk.

A WWE 2K Battlegrounds ízig-vérig árkád játék. Bemegyünk a ringbe, pillanatok alatt elsajátítjuk az irányítás alapjait, két-három percig verekszünk egy jót, majd jöhet a következő ellenfél. Amire ezúttal tökéletesen sikerült rátapintani, az a pankráció jó értelemben vett komolytalansága. Itt ugyanis minden teljesen végletes, legyen szó a karakterek szándékosan torzított testalkatáról, a tempóról, a ring fölé öt méterre felrepülő különleges mozdulatokról, vagy éppen a felhasználható tereptárgyakról. A játék teljes esszenciája benne van abban a pillanatban, amikor észreveszed a ring mellett két lábon állva szurkoló (!) alligátort (!!!), majd megeteted őt (!!!) az aktuális ellenfeleddel. És közben persze rendre figyelni kell a hatákony kontrázásra is, de mégsem ezen van a hangsúly, hanem a különféle barok gyors feltöltésén, a power-upok használatán, vagy a környezet bevonásán. És szó sincs arról, hogy negyed órás maratoni meccseken próbálják nekünk szimulálni azt, ami már amúgy is egyfajta szimulációja az összecsapásoknak, az ellenfelet nem kell tízszer kifektetni, hogy a végén háromig számoljanak rá. A különleges mérkőzéstípusokból nincs ugyan rengeteg, de ami van, abba általában belekevertek valamilyen minijátékot, ami még komolytalanabbá és lazábbá teszi az összképet. Hit or miss, ahogy mondani szokák, vagy bejön ez a könnyed megközelítés, vagy egyáltalán nem érted, mi az élvezetes benne.

De még ha nem is érted, akkor is jól látható, hogy következetesen és alapvetően a közepesnél erősebb színvonalon nyújt a játék árkád szórakozást. Hogy akkor mi az oka annak, hogy idén sem sikerült igazán jó WWE játékot összehozni? A megodás a körítésben és a különböző játákmódokban keresendő. Megcsinálhatják ugyanis a világ legjobb pankrációs játékát, ha a dekoráció nincs rendben, akkor a hangulat olyan mértékben sérül, hogy az lerontja az összképet is. És a WWE Battlegrounds sajnos nyűzsög az igénytelen megoldásoktól. A karakterek kínálata a vállalható minimumot is alig hozza az alig néhány legendájával és a jelenlegi roster töredékével. Aki az NXT-t vagy angliai ágát keresi, az rossz helyen jár, ugyanis egy pankrátort sem sikerült ezekből a brandekből betenni a játékba.

Aki mégis itt van, abból rendelkezésre áll több fizetős variáció is, ezek között azonban általában annyi a különbség, hogy fekete vagy piros nadrág van rajtuk. És ha fizetősről beszélek, akkor azt tessék szó szerint érteni, maga a monetizációs rendszer ugyanis olyan, mintha egy free to play mobiljátékból emelték volna át, amiben minden tartalmat meg lehet venni a farmolást átugorva valós pénzért is, de ha a napi három kihívás nem tetszik, ahelyett is kérhetsz újat néhány száz forintért.

A játékmódok is kicsit csalókák, mert a kampány ugyan jópofának tűnik a stílusos képregényes átvezetőivel, de a 120 feladat valójában hat különböző, egymásba főzött minikampányt takar, aminek igazából se füle, se farka. A Battleground Challenge már sokkal érdekesebb, ebben egy általad készített karaktert kell nagyon sok feladaton keresztül vezetve a csúcsra juttatni. A fejlesztgetés élményéből azonban kicsit levesz az, hogy itt meg háttértörténet nincs semmi, pedig pont ebben a játékmódban voltak egész jók az elmúlt évek WWE játékai.

Egyik oldalon tehát ott van egy kimondottan élvezetes, stílusos, vizuálisan jól eltalált harcrendszer mindenféle felesleges túlbonyolítások nélkül, másik oldalról ugyanakkor szinte semmit nem tettek azért, hogy az összecsapások közötti űrt a kötelező anyagon kívül bármivel kitöltsék. Pedig a Legends of Wrestlemania vagy a WWE All Stars már egy évtizede megmutatta, hogyan lehet a gyenge játszhatóságot hangulatilag megtámasztani minden oldalról. Nem tudom jövőre “hagyományos” vagy ehhez hasonló WWE játék jön-e ki, de könyörgöm, szedjék már össze azokat a jellemzőket, amelyek vagy ebben, vagy abban jól működtek a játékosok szerint, mert ez az össze-vissza próbálkozás minden évben csak az erős közepes értékeléshez elegendő.

6/10

*** WWE 2K Battlegrounds | Platform: Nintendo Switch, PlayStation 4 (tesztelt), Xbox One, Steam

| Kiadó: 2K Games, Take-Two Interactive | Fejlesztő: Saber Interactive | Megjelenés: 2020 szeptember 18. ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

6 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

14 órája
9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==