F.E.A.R. kiegészítő - teszt
Ajánlott olvasnivaló a cikk mellé: friss és ropogós [F.E.AR.: Extraction Point teszt és videóteszt](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=25&article), melyből mindent megtudhatsz - és megnézhetsz! - amit a remek FPS első expanziójáról csak tudni érdemes.
Fejfájós szerda délután, kipufogógáz szagú várakozás az 1-es villamos Flórián téri megállójában marketingesünkre, Ákosra, aki pár percet követően felbukkant, így együtt vetettük be magunkat Óbuda tízemeletesei közé, hogy felkutassuk 3dbrigade főhadiszállását. A meghívó egy héttel korábban érkezett Egri Beátától, az Amextec marketing managerétől, s tanulsága szerint az urak aktívan részt vettek a múlt hónap végén megjelent F.E.A.R. kiegészítő munkálataiban. Ennél jóval többet magunk sem tudtunk a dologról, ez leginkább ott ütött vissza, amikor az első éles kanyart követően tanácstalanul tekintettünk körbe az ismeretlen környék láttán, ezért kénytelenek voltunk kézikocsit, vagy éppen elhízott törpenövésű kutyát maguk után ráncigáló idős hölgyeket megzavarni útbaigazítással kapcsolatos kérdéseinkkel. Hál'Istennek készségesnek bizonyultak, így néhány perc ténfergés után már a helyszínen voltunk, ahol Zsombor, a Level Up házigazdája fogadott minket, ők már javában forgattak. Természetesen nálunk nemhogy kamera, de még egy nyomorult fényképezőgép, vagy diktafon sem volt (... éppen ezért nem is kapjátok meg a novemberi két tál rizseteket - liquid), érdekesnek ígérkezett tehát a buli, ami egy több mint 200 éves épület aulájában kapott helyet. Ez a létesítmény szolgál főhadiszállásul a 3Dbrigade-nek és a Nagual Pictures-nek, azoknak az uraknak, akik a tavasszal megjelent Heroes V introját és outroját hozták tető alá, legutóbb pedig az Extraction Point néven futó F.E.A.R. kiegészítő outsourcing munkálataival bízták meg őket. Ez jelenesetben annyit jelent, hogy a srácok oroszlánrészt vállaltak a játék modellezésében és mocap munkálataiban.
Interjú Kundra Viktorral
Zsombor, a Level up házigazdája egy hosszabb interjú keretében is elbeszélgetett a 2002-ben alapított 3dbrigade sorait project managerként erősítő Kundra Viktorral, aki további érdekességeket árult el a csapattal és munkájukkal kapcsolatban. A beszélgetésről készült felvételt **[itt](http://www.levelup.hu/video.php?todo=details&vid=122)** tekinthetitek meg.
Az egybegyűlteket természetesen leginkább az érdekelte, hogy miképp tesz szert egy honi csapat egy olyan lehetőségre, melynek köszönhetően nagynak nevezhető projekt fejlesztésében vállalhat szerepet. A sztori évekkel ezelőtt egy E3-on kezdődött, ahol a cég képviseletében jelenlévő Vámosi Zsolt kapcsolatainak hála egy próbamunkára kérték fel a céget, s mivel a bemutatkozás remekül sikerült, ezért a folytatásnak sem volt akadálya. Néhány perc feszengést követően a szervezők szerencsére élesítették a hidegtálakat, így a szakmai diskurzust már jóval oldottabb hangulatban, húsos és halas szendvicsek fölött folytathattuk. Abban teljes mértékben egyetértettünk, sajtó és fejlesztő részről egyaránt, hogy a szemreméltó felhozatal legízletesebb darabja a lazacos volt, ezért különösebben meg sem lepett, hogy pár perc múlva, mialatt éppen a jövőbeli tervekről faggattam a csapat technical lead artistját már hűlt helyét találtam a remek falatoknak.
Az ingyenkaja helyett azonban sokkal érdekesebb, hogy mivel foglalják el magukat manapság 3dbrigadel-ék, ugyanis 6 projekt munkálataiban vállaltak kisebb-nagyobb szerepet. A paletta igazán szélesnek mondható, hiszen PC-s, következő generációs, illetve PSP-re a Konami gondozásában megjelenő horror tételben (...) egyaránt nincs hiány, unatkozni tehát nem fognak mostanság. Érdekes egyébként, hogy mennyire megrendelésfüggő az alkotói szabadság e munkakörben, hiszen ha a megrendelő egy már bevált franchise következő felvonásához kér segítséget, konkrét ötletekkel megtámogatva, akkor a mellékelt fotók, screenshotok, illetve a demó, vagy teljes játék alapján igyekeznek minél inkább megragadni az előd hangulatát a fejlesztők. Persze merőben más a helyzet, ha egy teljesen új nevet képviselő projektről van szó, melyben szabadon kamatoztathatják kreativitásukat az illetékesek. Ennek ellenére ne gondoljuk azt, hogy a csapat nem hagyott mementót a munkában, a poént nem lőjük le, legyen elég annyi, hogy boncasztalok és egyéb bizarr helyszínek környékén érdemes nyitott szemmel közlekedni... A 3dbrigade tehát kétségtelenül jó úton jár, a társaság fiatal és tehetséges, a vezetés jó kezekben nyugszik, s mint kiderült munkában és megrendelésekben sem szenvednek hiányt, jó eséllyel hallunk még róluk a jövőben. A végére igazán családiasra fordult esemény zárultával Ákossal a dohányzás leszokásával kapcsolatos nehézségekről társalogva elkaptuk a 86-os buszt, hogy aztán örömmel nyugtázzuk azt a tényt, miszerint csúcsidőben való tömegközlekedés még mindig élményszámba megy.