[Teszt] Star Renagades
Eddig 11 hozzszls
Gamer365
2020. September 22.
Tuesday 20:00
Nem tudom, hogy a korral jr-e, s tnyleg gy 30 fltt az ember kezdi-e kicsit szigorbban rizni a szoksait, de akrhogy is, nem volt knny dolgom a Star Renegades els pr rjval. Nyilvn lttam a telepts eltt a Steam oldalon lthat kulcsszavakat (fleg a procedurlis roguelike/roguelite tetszett ezekbl), s a kezdeti dbbenet, amit a pomps, az Octopath Travelert is lekrz pseudo-pixelart stlus s a fantasztikus synthwave zenei alfests okozott, valahogy mgis tllendtett a nehezn.

via Gfycat


A jtk eleje ugyanis nem tl rdekes, s a harcrendszere cseppet sem impozns: az egsz arra van kihegyezve, hogy van a kperny fels rszn egy idvonal, amiben kvzi krkre osztva (itt: tizedmsodperceket kell rteni ez alatt) prgnek a klnbz tmadsok. Ezek ms s ms mdon helyezik el a sajt karaktereinket, illetve htralkik az ellenfeleket, ha megfelel mdon adagoljuk azokat. Ltszlag minden olyan, mintha kritikus tallat volna, minden staggerel, nha nagyon htralkjk az ellenfelet, nha nem - s ezen a katyvaszon a kicsit tlzottan is ponkodsan megrt trtnet nem nagyon segt. Majd ezt kveten egy raks rendszert dobnak az arcomra, n meg csak bmulom a kpernyt. Most merre menjek? Milyen charge-okat kell nekem detonlni? Mire van hrom napom? Mi az hogy lezrulnak a znk, amerre pp mennk? Hogy hogy nem tudok visszafel is menni, amikor ott az egsz trkp?



Aztn persze az els mgikus Game Overnl sszellt a kp. Ez krem szpen, Slay The Spire, JRPG-s stlusba oltva. Hrom (ksbb mg tbb) karakterrel vadszom a lootot, a napok*charge-ok szma pont 8-9 sszecsapst tesz lehetv, a bossfight eltt - s ugyangy dntenem kell hogy milyen irnyba fejlesztem a karaktereket, annak fggvnyben hogy kit tpolok fel ideiglenesen, kire rakom a legjobb cuccokat, s milyen szerepei vannak. Aztn a szinte elkerlhetetlen game over megnyit j lehetsgeket, j cuccokat, j karaktereket, s mr magabiztosabban kezdem jra a a Loopot.
Na s valahol ezen a ponton dbbenek r, hogy mr negyedjre prblkozom, s sikoltozni fogok, ha a boss nem megy le. PP hogy lemegy, n pedig rlk. Ejj, Star Renegades, nagyon megprbltl elidegenteni magadtl, de vgl csak nem sikerlt!



Nem tkletes egybknt a jtk, de hogy van benne szellem, s van benne egy raks jl tgondolt rendszer, az ktsgtelen. Javtott a Slay The Spire formuljn? Mdostani mindenkpp mdostott rajta. Itt is vannak boltok, de csak a nagy fejezetek kzt, a fbossok legyzse utn. Ha ltod, hogy remnytelen a run, akkor kr is kifejezetten keresni azokat a znkat, ahol pnzhez juthatsz. Ha pedig a negyedik karakterre apelllsz, akr mg koncentrlhatsz is erre. A harcrendszer egy - szmomra aggaszt - trendre l r, s egy jabb olyan jtkot ismerhetnk meg, amelyben az az interakci az ellenfelekkel, hogy nem engedjk ket szhoz jutni, klnben vgnk. Lttunk mr ilyet a Bravely Defaultban, kicsit erre hajazott az Octopath tbb mechanikja is, az MMO-k egyre gyakrabban nylnak az elvadult damage vagy teljesen kiiktatott ellenfelek mdjhoz. Nem mondom hogy mindez ne mkdne, de hogy nagyon fantzitlan, az biztos.



Mindenesetre van abban valami perverzen szrakoztat, hogy a legkemnyebb sebzst tol ellenfelet elszr breakeljk (gy majd a kvetkez krben jn inkbb ugyanezzel a tmadssal), majd elhasznljuk a kvetkez krben az egyik stun-t okoz kpessgnket (gy inkbb megint pihen egy krt), majd a kvetkez krre megtesznk mindent egy msik breakrt, s gy, mire a negyedik krre egy tssel majdnem teljesen kikszti a tankunkat, vesznk egy mly levegt, s tgondoljuk hogy adott-e minden ennek a taktiknak a megismtlsre. De nem baj: a jtk vltozatos trgyakkal jutalmazza azokat, akik szeretik a szttrs szlre hzni ezeket a rendszereket - teht ne is fradozzunk azzal, hogy sebzst nvelnk annl, akinek csak a sebzs felszvsa a feladata, vagy az ellenfelek htralkse. De ha a megfelelen ers karakterek jkor hasznljk a brutlisabb kpessgeiket, akkor szinte garantlt a gyzelem. A ksbbi plykat mg magam is csak kstolgatom, de egy dolgot mr ltok: a znk kztt egy rezhet nehzsgi ugrs is van, szval lesz mg mit tanulni a szablyokrl.



A Star Renegades tovbbi rdekessge a vletlenszeren generlt tisztekben rejlik: az univerzum egszt felfal faj tagjai az Imperium menben vizsglhatk meg, s valsznleg azok jrnak majd jl, akik az ppen aktulis run alatt alaposan szemgyre veszik az ppen generlt tisztek specialitst, s nem ptenek olyan taktikkra, amikre azok kevss rzkenyek. A plyak ciklusban 3 pihensi szakasz is van, ahol tbortz mellett krtykat adunk egymsnak, gy nvelve a karakterek kzti rzelmi ktdst, ami j kpessgeket s ideiglenes buffokat ad krtykat ad - egyszerre aranyos s hasznos, fleg ahogy kitapasztaljuk a klnbz karakterprosok szinergijt.



Folytathatnm mg, de felesleges: a Slay The Spire-hz hasonlan ez valsznleg sokaknl egy j hobbi lesz, ha rkapnak, vltozatos s mr most tartalmas jtkmenettel, valban fantasztikus klalalakkal, s olyan zenvel, amit csak 8-9 ra utn kapcsoltam ki, nem egybl. Ht kell ennl tbb? Ha kell is, azt valsznleg majd megkapjuk poszt-launch tartalomknt. Ha valaki szereti ezeket a roguelite jtkokat, s unja mr a Darkest Dungeon/Slay the Spire kombt, akkor nyugodtan tegyen ezzel egy prbt - valsznleg nem fogja megbnni!

8 / 10

Oldern


Star Renegades | Platform: PC (tesztelt)
Kiad: Raw Fury | Fejleszt: Massive Damage
Megjelens: 2020.09.08. | r: 24.99 EUR

Sep 23., Wednesday 19:52 #11
Vlasz Lavitz (#10) zenetre
Szivcsi!
[67] Lavitz
Sep 23., Wednesday 19:35 #10
Van aki szintn a 4. sorig olvasta...? Kszi a tesztet!
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | l jtk streamek!
[51] Dude
Sep 23., Wednesday 13:04 #9
Darkest Dungeon/Slay the Spire emltse miatt tltm is. Megltjuk.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
Sep 23., Wednesday 11:06 #8
Vlasz shearer (#7) zenetre
+1, imdnm X-en, mondjuk GP-ben, ahogy a Raw Fury szokta csinlni.
"This is our time to medicate..."
[26] shearer
Sep 23., Wednesday 10:57 #7
rdekel, remlem idvel jn konzolokra is.
Kimentek a tankok, bejttek a bankok.
[9] Saya
Sep 23., Wednesday 10:05 #6
Vlasz Wakka (#3) zenetre
Amikor ilyen jtkot ltok, iszony mrges vagyok, hogy ezt a kreativitst, amit a vilg ptsbe s a gynyr grafikba fektettek, elpazaroljk egy rogueszemtre (elnzst a rajongktl). Imdom a pixelartot, imdnm ennek is a vilgt, de hidegrzst kapok a rogueliketl, messzirl kerlm mr az sszeset. Jobban szeretem, ha egy jtk trtnete teljessgben megismerhet anlkl, hogy rkig ismtelgetnm ugyanazt a cselekmnyt.
[34] Laza
Sep 23., Wednesday 9:25 #5
Baromi jl nz ki, de egyelre maradok a Hades-nl, az az egyszersge mellett is iszonyat addiktv, s 30 ra utn is gy rzem sehol sem tartok mg benne ... s csodlkozom, hogy tnyleg belement mr 30 ra??
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
Sep 23., Wednesday 6:04 #4
Tl nagy ezekben a szerencse faktor/ befektetett id arny. Nem hiba jn ezekhez a jtkokhoz rengeteg balansz patch, de gy sokakat elriaszt a kezdeti lelkeseds ellenre. Ez is egy rteg mfaj....
[3] Wakka
Sep 22., Tuesday 23:06 #3
ez valami eszelsen nz ki. mondjuk els rnzsre simn az hittem hogy valami j kis balrl jobbra hack n slash vagy valami hasonl, de gy egyelre skip.
Sep 22., Tuesday 22:56 #2
Vlasz backstab (#1) zenetre
Szrny a tutorial, de az els run utn sszell a kp. Szerintem nem j a nevezktana sem a harcrendszernek, mert nem intuitv. De egy id utn r lehet rezni.
[33] backstab
Sep 22., Tuesday 22:54 #1
Engem mr a tutorial harc elriasztott, ami vagy tz szvegblokkon keresztl sorolta a kzdelem alapjait. Szablyok, szablyok s jabb szablyok. Ez nekem nem egy izgalmas csata, sokkal inkbb egy matekplda megoldsa, azokat pedig mindig is utltam.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"