[Teszt] Ever Forward

Ever Forward

Gamer3652020.09.17. 22:45

Emlékszel még gyermekkorod gondtalanságára? És akkori éned álmaira? Ábrándoztál arról, milyen lesz a jövő? A Pathea Games csapata (a My time at Portia-t köszönhetjük nekik) ezeket az emlékeket próbálja megidézni, játékos logikai fejtörőit letisztult, minimalista csomagolásba rejtve. Ám amint lehámozod a külső réteget, néhány ügyes mozdulattal, hamar kiderül, hogy olyan holmit rejt, amit másnapra kinősz.

Történetünk hőse Maya, egy kislány, aki édesanyjával éldegél a távoli jövő egyik urbanizált szegletének peremén. Elszigeteltségük szinte tapintható, a játék atmoszférája hamar tudatosítja bennünk, hogy itt nemcsak kettejük magányáról van szó a külvilágtól, de a közöttük lévő képletes távolság és annak áthidalása kapja a hangsúlyt. Tulajdonképpen ez teszi befogadhatóvá, a minimalista díszletek között ismerőssé: a klasszikus szülő-gyermek kapcsolat ábrázolását remekül eltalálták. Mivel anyuka idejének javát a munka teszi ki, keveset tud foglalkozni a kislánnyal, aki ábrándozásaiban keresi a megoldást. Képzeletében egy sziget felfedezését látjuk, ahol az amúgy is álomszerű betonépítményeket darabjaira szedi egy fura entitás. Ezek jelképezik a megoldandó puzzle-ök belépési pontját, egy eltérő dimenzió, ha lehet, még inkább geometrikus elemekből felépített helyszíneit rejtő ajtóit.

Itt csöppenünk az Ever Forward tényleges játszóterére, ami leginkább a Tron világára hajaz, több szempontból is. Kezdve azzal, hogy a feladat minden esetben egy bizonyos kocka célba juttatása, kikerülve a terepből adódó akadályokat, illetve vigyázva arra, hogy a gömbszerű őrszemek észre ne vegyenek. Fokozatosan nehezedő fejtörőket kapunk, habár egyikük sem túlbonyolított, az alapmegoldást viszonylag könnyű átlátni, végrehajtani őket már nagyobb kihívás. A kamera nem mindig az ideális helyzetből mutatja a terepet, szerencsére külső szemszögből irányítjuk Maya-t, így a nézőpont is állítható. Viszont az alkalmazott színek miatt bizonytalanná tud válni térérzetünk - főleg az őrszemek látóterét jelző halványkék túlságosan beleolvad a környezetbe. Amikor észrevesznek, vagy lezuhanunk a mélybe, visszakerülünk kezdeti pozíciónkba (esetleg, ha eszünkbe jutott valahol menteni, oda), az átmenet viszont szerintem túl gyorsan történik ahhoz, hogy ne billentse ki a játékost a sokszor igencsak feszes tempójú rejtvények megoldásából. A narratíva viszonylag kevés elemből építkezik, cirka hat-hét helyszín után elérünk a befejező epizódhoz.

Minden feladvány teljesítése után átvezető animáció meséli el nekünk a történéseket, amihez még kisebb emlékfoszlányokat is felfedezhetünk, mégis, főleg utólag visszatekintve a nyúlfarknyi és amúgy sem egetrengető sztorira, hiányérzetem volt. És ha már említettem, az utolsó helyszínt sem tudtam megkedvelni, annyira összekuszálódik a terep, ami túlzás, még a változó gravitációt is előhúzza ingujjából a játék, búcsúzásként.

Két fő problémája van tehát az Ever Forward-nak: rövid, illetve kiegyensúlyozatlan a kezelése. Utóbbival kezdem, miért fontos ez? Noha alaphelyzetben Maya irányítása kifogástalan, bizonyos logikai elemek megfejtése a játékos reflexein múlik - különösen a két, teleportokat felsorakoztató helyszínen. Olyannyira gyorsan kell a gombokat nyomkodni, hogy akaratlanul is belezavarodik az ember, az ilyenkor elkerülhetetlen kamera-váltás pedig rátesz még egy lapáttal. Rengeteg időm telt el feleslegesen azzal, hogy kitaláljam, vajon meglátott-e az egyik őrszem és visszakerültem a kezdő pozícióba, vagy sikeresen vettem az akadályt, de rossz irányba indultam el? Mindez apróságnak tűnik, de olyan kevés helyszín van, hogy ez a kettő a játékidő majdnem harmadát jelenti. Az apró gegek, melyeket a világban elszórva találunk (ide értve a tavon lévő, használható hajót), céltalanok. Jópofák, de semmi több.

Meglátszik sajnos, hogy ez csak amolyan mellékes projekt volt a fejlesztőknek, apró, bájos délutáni szunyókálás, mely után kába fejjel eszmélünk és pár óra múlva elfelejtjük.

Dracoo

6/10

*Ever Forward

Platform: PC (tesztelt), később konzolok

Kiadó: Pathea | Fejlesztő: Pathea

Megjelenés: 2020.08.13. | Ár: 14.99 EUR*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

21 órája
12

Heti megjelenések

1 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

3 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

5 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

5 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

6 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

7 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

8 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

8 napja
21

Heti megjelenések

8 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

2024.04.11.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==