[Teszt] NBA 2K21

NBA 2K21

Gamer3652020.09.15. 23:18

Emlékszem, hogy amikor tavaly szeptember elején megérkezett az NBA 2K20, túl a drafton és a nyári ligán, de még jóval az októberi szezonkezdés előtt, már erős NBA-elvonási tünetekkel küzdöttem, így hát igazán kiéhezve vetettem rá magam - pont, ahogy a 2K szerette volna. Ugyan a játék nem váltotta meg a világot, de a tökéletes időzítésnek, az apróbb fejlesztéseknek és persze a friss játékoskereteknek köszönhetően sikerült szokás szerint rendesen berántania.

Idén viszont 2020-at írunk: az NBA szezon a COVID-19 világjárvány következtében 4 hónapra leállt, és dollár-százmilliók árán sikerült csak júliusban újraindítani a floridai Disney World-ben kialakított “buborékban”, ahol a luxusbörtönbe zárt játékosok üres csarnokokban játsszák jelenleg is a rájátszás meccseit. A draft és az átigazolási szezon még a kanyarban sincs, a következő idény - amit elvileg a most megjelent játék dolgoz fel - pedig legjobb esetben is csak december közepén fog elindulni. Vagy akkor sem, elnézve az amerikai közállapotokat…

Ennek tetejében nyakunkon van a next-gen konzolok érkezése, amiken launch title lesz az NBA 2K21 következő generációs verziója, ami - a 2K állítása szerint - egy alapjaitól újraépített játék lesz a nagyobb teljesítményű gépekre optimalizálva. Mindezek fényében fenntartásokkal fogadtam az évek óta stagnáló sorozat jelenlegi generációs hattyúdalát.

Az NBA 2K21 tartalmát és játékmódjait tekintve szinte teljesen megegyezik a tavalyi verzióval. Megkapjuk az összes NBA és WNBA csapatot, egyelőre a jelenlegi keretekkel. A következő szezon indulásakor ezek természetesen frissülni fognak - a 2K live service szolgáltatásaira eddig sem nagyon lehetett panasz. Játszhatunk gyors meccseket online és offline módokban, indíthatunk bajnokságot vagy GM-ként átvehetjük egy csapat irányítását egy több szezonos karrier-módban. Itt lehetőség van a meccsek különböző mélységű szimulálására (az eredmény azonnali megtekintésétől a stilizált bogyós 2D nézeten át akár a teljes meccs 3D-s végignézéséig), így egy komplett kosárlabda-menedzser játékot is kapunk a pénzünkért.

A két legnépszerűbb mód közül a kosárlabda-szerepjátéknak is felfogható My Career-ben természetesen új bevezető sztorit játszhatunk végig, ami ezúttal meglehetősen földhözragadt: középiskolai végzősként kell bejutnunk 10 amerikai egyetem valamelyikére, hogy aztán az egyetemi bajnokságban letudva egy évet részt vehessünk az NBA drafton. A közepesen ismert televíziós színészek mellett Damian Lillardot és Zion Williamsont is felvonultató történetet én minden sablonossága ellenére is lelkesen tudtam végigjátszani, de a 2K gondolt azokra is, akiknek ez nyűg, így ők egyből az NBA szezon (és a végtelen grind) kezdetére ugorhatnak.

Innentől minden úgy zajlik mint a tavalyi részben - a játékos attribútumok és kitűzők fejlesztése semmit sem változott. A MyPark grafikailag felfrissült, üdítő az új tengerparti helyszínen játszani online streetball meccseket a szokásos unalmas város helyett, de ez is csak kozmetikai változás. Aki gondolkozik a next-gen verzió beszerzésén is, vagy eleve az azt is tartalmazó Mamba Forever Edition-t vette meg, annak fontos tudni, hogy a MyCareer/MyPark eredményei nem jelennek majd meg a PS5/XSX verziókban, azokban mindenképp nulláról kell kezdeni ezt a módot.

A MyTeam már más tészta, népszerű kártyagyűjtögetős módban összeharácsolt gyűjteményünket a következő generációs változatba is továbbvihetjük, így aki nem akar lemaradni, annak érdemes már most elkezdenie a pakkok nyitogatását. A 2K is ide pozícionálta a legtöbb újítást: a tavaly megjelent evolution kártyákat most már több irányba is fejleszthetjük, emellett visszatértek a tavaly hiányzó kitűzők, amikkel minden kártyánkat továbbfejleszthetünk, egyedibbé tehetünk. Az online Unlimited bajnokság mellett kapunk egy hétvégékre pozícionált Limited módot is, ahol csapatunkat bizonyos szabályok és megkötések mentén kell összeállítanunk, így nagyobb szerepet kaphat az ügyességünk a kártyáink minőségével szemben. Emellett a készítők a más live service játékokban bevált szezononkat is bevezetik - hat hetente tervezik frissíteni a játékmódokat és az “Agenda” néven futó, extra jutalmakért teljesíthető mini-küldetéseket. Mindezeket nyakonöntve a megújult, frissebb, ropogósabb, gyorsabb menürendszerrel biztos vagyok benne, hogy a MyTeam mód idén is be fogja szippantani a rajongókat.

Érdekes módon a legnagyobb változás ott jött, ahol a legkevésbé vártam: a játékmenetben. Pontosabban a dobás irányításában, mert egyéb tekintetben a tavalyi - határozottan kellemes - gameplay minimálisan még jobbá csiszolt verzióját kapjuk. A dobás viszont… Gombot használva csak a némileg megváltozott UI mikroszkopikus méretével kell megküzdeni, én viszont évek óta az analóg karral dobok. Ez eddig ugye az időzítésről szólt: kar hátrahúzás, jó ütemben elengedés - intuitív megoldás. Ezúttal azonban a kar hátrahúzása után jobbra-balra kell a dobómozdulat közben milliméteres korrekciókat csinálni a mikroszkopikus GUI-n, azzal az analóg karral, ami közel sem képes ilyen precíz mozdulatok átvitelére. Két probléma van azzal, hogy Warioware minijátékot csináltak a dobásból: egyrészt nekem kivették a mókát belőle. Hiába csinálok meg egy szuper dobóhelyzetet vagy jutok el üresben a gyűrűig egy jó ütemű betöréssel, maga a dobás a korábbi jutalomélmény helyett egy görcsös, stresszes folyamat. Emellett a korábbi metódussal az időzítést normál esetben nem lehetett nagyon elrontani, most viszont baromi könnyű extrém módon elhibázni a stick pozícionálását, minek hatására Steph Curry-vel is homályokat fogsz dobni üres dobóhelyzetből, és akár a teljesen szabad ziccereket is ki tudod hagyni. A fejlesztők is érezték a problémát, így már jött is a frissítés, ami Hall of Fame nehézségi szint alatt jelentősen megengedőbbé tette a dobások precizitását, de érzésem szerint lesz még itt mit csiszolni. Én napok alatt tudtam eljutni a napi többszöri rage-quit szinttől odáig, hogy most már néha sikerélményem is van a játékban. Aki hozzám hasonlóan analóg karral szeret dobni, annak mindenképpen ajánlom vásárlás előtt a demó kipróbálást, hogy ne érje meglepetésként az új “élmény”.

Hogy kinek ajánlom az NBA 2K21 jelenlegi generációs változatának beszerzését? Bárkinek, aki a jelenleg elérhető legjobb, friss NBA játékkal szeretne játszani, nincs meg neki az NBA 2K20 és nem tervezi PS5/XSX beszerzését. A nextgen konzolok korai beszerzői inkább várjanak az újgenerációs változatra, vagy ha szeretnék már most elkezdeni a MyTeam módot, fontolják meg a Mamba Forever Edition beszerzését.

***Immortal

7/10***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

20 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==