Meglehetősen felemás élmény volt a Marvel's Avengers első próbakörén való részvétel. A bevezetésként szolgáló A-Day tutorialhoz, melyben az ikonikus Bosszúállókat megismerjük, már a tavalyi Gamescom során volt szerencsém, így nem okozott különösebb meglepetést ez a szakasz. Lévén meglehetősen rövid és leginkább azt a célt szolgálja, hogy egy gyors áttekintést adjon, hogy az egyes karakterek esetén milyen eltérésekre is számíthatunk, legyen az mozgás vagy harc.
Az igazi felvezetés azonban ezután következett, amikor is a történet kezdetét lehetett néhány küldetés erejéig kipróbálni. Itt már a kicsivel nagyobb terek, valamint a szabadabb mozgás miatt lehetőség nyílt rá, hogy az ember kicsit felfedezgessen, körülnézzen, ne pedig csak rohanjon az események után. Utóbbival sincs kimondottan probléma, a játék ilyen pontjai remekül idézik meg az utóbbi évek Marveles filmjeinek csúcsjeleneteit, és hát valljuk be, pontosan ez is a céljuk. Ezek a részek abszolút jól is állnak neki.
Ahogy az is, hogy sztorira fókuszáló egyszemélyes missziók és a mellékes tevékenységként szolgáló csapatos bevetések alatt jut alkalom arra, hogy pályák zugait felfedezzük, rejtett nyersanyagok és egyéb gyűjtögetnivalók után kutassunk. Ez jól megtöri az egyébként egy ponton túl kicsit soknak is érződő akciót és harcokat, már csak azért is, mert a legtöbbjüknél valamilyen apró feladatot kell megoldani, ami nem mindig a pofonosztásra korlátozódik. Sajnos még ezekkel együtt is enyhén túlerőben vannak az összecsapásokra koncentráló szakaszok, kimondottan a többszereplős küldetések alatt, ráadásul nem egy alkalommal annyi ellenfél és effekt van ilyenkor a pályán, hogy azt is nehéz kivennünk, pontosan mi is történik körülöttünk.
Ha a fenti mellé hozzávesszük a tényt, hogy a játékban megtalálható széles és szerteágazó képességfának csak egy szeletét tették elérhetővé, akkor ez rövid úton vezet oda, hogy ezen küldetések hamar silányodnak egyszerű gombpüfölésbe, mivel a hatékonyság gyorsan felülbírálja a látványos mozdulatokat és kombókat. Hiába tudunk változatos mozgássorokat egymásba fűzni, ha a nyakunkba ömlesztett ellenfelek legyőzése mellett még különböző objektumokat is be kell védeni/meg kell semmisíteni, a végén az egyszerűbbet fogjuk választani a látványosabb helyett, vagyis alap támadássorokat ismételgetünk a végtelenségig. Már csak azért, mert a gépi társakkal a közös mozdulatokat sem egyszerű kivitelezni.
A Marvel's Avengers a béta tapasztalatai alapján elképesztően kettős képet fest. Szó szerint és átvitt értelemben is. Az egyjátékos részeknél látszik, hogy a fejlesztők vették a fáradtságot a környezet kicsit részletesebb kidolgozására, a karakterek közötti dinamika építésére, az eltérő személyiségek előtérbe helyezésére. A csapatos bevetések azonban hamar mennek át átláthatatlan darálásba, ahol egyik ellenőrzőponttól megyünk a másikig, csak azért, hogy még több ellenféllel kerüljünk összetűzésbe. Éles kontrasztként tapasztaltam meg a játék két különböző tartalmi módja között feltűnő eltéréseket. És akkor meg kell említeni azt is, hogy a grafikai részletesség is meglehetősen hullámzó. Néhol már-már rá lehetne mondani, hogy megidézi a nextgen előszobáját, máshol olyan textúrákat és látványvilágot vonultat fel, ami a jelen generáció végén kicsit kevésnek mondható.
A bétakör élményeire a "koronát" a multiplayer mód tette fel. Vagyis annak teljes hiánya. Érdekes belegondolni abba, hogy ez csak egyike a többlépcsős bétafázisnak, ráadásul egy konzolon volt elérhető, ott is nagyrészt az előrendelők számára. Én azonban még ezen enyhítő körülmények ellenére is képtelen voltam egyetlen olyan küldetést is elindítani, ahol más játékosokat is mellém tudott volna sorsolni a rendszer. Így végezetül kénytelen voltam mindig a gépi társak segítségét használni. Akik egyébként meglepően hasznosak, nem esnek-kelnek, sőt, nem egyszer ők húztak ki engem a szorult helyzetből, tehát ezen a téren nem érheti panasz a játékot.
Ha viszont belegondolok abba, mennyivel jobb élmény volt a single player küldetések teljesítése a csapatos missziókkal szemben, akkor nem tudok nem arra gondolni, hogy ennek a játéknak sokkal jobbat is tehetett volna az, ha az egyébként is főszereplőnek szánt Kamala történetét kaptuk volna meg, alkalmanként más hősöket is irányítva. Az első tapasztalatok alapján az Avengers kissé csalódást okozott, remélhetőleg a későbbi próbaköröknél és a megjelenésnél már a stabil online kapcsolat mellett lesz lehetősége rá, hogy meggyőzzön a szolgáltatás alapú modell létjogosultságáról.