COLT CANYON - TESZT
A HeadUp portfóliója tele van jobbnál-jobb indie finomságokkal, de ezekbe belevágni nem mindig magától értetődő. A Colt Canyon is egy relatíve érdektelen pixelrakásnak tűnik első ránézésre, pláne ha csak screenshotokat néz az ember.
Pedig egy remek twin-stick lövöldéről van szó, amely a western sztorivonalát egy rogue-szerű játékmenetre húzza fel - annak limitációt nem megkerülve. Nem könnyű a játék, de rengeteg féle ellenfél, fegyver, mechanika (lopakodás) és terepi leosztás gondolkodik arról, hogy kisebb pályaszakaszokon előrehaladva ne legyen könnyű dolgunk ebben a véres akciódús vadnyugati darálóban.
Hogy mitől működik a program játékmenete? Attól, hogy a fegyverjáték és az akciódinamika remekül illeszkedik. Klassz húzása van a mozgásnak, a lövésnek, a találatnak, és a paradicsomszósszal alaposan meglocsolt pixelgrafika is remekbe szabott látványt nyújt élőben, pláne nagyképernyőn. Switchtől kezdve PC-ig, szinte mindenre elérhető a játék, így ha a vadnyugat+twinstick kombináció bejön, akkor egy titkos kis finomságra lelhetsz így a nyári punnyadásban.
7 / 10
***Colt Canyon | Platform: PC (tesztelt), PS4, Xbox One, Switch
Kiadó: Headup | Fejlesztő: Jonathan Mannshoven | Megjelenés: 2020.06.16.***
mcmacko
FELL SEAL: ARBITER'S MARK + MISSIONS & MONSTERS - TESZT
A Disgaea és a Final Fantasy Tactics sorozatban edződött játékosok valószínű rá is untak bizonyos szinten a stratégiai JRPG vonalra. Megmondom őszintén, nekem egy-egy ilyen játék akár egy bő 4-5 évre elegendő muníciót ad a műfajból, de nyilván a többség ezzel másképp van, mert a zsáner folyamatosan termeli az újoncokat.
A Fell Seal: Arbiter's Mark 2018 óta minden évben tesz valamit, hogy a fronton legyen, tavaly például a konzolos kiadások jöttek, most pedig egy friss DLC érkezett a játékhoz Missions and Monsters címen.
Ami jó a játékban: iszonyat mélység van a mechanikákban, már ami a tárgyakat és különböző "foglalkozásokat" illeti. A sztori is hosszú és kacifántos, bár már idejekorán látszik, hogy sok benne az időhúzás. (Ez a műfajra általánosan is jellemző, szóval ezért feltétlenül nem éri meg kardélre hányni a játékot.)
Ami viszont gond: a játék messziről jól fest, közelről azonban hihetetlen amatőr az összhatás - mintha a HD-festmények és alacsonyabb igényű Pixelart teljesen széttartó hatása közé estek volna a grafikusok, mindezt bumszli animációkkal, és (nem tudom körmönfontabb módon mondani) amatőr stílusban tálalva.
A mostani írásnak amúgy a Missions & Monsters kiegészítő ad aktualitást. A fő feature a szörnygyűjtögetés, pajtásaink kusztomizációja (ehh) mellett pedig az eredeti alapok tovább bővítgetése is bejön a képbe, tovább komplikálva a mechanikák rendszerét. Sajnos a fő sztorivonalhoz nem ad túl sokat a DLC, de ha bekap a gameplay hurok, akkor jó sok tennivalót ad még a teljes játékhoz.
Ha rég volt már taktikai RPG az asztalodon, vagy eleve falod a stílust, akkor nem rossz kombó lehet az alapjátékot a DLC-vel összehozni (amit Switchen sajna nem tudsz egyelőre megtenni) - rengeteg időt bele lehet tenni a csomagba. Engem kissé taszít a világa és a külleme - gonosz leszek, de a Fae Tactics, vagy valamelyik korábbi Disgaea játék jobban mozgat, mint az amúgy maga közönségét (főleg PC-n) szépen megtaláló Fell Seal saga.
mcmacko
***Fell Seal: Arbiter's Mark + Missions and Monsters DLC | Platform: PC, PS4, Xbox One, (Switch)
Kiadó: 1C Entertainment | Fejlesztő: 6 Eyes Studio | Megjelenés: 2018.08.16. - 2020. 06. 23. (DLC)***
SKULLY - TESZT
Nem impotens csapat a Finish Line Games - a Cel Damage HD és a Maize a saját köreikben egész szépen helyt álltak, a mostani eresztés pedig új terepre gurítja a játékosokat.
Emlékeztek a Monkey Ball szériára? Hasonló elven alapul a Skully is. Egy varázskoponyát irányítasz benne, csak nem a terepet döntögeted, hanem a direkte a labdát irányítod. A terep leküzdése mellett virágokat gyűjtögethetsz, és változatos skilleket villantó szörnyformákat öltesz magadra, amelyek a továbbjutás kulcsát jelentik majd; akár több forma is segítheti egymást egyszerre a megoldás elérésének céljából. Működik a koncepció? Igen, a Skully kissé laposnak tűnik messziről, de valójában egész pofás és igényes darab. Jól pakolja az árkád ős alapjaira a nóvumot, ráadásul szórakoztat is. Már amikor nem akarod a kontrollert ripityomra törni egy-egy vérbeli, old-school skillt igénylő szakasznál.
Tizennyolc pályájával tartalmi szempontokban sem tudunk belekötni. Oké, a gyűjtögetés egy idő után kifullad, és az órádra nézve inkább mennél előre a terepen, mintsem a két csokor csóró virágért erőlködj. Szerencsére a pályák és az akadályok pont annyira érdekesek, hogy nyárra két Tsushima meg Flight Simulator közé épp be tudd szuszakolni a Skully-t.
6 / 10
Sgt Pep
***Skully | Platform: PC (tesztelt), PS4, Xbox One, Switch
Kiadó: Modus | Fejlesztő: Finish Line Games | Megjelenés: 2020. 08. 04.***
MR. DRILLER: DRILLAND - TESZT
Érdekes élmény a Mr. Driller sorozatot ismét köreinkben tudni. Régóta köztünk van a Namco kicsi fúrómestere, és a mostani megjelenés is egy remake, mégpedig a GameCube időkben pörgő DrillLand epizódé. Engedjetek meg ennyi szentimentalizmust - olyan rég volt szerencsém Driller úrhoz, hogy emlékek sora záporoz ilyenkor. Másik kor, másik életszakasz... ugyanaz a hős.
A szinte tökéletesen kitalált játékmechanikai alapok az újrakiadásban is változatlanok - ezt egy 2002-es játék renoválásánál el is várhatjuk (persze csak akkor, ha azok az alapok tényleg nem igényelnek belepiszkálást). Fúrónkkal haladunk lefele az egyes pályák gödreiben, taktikusan megválasztva a következő kődarabot, melyet fúrásra kiszemelünk. Csavar a menetes szárban: a DrillLand egyes látványosságai külön módosítókat, bónuszokat, pályaelemeket tartalmaznak, ezzel kellemes változatosságot kapunk a Switch hordozható elvéhez is tökéletesen illeszkedő kiadással. Apropó 4 fős multit is varázsolhatunk (fúróverseny, vagy csata formájában), és egy Casual mód is helyet kapott a kiadásban.
Grafikailag nem egy nagy szám a játék, de nem is ezért szerettük a sorozatot. A zenék viszont összeállnak a látvánnyal, és a művészeti stílus egységes vonalvezetése kényezteti az érzékeket. Mindez egy polír árkád játékmenettel társul, ezzel együtt tehát a Mr. Driller Drillandiában egy kifejezetten komoly kis játékká avanzsál, amely sokkal jobban öregedett mechanikái és stílusjegyeit tekintve, mint sok más PS1-PS2 korból átmentett klasszikus.
8 / 10
Sgt Pep
***Mr. Driller: DrillLand | Platform: Switch (tesztelt), PC
Kiadó: Bandai Namco | Fejlesztő: Infinity | Megjelenés: 2020. 06. 25..***