[Teszt] Destroy All Humans!

Destroy All Humans!

dragCsető Zsolt2020.07.31. 13:41

Amíg néhány éve még nagyítóval kellett keresni őket, addig mostanság szinte nem telik el úgy hónap, hogy ne kapjon teljes értékű remake-et valamelyik 15-20 éves játék. Ez pedig több szempontból is örömteli, hiszen egyrészt lehetőséget kapunk arra, hogy újból átéljük gyerekkori kedvenceinket, másrészt pedig simán benne van a pakliban, hogy hiánypótló élményt kapunk. Nem is kell messzire menni példáért, hiszen ott volt nem is olyan régen SpongeBob Squarepants: Battle For Bikini Bottom Rehydrated, amely anno és most sem számított kiemelkedő alkotásnak, mostanra azonban annyira kikoptak a kínálatból ezek a 3D-s collect-a-thon platformerek, hogy már maga a jelenléte is üdítő színfolt volt. Hogy elmondható-e ugyanez a Destroy All Humans! kapcsán is? Járjunk utána!

A megboldogult Pandemic 2005-ös játékát újrázó Destroy All Humans! főhőse egy idegen lény, Cryptosporidium-137 (röviden csak Crypto), aki azzal a céllal érkezik a Földre, hogy utánpótlást szerezzen a klónozási folyamat következtében veszélybe került faja örökítőanyagából - merthogy egy réges-régi orgia következtében az emberiség bizony dúskál a Furon DNS-ben. Ha ez így komolytalannak hangzik, az nem véletlen, a Destroy All Humans! ugyanis maximálisan és szándékosan az: úgy idézi meg az ötvenes évek inváziós klasszikusait, hogy közben nem riad vissza semmilyen poéntól, legyenek azok szexuális utalások vagy éppen a polkorrektség határát súroló beszólások. Érződik is, hogy nem mostani darabról van szó: a mai világban már nem nagyon születnek ilyen videojáték-forgatókönyvek, miközben néhány poén és a szinkronmunka általános színvonala hamisítatlan 2005, annak minden pozitív és negatív tulajdonságával. Egy szó, mint száz: olykor fárasztó, néha kicsit kínos, összességében viszont azért kellően vicces.

Hogy milyen a játékmenet? Nos... pont olyan kétezerötös, mint amilyenre számítani lehetett, ami a nosztalgikus érzést abszolút hozza, a hiánypótló jelleget azonban már kevésbé. Félreértés ne essék: a Destroy All Humans! alapvetően szórakoztató játék ebben a régi-új formájában is, de nem kelt benned olyan érzéseket, ami miatt azt érzed, hogy márpedig ez hiányzott a te gamer életedből. Ennek pedig nemes egyszerűséggel az az oka, hogy a játékipar már réges-régen túllépett azon, amit képvisel. Az alapanyag még azokból az időkből származik, amikor az open-world, mint olyan nagy szó volt, éppen ezért már önmagában elvitt a hátán egy játékot az, ha a szokásosnál jóval nyitottabb pályákkal operált. A Destroy All Humans! is ilyen, hat darab különálló, és egyenként egészen változatos helyszínnel, a sandboxtól azonban igen távol áll a felépítés, hiszen minden a (nem túl összetett) küldetések körül forog, így ötpercenként ugrálunk a pályák és az anyahajók között. Nincs igazi játéktér, csak túlfújt pályák, egy kevéske gyűjtögetnivalóval, meg néhány mellékküldetéssel, amik ugyanúgy a menüből indíthatóak. 2020-ban ez azért már eléggé archaikus és műfajidegen - leginkább ezért uralkodott rajtam végig egy afféle "fel lehetett újítani, csak minek" érzés a végigjátszás közben.

Félreértés ne essék: még csak véletlenül sem szeretném bántani a Black Forest Games által készített remake-et, egyrészt mert abból kellett főzni, ami volt, másrészt pedig ahol lehetett, ott azért javítgattak, foltozgattak bőven. A látvány messze nem kiemelkedő, de alapvetően rendben van: igazából pont olyan, mint amilyenek ezek a régi játékok szoktak lenni az emlékeinkben (miközben valójában ezerszer rondábbak ugyebár), és szerintem ez a lehető legjobb irány, mert egyszerre hozza a nosztalgikus és a modern érzést. Ami pedig különösen tetszett, az az irányítás, ami a különböző parancsok, képességek és fegyverek tengerében simán lehetett volna kényelmetlen, a fejlesztők azonban ügyesen igazították mindezt napjaink elvárásaihoz, itt-ott olyan funkciókkal megtoldva, melyek összességében igen kényelmessé teszik az élményt, a szó jó értelmében. Az amúgy sem nehéz játék ezzel egyébként még könnyebb lett, hiszen azokon a pályákon, ahol nem követelik meg tőlünk a "lopakodást" (valójában álcázással kell bűvészkednünk), óriási pusztítást vihetünk véghez halálsugarunkkal vagy éppen repülő csészealjunkkal. Csak fejlesszünk mindent szorgalmasan a történet előrehaladtával, a későbbi főellenfélharcok ugyanis kőkeményen megkövetelik a különféle upgrade-eket, ami sajnos nem mindig intuitív.

Ha tehát eldöntendő választ kellene adni az első bekezdés végén feltett kérdésre, akkor az bizony "nem" lenne, a Destroy All Humans! ugyanis túl sok hiánypótlót nem tud felmutatni. A rajongók számára gyönyörű ajándék, szó se róla, stílusa, témája és Crypto beszólásai miatt pedig ideig-óráig elszórakozik vele az ember. Archaikus felépítése és önismétlő küldetései közben azonban mégsem érzi azt az ember, hogy óriási szükség lett volna erre a remake-re, hiába jó - és közben persze velejéig gonosz - érzés egy kis zöld* emberkével tizedelni az emberiséget.

***Destroy All Humans! | Platform: PC (tesztelt), PS4, Xbox One

Kiadó: THQ Nordic | Fejlesztő: Black Forest Games | Megjelenés: 2020.07.28.***

*szürke

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

12 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

20 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==