Mindannyian ismerjük azokat az axiómákat, hogy például minden Microsoft pletyka igaz meg hogy a Nintendo meglepetéseit nehéz megjósolni. Ez utóbbira erősít rá az a hír, hogy a roppant konzervatív és vaskalapos Nintendo tyrannosaurusokkal őrzött, savval teli medencéjének alján hét lakat alatt tartott, rengeteg múltbéli dokumentumokkal telepakolt kincsesládáját idén másodszorra is kifosztották.
Értetlenül állunk a jelenség felett, hisz tudjuk jól, hogy a Nintendo az ilyenkre mindig kínosan ügyelt, elképzelni sem könnyű, mi történhetett Kiotóban. Nade míg ezen töprengünk, nézzük meg, milyen infók kerültek közkinccsé:
Röviden: egy nagy rakás klasszikus Nintendo játék forráskódjai, korai verziói. Például a Yoshi's Island egyik prototípusa, melyben a Super Mario World zenéi és hanghatásai szolgálnak aláfestésként, a UI teljesen más és bizonyos játékelemek is másként működnek. Például Yoshi képes BartosCséhez hasonlóan falat zabálni, BébiMario pedig amikor lezuhan a hátáról csak fel-alá mászkál, ahelyett, hogy a buborékjában repkedne.
A protók között találunk egy Super Donkey néven futó romot is, ami igen érdekes: a sprite-ok nagy része ismerős innen-onnan, a főhős mozgása inkább a klasszikus Rayman-t idézi, a játék pedig meglepően előrehaladott állapotban van:
A nagy durranás persze az, hogy a maga idejében sokat pletykált Luigi karakterét végül tényleg megtalálták a Super Mario 64 forráskódjában. Azt mondjuk a megjelenés idején maga Miyamoto is elismerte, hogy kísérletezgettek a Zöld Marioval, végül különféle okok miatt nem kapott szerepet. A rajongók között viszont sokáig terjengett egy pletyka, hogy bizonyos trükkökkel Luigi játszhatóvá válik, de ennek annyi valóságalapja volt, mint a Mortal Kombat II-ben a Pit pálya hátterében ácsorgó tűzember játszatóvá tétele mögött. Mindenesetre 24 év és 01 hónap után bizonyítást nyert: Luigi él, és így nézett volna ki:
(a fenti video-ban a mindig olajozott villámként reagáló modder közösség munkáját láthatod, melyben a kiszivárgott, eredeti Luigi modellt varázsolták játszható karakterré a Mario 64-ben)
Ezek mellett napvilágot láttak különféle érdekes információk, például hogy 2004 környékén fejlesztés alatt állt egy naaagy Pokemon MMO RPG, melyben a GameBoy Advance-ot egy PC-hez kötve lehetett volna használni. Míg a handheld gépen egy Fire Red/Leaf Green szerű környezetben gyűjtögetted volna a Pokemonokat, addig PC-re kötve gondozhattad volna, majd küldhetted volna őket egy online Colosseum-ba.
Felszínre kerültek néhány korábbi, az Ocarina of Time-ba készített előre renderelt hátterek is, valamint fel nem használt pályarészek, amik valószínűleg a Japánban megjelent, majd ordascsúf bukást követően világszinten elkaszált Disk Drive kiegészítőre szánt, bővített OoT-ban terveztek felhasználni.
Nem úszták meg a szivárgást a különféle Mario Kart epizódok sem. A legelső, Super Mario Kart-ból egy korai build is, melyben még nem lehetett driftelni, míg a MarioKart64-ből egy rakás fel nem használt powerup. A nemrég (hivatalosan) SNES mini-n debütált Starfox 2 is cakommpakk kikerült, a benne található kis sprite editorra még a fejlesztője is rácsodálkozott, aki a fejlesztés idején (kilencvenes évek közepe) látta utoljára a saját találmányát.
Érdemes lesz figyelni, mit bogoznak ki még ebből a pakkból a lelkes kincskeresők, természetesen ha valami komolyabb dolog felbuggyan, arról rögvest beszámolunk. Ismervén a Nintendo ügyvédeit, szinte borítékolható, hogy a kiszivárogtatóval szemben komoly elégtételt fognak venni - és emellé úgy gondolom nem is szükséges különösebb kommentár. Mi a magunk részéről csupán felhívjuk a figyelmed: ha nyitott szemmel jársz, könnyen lehet, hogy megtudhatsz valamit valamelyik régi kedvenc játékodról, amiről eddig nem tudtál.