Mi is az az Ooblets? Két nem mindennapi fejlesztő szerelemprojektje, amely a minap jött ki korai hozzáférésben az Epic boltjában, és Xbox One-on. A fejlesztési szakasz persze nem volt egyszerű, sikeres start után botrányba fulladó kanyarokkal volt tele a játék készítésének első szakasza. A Double Fine ugyanis a Microsoft kezére került, az elanyátlanodott páros (Rebecca Cordingley és Ben Wasser) pedig úgy mentette ki a projektet, hogy közben a játék Epic-exkluzív lett, és konzolon is Xbox-kizárólagosságot harcoltak ki. Ez a vargebetű pont az Epic boltja elleni felhöndörödött pécés okostojások ámokfutásának közepén jött - így a két fejlesztő is bőven kapott a kibertér bully barmaitól. Az életveszélyes fenyegetések gödréből kimásztak Rebecca-ék, a (félkész) végeredményt látva viszont sem nehézség, sem sötét fellegek, sem a kétfős fejlesztőgárda szűkös erőforrásaiból fakadó korlátok nem érződnek: az Ooblets ugyanis már most egy remek Harvest Moon / Pokémon keverék, rengeteg egyedi ízzel és két nagy kanál vidámsággal.
A sztori elején egy hajón ácsorog hősünk - a régi, túlpörgetett életünket hagyjuk ott egy kis nyugiért cserébe, az új sziget pedig a terepet benépesítő hipszter lakók mellett az Oobletek otthona is. Ezek a kis lények olyanok, mintha sokadik generációs Pokémonok lennének, és úgy is viselkednek - az ösztöneik azonban nem vérmes harcokban, hanem a jókedvű táncolásban csúcsosodnak. Az Ooblets világa ilyen ártatlan, mondhatni ártalmatlan dolgokkal van tele. A szigeten MINDENKI barátságosan fogadja a friss hőst, a színek játéka egy bájos gyermekkönyvre emlékeztet, az izgő-mozgó Oobletek a cukiságfaktor állandó kimaxolásán fáradoznak, és az egész közeget belengi a cukormázas idill. Az Ooblets bármely percét vidám dolog nézni, hallani és játszani.
Mivel se kutyánk, se macskánk a kezdetkor, ezért gyorsan frakciót választunk, ez pedig hoz magával egy kezdő Oobletet (néhány egyedi küldetéssel egyetemben), aztán megkapjuk a városka lelakott farmházát is. Így már körvonalazódik is a Stardew Valley és Harvest Moon játékokból ismerős kertészkedés. A játék másik fő fele a társadalmi interakció a városka lakóival. A kettőt pedig az állandó, több szálon futó teljesítésre váró feladatok ragasztják össze. Ha a kertben várni kell valaminek a kifejlődésére (például valami cserenövényre, vagy egy Ooblet-re magára), addig a városban teljesíthetjük a questeket, vagy farmolhatunk valami eszközért, ami később feldobja a házikónkat, vagy a kertben, konyhában lehet a segítségünkre. Mindennek alapja a tárgyak gyűjtögetése és a pénz, így van némi gazdasági vonal is a játékmenetben. Amikor pedig a sztoriban sarokponthoz érkezünk, ahol Oobletek állják utunkat, vagy elég apró tárgy van nálunk, hogy hősünk "megtetsszen" a terepen lófráló Oobletek falkáknak, akkor jön a tánc-harc!
Ilyenkor a saját és ellenfeleink lényei egy kör közepére állnak és indulhat a mulatság. Szurkoló Oobletek és a hősünk társaságában a lényeink dance-off párbajban mérik le a tudásukat! Szerencsére nem ritmusjáték formában kell helyt állnunk (ez szerintem sokakat elriasztott volna az Ooblets-től), hanem egy egyszerűen tanulható kártyajáték hozza a harci elemet a játékba. A tánc-csapatba választott Oobletek adják, hogy milyen lapokat kaphatunk a körök elején. Mozdulatainkkal pontokat gyűjthetünk vagy csaklizhatunk el az ellenféltől. Amikor elérjük a pontszám felső limitjét, akkor nyerünk. Tehát itt sem támadásra, hanem saját pontjaink szaporítására megy ki a figurázás. Bár a kártyás móka egyszerűnek tűnhet, a szintlépésekkel egyre durvább lapok jönnek, amivel bizony a taktikai lehetőségeink is kiszélesednek. Meglepően jó mechanikát hoztak össze ehhez a lehetőséghez, a nyeremény pedig általában XP és Ooblet mag, amivel tovább szaporodhat a lénygyűjtemény.
Az Ooblets legjobb része, hogy mindig van benne mit csinálni. Mire eljutsz a következő cél teljesítéséhez, már jön a következő feladat. Ez a hurok pedig rajtatart minket a játékon - ha erre valaki fogékony, az Ooblets masszív időkútként funkcionál, amibe csak úgy dobáljuk majd a játékórákat. Nincs (egyelőre) semmilyen mikrotranzakció, a játék már most több tíz óra (sőt!) elfoglaltságot tartalmaz, és alig találkozni bugokkal. Talán a kezelőfelületen és a lenyomott gombok mennyiségén lehetne még finomítani, a zene sem mindenhol talál be, és vannak mechanizmusok, ahol a potmétereken tekerni kell még ide-oda az optimális matek megtalálására. De a készítők innentől elvileg a finomhangolásra helyezik a hangsúlyt, a végső megjelenés pedig picit odébb van. Rebeccáék maguk sem tudják, mikor esedékes az egypontnulla. Addig legalább két nagy update várható (egy-egy új bejárható régióval) ezek között pedig néhány hónapnyi várakozással számolhatunk, a fejlesztők szerint akár egy évnyi időtartamot átölelve. Viszont 20 Euró körül ez a cím már most gondolkodás nélkül jó vétel, sőt ideális belépési pont a műfajba. Akár Epic boltban, akár X-en, az Ooblets korai hozzáférése a nyár egyik legjampibb élménye - megérdemelné a hangos sikert!