[Teszt] Disintegration

Disintegration

mcmackoGéczy Attila2020.07.12. 12:30

Régen volt már olyan, hogy ennyire halogassam, húzzam-vonjam egy teszt megírását. A Disintegration egyszerűen kifog rajtam - annyira szeretném szeretni, és annyira jó lenne kitörő lelkesedéssel írni róla, de hát nem igazán lehet. Viszont a játék értékei a középszerű megoldások között is elvitathatatlanul áttörnek, és egy furcsa kettősség húzza-vonja az embert a V1 játékával kapcsolatban. A fejlesztő-főkolompos Marcus Lehto nem mai gyerek; annak idején a Halo első koncepcióinál is jelen volt, így a modern FPS megszületésében fontos szerepet játszott az úr. Az ambíciókat pedig most sem dugta egy nagy zsák mélyére - a Disintegration több ponton forradalmat hirdetett.

De ezen a ponton az FPS+RTS hibrid címkét én gyorsan le is tépem a játékról, ez a kompozíció egész egyszerűen bullshit. Ha ezt az összeillesztést keresed, akkor térj vissza a Shiny-féle Giants-hez; a Disintegration szimplán csak egy belső nézetű lövölde, amiben csapattagokat kommandírozhatsz a pillanatról-pillanatra kialakuló mini-arénaharcokban. Ilyen téren a játék tényleg hasonlít akár a Halo-ra is. A pályákon jól ütemezve érkeznek a terebélyes terekre hangolt harcok, ahol néhány fős csapatunkkal fel kell szalámizni a közelharci mobok, távolsági fegyverekkel, sniperekkel, healergránátokkal felszerelt vörösszeműek seregeit. Időközben megjelennek a mechák, hozzánk hasonló graviciklis antihősök és más, egyre brutálisabb ellenfelek is - miközben mi is a játék szenzációjaként hirdetett lebegő harci járgányt irányítunk. Ezt úgy képzeljétek el, mint egy lebegő robotszekeret, amivel adott keretek között a Z tengelyt is meghódíthatjuk. Magasba törve pedig jobban átlátjuk a terepet, és a parancsainkat („Ezt az egységet támadjátok!”) is könnyebben kioszthatjuk.

Viszont a fentiek alapján az is látszik, hogy azért mégsem egy tipikus FPS-ről van szó, hanem sokkal inkább egy mechás játékról. Tudjátok, Front Mission Evolved, Armored Core sorozat, Metal Wolf Chaos - itt kell keresni a párhuzamokat. Egy relatíve lassan irányítható, belülről mecha-szerű hőst irányítasz, a pályák és az ott található gócpontok és feladványok is ezeknek a mechás cuccoknak a stílusát és technokrata, olykor száraz tematikáját követik. Ha ezt helyrerakod a fejedben (kell hozzá 1-2 pálya), és a korábban említett címeket is kedvelted, akkor hirtelen megszereted a Disintegration játékmenetét, és ilyen szemmel nézve egy friss, ötletes robotos akciójátékot fogsz kapni a V1/Private Division párostól. A kommandírozás sem magas szintű stratégiai igényű (itt is fals a párhuzam az RTS-világgal), sokkal inkább a gyors, reflexszerű felismerésekre épít. Szükség is van rá, mert a gravicikli nem túl gyors, a célzás is ragadós átmenetekkel és tehetetlenséggel bír (akárcsak több mechás játékban), így célszerűbb csak kábéra kijelölni, hogy merre támadjon a csapat, aztán ha elindul a daráló, akkor jöhet a precízkedés…

Amire szükség is lesz, a játék ugyanis meglepő nehézségi tüskéket dob be, főleg a védekezős checkpointok környékén, ahol hullámokban jönnek az ellenfelek, nekünk pedig helyt kell állni egy esemény beindulásáig. Normálon is be-be tudott szívatni néhány ilyen szakasz, de persze lehetetlen kihívással nem találkoztam. A pályák jól épülnek, fokozatosak, 40-50 percre hangolva van idejük kibontakozni és ívet bejárni. Van hogy egyedül kezdünk, majd összegyűjtjük magunk köré a csapatot, máskor pedig full felosztásban törhetünk előre, mindjárt a pálya elejéről. Ilyenkor vadul megyünk előre, nincs aki megállítson minket, ezzel pedig lelki kárpótlást kapunk az előző pályán utolsó cérnaszállal túlélt arénaharc után. A pályák előtti átvezetőkben és hub-szobákban indítható dialógusokban ismerhetjük meg a szökevény csapatunk sztoriját, ahol mindenki agya robottestbe lett beépítve. A sztori egyfajta western-vonalat követ, de nincs igazán jól kidolgozva a világ, inkább a karaktereket fogjuk megkedvelni, mint az űropera-szintet elérni csak áhító központi konfliktust. Romer Shoal is érdekes karakter, érdekes szinkronhanggal - a játék nem szokványos megoldásait csak fokozza a szereplők egyedisége, mondhatni furcsasága is. (Szintén érdekes adalék, a főszereplő a nevét egy New York-i világítótoronyról kapta...)

Kár, hogy a tényleges megvalósítás viszont már messze nem ennyire üdítő. A pályák még csak-csak kinéznek valahogy, de végig olyan érzésed lesz, mintha a Titanfall és a Mass Effect furcsa keverékében kavarnál, előző generációs mércével szemlélve. A pályák közötti előre eltárolt (in-engine) átvezetők még egész jók, de a huboknál való beszélgetős szakaszok statikus mivolta tizenöt éves lemaradásban van. A merev menük és egyszerű prezentációs megoldások archaikusak - mintha csak a játék ebben is követné az általános japán mechás játékok száraz mivoltát. A sztori mivolta és a pályák generikus képe is annyira másodlagos élménytényező, hogy inkább a dinamikus akció lesz az, ami rajta tart a játékon, és a fegyverek, fejlődés, taktikai lehetőségek szögéből keresed majd a szórakozást. Szerencsére ezt meg is találod majd a játékban, de ehhez át kell magad küzdeni a fenti korlátokon - a Disintegration semmiképp sem a Call of Dutyval vagy az új AAA lövöldével mérhető össze. Bár egy ilyen felállásban a multi menthetné a menthetőt - de ezt teljesen elengedte a fejlesztőcsapat és a közösség is. A megjelenés környékén tudtam egy estét végigjátszani multiban, azóta sem sikerült aktív meccset találni. Hogy milyen volt a többjátékos mód? Lassú, darabos, kiegyenlítetlen - sajnos a fegyverek mechanikái, és a lassan csökkenő HP csíkok nem segítenek a tempó kialakításában, ehhez pedig lassú gravicycle hajók és csak minimális fejlődési, kozmetikai apróságok társulnak. Pedig az egyes frakciók, és a velük érkező skillgyűjtemények érdekesek lettek volna. Mi kéne a multinak? Egy masszív újrahuzalozás a mechanikák terén, és egy esetleges F2P modell. A kampány pedig leválhatna erről az oldalról és félpénzen szép sikereket érhetne el a letölthető címek felhozatalában.

Mint láthatjátok, abszolút pozitív szemlélettel ültem le minden egyes alkalommal a játék elé, és a kezdeti összecsiszolódás után meg is találtam a nézőpontot, aminek segítségével a játék megadta a stílushoz illeszkedő szórakoztatást. A furcsaságai, olykor esetlen megoldásai csak fokozzák a szimpátiát, de mindig beüt valami régies, darabos aspektus, ami miatt a játék nem tud 2020 szintjén igazán kibontakozni. Sokat merengtem a ponton is, a single kampányra bátran tolnék még egyet felfelé, de a multiplayer jelenlegi helyzetében nem lehet magasabban értékelni a játékot. Reméljük annyi sikert elér majd, hogy Romer Shoal és az ember-robot társadalom technikai dezintegrációjáért küzdő lázadók sztorija folytatódjon - van potenciál a hősökben és az egyedi játékmenetben is.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

14 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==