[Teszt] Waking
Eddig 4 hozzszls
Gamer365
2020. July 06.
Monday 16:41
Az elmlt pr v hatalmas vlasztkot hozott ltre azokbl az indie jtkokbl, amelyek nem kifejezetten a gyilkolszs, nreflexit s brmifle spiritualitst teljesen nlklz jtkmenetre ptenek - a Waking ezek kz ll be, s nem is akrmilyen slyt helyez a jtkos vllra. Egy haldokl szerepbe kerlnk, s mikzben let s hall kzt lebegnk, a jtk narrtora(i) benssges prbeszdet kezdemnyez velnk. Ahogy stlok a kihalt oszlopok kzt, s szrnyknt megszemlyestett bels dmonokon merengek, valban gy rzem magam, mintha egy irnytott meditci kells kzepbe csppentem volna. A hangulat megalapozsban nagyon fontos szerepe van a CBL-fle ambient zennek is, s a tnyleg msvilgi hangulatot raszt architektrknak, fnyeknek: elkezdem ht jl rezni magam, s valban rdekes dolgokrl tprengek.



A Waking azonban elkvet egy hatalmas hibt - s ahogy a korai rtkelseket elnzem, ezzel a vlemnyemmel nem vagyok egyedl. Az trtnik ugyanis, hogy mikzben a legnagyobb flelmeinkrl, elhunyt llatainkrl, vgyainkrl morfondrozunk a jtk irnytsban, s kicsit elengednnk a grcss kontrollt, grcssen ragaszkodtak a fejlesztk ahhoz, hogy a kontrollerhez tapasszanak, s bugyuta, tnyleges hozzadott rtkkel nem rendelkez jtkmenetet pakoljanak a spiritulis, misztikus rtegre. s akkor el kell majd kezdennk nagyon egyszer, mr a 2000-es vek elejn tbbszrsen meghaladott mechanikkat hasznlva ellenfeleket random hordkkal, pletdarabokkal doblni, kt frmes animcival tlegelni, mg az eredeti Nier ltal is lekrztt lvedk-kerlgetst jtszani - ez pedig tkletesen tri szt azt a hangulatot, amit a fejlesztknek a zene, a vizualits s a prbeszd kombincijval felptettk. Ahogyan haladunk elre a jtkban, gy ismtldik ez a loop: gondolkods, elmlkeds hangulatba kerlnk, majd ezt elveszik tlnk. s jra. s jra. Nekem pedig csak egyetlen krdsem marad: mirt?



Van az a fantasztikusan elcspelt monds, hogy a kevesebb tbb lett volna. Utlom ezt hasznlni, mert minden alkalommal, amikor ennek hasznlatra knyszerlk, magam is hurokba kerlk, s mindig lerom, hogy ez egy elcspelt monds, DE ITT S MOST pont tkletesen hasznlhat. s tnyleg: megint itt vagyok, s megint lerom, hogy a kevesebb tbb lett volna. Egszen komplex rendszereket alkottak meg a Waking vilgban bell, klnbz sub-kpessgek, alkpessgek, pet-tpusok, klnleges tmadsok llnak rendelkezsre a vlasztsodtl fggen: de szintn, a jtk fejlesztinek csapatn kvl nem tudok sok embert elkpzelni, aki ezt a jtkot jtszan jra s jra vgig, hogy ms s ms "buildeket" talljon ki azokra a kihvsokra, amiket tulajdonkppen brhogyan meg lehet ugrani, s izgalmasabbak nem lesznek a ms vlasztsokkor. Ha ezt az egsz gameplay-bohckodst kivettk volna a jtkbl, s az gy felszabadul erforrst tbb interakcira (mrmint: nem harcra, de dntsi szabadsgra) kltttk volna, az eredmny egy valban rdekes, tnylegesen spiritulis lmny lett volna.



gy azonban a Waking kt szk kzt huppant a padlra: ha a fenti lmnyre vgyok, beteszek valami ambientet, s meditlok, de ehhez nem kell prgetni a pct vagy a konzolt. Ha pedig spiritulis szsszal felnttt kompetens akcijtkra vgynk, akkor mg mindig ott van a Furi. A Waking valahol elvesztett egy 'L' bett: Walking-szimultorknt j lett volna - gy egy konfliktusos, felejthet jtkknt fogok tudni csak gondolni r, ezt pedig szintn sajnlom.

Oldern

Waking | Platform: PC (tesztelt), XO |
Kiad: TinyBuild; Fejleszt: Jason Oda |
Megjelens: 2020. jnius 18.

Jul 07., Tuesday 19:15 #4
Vlasz friedmannt (#2) zenetre
LYAAAAAALY
Jul 07., Tuesday 9:11 #3
Vlasz friedmannt (#2) zenetre
Bassus, ezt a labdt n is lethettem volna.
"This is our time to medicate..."
[23] friedmannt
Jul 07., Tuesday 7:38 #2
"A Waking valahol elvesztett egy 'L' bett"
A Waking valahol elvesztett egy 'N' bett
Nintendo network id: friedmannt 3ds friend code: 1907-8705-8705
Jul 06., Monday 19:03 #1
Kr rte, tbbet lehetett ltni benne, mint ami vgl kigurult...
"This is our time to medicate..."