Ha azt mondom nyár, akkor általában mindenkinek valamilyen laza, kötetlen időtöltés jut eszébe. Valami hasonló hangulatot szándékozik hozni a Summer in Mara, a Chibig nevű csapat kickstarteres projecktjének Switch-re kiadott gyümölcse. Miről is van szó? Én magamban, amolyan tinglitangli játéknak nevezem, hogy egy ilyen pontos, szakmai kifejezéssel éljek. A stílusban nincs hiba. A SiM alapvetően egy farmolós, Stardew Valley-t, Animal Crossingot vagy Dragon Quest Builders-t idéző okosság, némi Zelda beütéssel. Legalábbis a kiadó ide pozicionálta a marketinget, valójában nem is rosszul.
Adott egy sziget, a főhőssel Koával. A feladat megszokott. Vannak küldetések, pld. találd meg a gyümölcsöt, ültesd el a fát, locsold meg, hozz alapanyagot az épületekhez, készíts kaját (főhősünk éhségét csillapítandó al la Breath of the Wild), bútort, eszközöket stb. Ezekkel a tárgyakkal aztán egyre több mindent lehet csinálni. Sztori is van, amit a főbb küldetések megoldásával lehet előrébb mozdítani. És ennyi.
De miért lesz mégis tingli-tangli? Képzeld el azt az érzést, hogy egy játék közben megalszik a tej a szádban. Ha nem volt még ilyen élményed, próbáld ki a SiM-et! Bepöccinted a játékot, elkezd szólni a középszerű, andalító zene, mászkálsz a szép színes, grafikailag mégis a PS2-es időket idéző szigeten, csinálod a lakók által adott aprócseprő ovis feladatokat, minden NPC boldog, vigyorog és optimista körülötted, leszedál az egész, és valahogy úgy érzed, hogy ha ilyen a Mennyország, akkor lehet jobb lenne a Pokolban.
A SiM a középszerűség állatorvosi lova. Soroltam itt a Stardew Valley-t, az Animal Crossingot vagy akár a DQ Buliderst, amelyek a maguk műfajában kiemelkedő darabok. A SiM ugyan hasonlít ezekre, ám nem tud és talán nem is akar több lenni halvány utánzatnál. Lehet itt számtalan felfedezhető sziget, meg mindenféle a játékmenetet felpörgetni szándékozó apróság, túl erős a zsánerben a konkurencia. Végig az volt az érzésem, már amikor felocsúdtam a bágyadt szendergésből, ahova a játékmenet ringatott, hogy ha ilyen típusú alkotása vágyok, akkor dobni kell a SiM-et, és inkább elővenni az élvonalbeli darabok közül az egyiket. Neked is azt javaslom, hogy felejtsd el, de nagyon gyorsan.
Egyetlen célcsoportot tudok elképzelni, akiknek talán bejöhet a cucc néhány órára: a gyerekeket. A játék könnyedsége, sztorija, kihívásai, gyors sikerélményt nyújtó feladatai, mind-mind azt sugallja, hogy kisebb gyerekeknek szánták. Talán náluk lehet próbálkozni, mert a stílus belépőszintjét, azért hozza a Summer in Mara.
5/10
***Summer in Mara | Platform: Switch (tesztelt), PC |
Kiadó/Fejlesztő: CHIBIG, S.L.U. |
Megjelenés: 2020. június 16. ***