Brawler-t készíteni a Super Smash Bros széria mellett eléggé hálátlan feladat, beletölt már ebbe bicskája kisebb indie stúdióktól kezdve a Sony-ig, sokmindenkinek. Most pedig eljött az idő, hogy az egyszemélyes produkciók is elpereceljenek a szent küldetés magasra helyezett lécében - bár azért ennyire nem egyértelmű a helyzet. Mindenesetre vizsgáljuk meg gyorsan, mit tud a Fly Punch Boom - innentől csak FPB.
Ha két szóban kéne definiálni a FPB-ot, akkor minden bizonnyal QTE Brawler lenne a gúnyneve. A kétezres évek eleji gagyi Flash animációk ihlette különc-szuperhős karakterek egy szép nagy pályán esnek egymásnak, az ütközés pillanatában pedig különféle (na, megijedni nem ildomos, nincs belőlük sokféle) QTE mérkőzéssel dől el, hogy ki az erősebb kutya. Az ellenség kétféleképp múlhat ki: vagy nullára redukálod a HP-ját vagy kicsapod a ringből. Ebben az esetben szintén egy QTE-vel tud a szerencsétlen fél visszarepülni a pályára, ha ezt elrontja, akkor különféle pályaspecifikus vicces animációk keretében instant elhullik.
Első olvasatra mindez még egész jópofának is tűnhet, hisz ki ne akarna lenni repülő disznó vagy csodálatos csigahíró. Ki ne akarna halálos ökölpacsi párbajt vívni, monumentális, Dragonball-t idéző koreográfiával? Ki ne akarná az ellenfelét úgy pofánverni, hogy a Hold valagában végezze, akit a huncut mosolyú égitest még alávalóan ki is szellent? HOL LEHET EZT ELRONTANI?
A FPB legnagyobb hibája, hogy pont azt nem csinálja jól, amivel kitűnhetne a majdnem sikerült indie játékok tengeréből, annak ellenére, hogy egy személy által - és ezen oknál fogva roppant kicsi kölcségvetésből készült. Mint pick up & play játék túlságosan bonyodalmas - hogy komolyan vegyük, ahhoz meg túlságosan primitív. Ahhoz, hogy a QTE-ket kisebb magabiztonsággal tudd kezelni, jónéhány órát bele kell tenned a játékba, de erős a gyanúm, hogy addigra rég leteszed. Egyszerűen hiányzik a játékmenetből az a minimális mélység, amivel picit oda tudna szegezni a tévé elé, a vicces animációk pedig csak elsőre viccesek. A választható karakterek csupán 1 darab speciális támadásukban különböznek egymástól, mint ahogy a kemény 5 darab pálya sem mutat eltérést funkcionalitásukban.
*Értem én, hogy a játék célja a kretén 101%-ba történő nyomása: mint kreténség tényleg remekül megállja a helyét. De mint ahogy az eShop-ban sem Gazdálkodj Okosan pénzzel fizetünk a termékért, sajnos ezzel szemben kénytelenek vagyunk némi elvárásokat támasztani. Persze simán lehet, hogy csak az én vesszőparipám a pénzünkért cserébe kapjunk is valami értelmeset és az is lehet, hogy egy 4 fős parti, erősen betintázva bámulatosan jól szórakozik majd a FPB-al. Mindenesetre tegnap a haverom a második meccs végén letette a kontrollert és őszintén szólva: én se jószántamból vittem végig a (szerencsére nem túl hosszú) single player részt.
*4/10
*Fly Punch Boom | Platform: PC, Switch (tesztelt)
Kiadó & Fejlesztő: Jollypunch Games | Megjelenés: 2020. május 28.***