Április 12. van, ami azt jelenti, hogy Európában is megjelent a Dark Souls III. Sokan bizonyára már a mai napon fejest ugranak a játékba - nekik szeretnénk most szolgálni néhány apró spoilermentes információval, eloszlatva néhány kezdeti kérdést.
1. Mélyebb lett a harcrendszer
A Dark Souls III legnagyobb újdonsága a Weapon Arts szisztéma: ez lényegében speciális támadásokat takar, melyek a mana-sávunkat fogyasztják, akárcsak a varázslatok. A legtöbb fegyver esetében a kétkezes mód (Háromszög / Y) előhozásával és az L2 / LT megnyomásával tudod aktiválni a speciális beállást - ebből indíthatod az erősebb, nehezen megszakítható támadást. Fontos: a mozdulatok mindig a használt fegyvertől függenek.
2. Érezhető a Bloodborne hatása
A második rész óta a sorozat rajongói a Bloodborne-nal csillapíthatták étvágyukat, a From Software legutóbbi játékának hatása pedig egyértelműen érződik. Nemcsak a képi világon és az ellenfél-dizájnon, hanem magán a harcon is: a Dark Souls III sokkal jobban rákényszerít a védekezés, a pajzs mögé bújás és a körbetáncolás mellőzésére, mint az elődök, a gurulás ellenben minden eddiginél hasznosabb. Egy kicsit tehát most is "újra kell tanulnunk" a játékot - de pont ettől ér minket sok friss impulzus.
3. Maradt a központi helyszín és a teleportálás
A Dark Souls II-höz és a Bloodborne-hoz hasonlóan a harmadik rész is egy központi helyszínnel operál - itt fejleszthetjük karakterünket, valamint itt találjuk meg az egyéb hasznos NPC-ket is, akiknél például fegyvereinket fejleszthetjük. Ennek megfelelően maradt a teleportálás lehetősége is, méghozzá ugyanabban a szisztémában, mint az előző részben: a tábortüzek összeköttetésben vannak, így bármelyiknél tudsz teleportálni az egyes helyszínek között.
4. Megújult a Hollow-rendszer
Ezúttal is változott kicsit a Hollow-szisztéma - most sem halhatunk meg "büntetlenül". Életerő-csíkunknak két állapota van: ha van aktív "Ember"-ünk akkor hosszabb (+30%), ha nincs, akkor "normál" - de nincs folyamatos csökkenés többszöri halálnál, mint a második részben. Az "Ember" állapotba három módon kerülhetünk: ha legyőzünk egy főellenfelet, sikeresen invade-elünk, vagy ha felhasználunk egyet az azonos nevű itemből - ez lényegében a Humanity itteni megfelelője.
5. Ha eddig nem szeretted a sorozatot, nem most fogod megszeretni
A Dark Souls III csűr-csavar az eddigi formulán, és igyekszik friss maradni negyedik-ötödik alkalommal is (attól függ, hogy számoljuk). Önmagához azonban mindvégig hű marad: ez még mindig az a kőkemény, kegyetlen, szigorú, de mégis két kézzel jutalmazó Souls játék, mint amit a címe is sugall. Vagyis ha nem szimpatizáltál az eddigi részekkel vagy a Bloodborne-nal, valószínűleg nem most fog megváltozni róla a véleményed.
A Dark Souls III-at a megjelenést követően többen, több ízben is streamelni fogjuk nektek. Az első közvetítést kedd este 20:00 órától nézhetitek majd Drag Twitch csatornáján![katt]