[Teszt] Bookbound Brigade

Bookbound Brigade

dragCsető Zsolt2020.06.07. 21:00

Sokszor megállapítottuk már, hogy az indie fejlesztőknek hála fénykorát éli a metroidvania műfaj, olyan remekműveket kitermelve magából, mint például a Hollow Knight. Ez a megnövekedett népszerűség és volumen ugyanakkor évről évre egyre komolyabb kihívás elé helyezi az alkotókat is azáltal, hogy ennyire kibővült a repertoár. Nem elég tehát egy-két jó ötlet vagy egy érdekes világ, mechanikailag és a globális dizájnt tekintve is képesnek kell lenni felnőni a nagyokhoz, ha valaki sikerekre vágyik egy ennyire sűrű mezőnyben. És talán a Bookbound Brigade is épp ebbe bukik bele.

Pedig az alapötlet nagyon jó: lényegében egy komplett könyvtár elevenedik meg a játékban, a történelem és a fikció legismertebb karaktereivel - mindez teljesen komolytalan hangvétellel és kismillió popkulturális poénnal nyakonöntve, ami összességében jól működik. Hősünk sem egy van, hanem kapásból öt: Artúr király, Drakula gróf, Robin Hood, Szun Vu-kung, valamint Dorothy az Ózból, akik egy csapatként haladnak a pályákon, felkutatva az elveszett oldalakat, illetve azok számtalan jól ismert szereplőjét, akik közel néhányan csatlakozni is fognak hozzájuk. Ez pedig a játékmenetre is kihatással van, a Brigád ugyanis különféle alakzatokat tud felvenni, ami nemcsak a pályadizájnnal és a továbbjutás mikéntjével van összefüggésben, hanem a harc során is új lehetőségeket nyit meg.

Kár, hogy ez utóbbi, vagyis a harc a játék leggyengébb része. Maga a támadás iszonyatosan súlytalan, leginkább a Lego-játékokhoz hasonlítható, ami ilyen tekintetben pont elég rossz referencia, a koncepció pedig nagyjából kimerül annyiban, hogy a kisebb ellenfeleket kihívás nélkül eltiporjuk, a nagyobbakhoz meg hozzá lehet vágni a kisebbeket, ezzel megbénítva őket. Igen ám, de a leosztások, illetve azok időzítése sokszor nem igazán teszi lehetővé ezt, és mivel az egyéb módszerek igen korlátozottak (idővel azért megnyitunk egy-két speciális képességet), ezért sokszor az a minimális komplexitás is kiveszik az összecsapásokból. Igen fura emellett, hogy a bossharcokat sem erőlteti különösebben a játék - bár a felvázoltak tükrében lehet, hogy jobb is...

A felfedezés és a platforming egy fokkal már jobb: az irányítás, annak precizitása és érzete alapvetően rendben van, és szinte minden szobára jut valami kisebb titok (ezeket jól láthatóan jelzett ládák rejtik). Itt is akad azonban néhány fura megoldás. Az például nagyon idegesítő, hogy sokszor csak közvetlenül a láda előtt derül ki, hogy valami képesség bizony hiányzik még - de előtte azért a játék megengedi, hogy átszenvedjük magunkat egy nehezebb szekción, hogy aztán szomorúan caplassunk vissza. Ezt azért profibban szokás megoldani, ha más nem, jobb signpostinggal. Nagyon zavaró a térkép is, amely szimplán csak a szobákat mutatja, azok formáját és belső terét viszont nem, ami nemcsak a navigálást nehezíti meg, hanem az egyes helyiségeken belüli tájékozódást is. Maga a pályadizájn egyébként teljesen átlagos, olykor meglehetősen önismétlő, az ügyességi részek pedig elég könnyen átcsapnak puszta trial-and-errorba ahelyett, hogy a különféle mechanikákkal játszadoznának.

Félreértés ne essék, a felsorolt negatívumok ellenére a Bookbound Brigade egyáltalán nem rossz játék, egyszerűen csak annyi jó metroidvaniával játszhattunk mostanában, hogy sokkal jobban kitűnik az, amit nem csinál jól. Világa, stílusa és egy-két egyedi ötlete nagyon tetszett, csak éppen a műfaj lényegét képező [szekvenciális dizájn + annak kihatása a játékmenetre] / [pályadizájn + felfedezés] / [harc + fejlődési rendszer] hármas tekintetében láthattunk már ennél sokkal-sokkal jobb játékokat is. A zsáner rajongói ideig-óráig biztosan el fognak vele szórakozni, hiszen az alapvető minőség teljesen rendben van, de a végigjátszás befejezése vagy a 100% kipörgetése helyett lehet, hogy idővel nagyobb késztetést fogunk érezni valamelyik régebbi kedvenc újrázására, legyen az a Super Metroid, a Shadow Complex vagy a már említett Hollow Knight - a Bookbound Brigade még csak a cipőfűzőjüket megérinteni sem méltó, nem hogy bekötni azt.

6 / 10

***Bookbound Brigade | Platform: PC (tesztelt), PS4, Xbox One, Switch

Kiadó: Intragames | Fejlesztő: Digital Tales | Megjelenés: 2020. január 30.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 órája
8

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

19 órája
5

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==