[Teszt] Someday You'll Return
Kapcsold jtk: Someday You'll Return (pc)
Eddig 2 hozzszls
Gamer365
2020. May 21.
Thursday 13:00
A Someday You’ll Return kifejezetten gretesen indult, de nyilvn sikerlt eltolni. Viszont rezheten nem arctlan nemtrdmsggel vagy hanyagsggal. A fejlesztk ambicizusak, rengeteg tlet s munka van a jtkban, de borzasztan elvtettk az arnyokat, amitl nehzkes s igen gyakran frusztrl lett a vgeredmny. Lssuk csak, mirt is!
A bels nzet kaland-horrorjtk ktsgtelenl gynyr, a vizulis megvalsts tripla A kategris, a jtkmenet s a trtnetvezets viszont nem r fel a ltvny alapjn automatikusan is magasabbra ksz vrakozsokhoz. Kezdve azzal, hogy irtzatosan hossz. A jtkid nyilvn neuralgikus pont egy teljes r termk esetn (ami ez esetben 30 eur, krlbell 10K). Nem szoks azrt nyivkolni, ha 15+ ra a kontent, csak ahhoz ugye nem rt, ha valban tartalmat kapunk. A Someday itt hibzott a legnagyobbat.



A jtk mg akkor is bven tizent ra, ha irrelisan hatkonyan s expeditven vgigmegynk rajta annak ellenre, hogy a mechanika nagyon nem tmogatja a haladst. Rengeteg helyen futunk bele indokolatlan, irritl s gyakran olcs (menet kzben a sznalmas kifejezs is elhagyta a szmat) megoldsokba, amik azon kvl, hogy nett idhzsra lettek kitallva, ritka unalmasak s krlmnyesek. Soha tbb nem vagyok hajland bels nzetben, akadoz irnytssal tz percig mszni egy ostoba sziklafalon, ami csak azrt van ott, mert semmi rtelmeset nem tudtak kitallni arra az idintervallumra. Elsre jpofa volt, msodikra mg mindig kreatv megoldsnak tnt a jtkmenet vltozatoss ttelre, szzadjra, egyre hosszabb szakaszokon fraszt s teljesen indokolatlan.

Ennl mg eggyel kellemetlenebb, amikor nincs semmi racionlis alapja a helyzet megoldsnak, csak a prblkozs. Nem elegns szlkra ugyangy kinz s statikailag tkletesen egyformnak tn pallkkal telerakni egy platformer rzet szakaszt, majd elvrni, hogy mikzben megksrlnk nem leszdlni, egyesvel legynk szvesek vgigprblni az sszes lehetsges tvonalat. Termszetesen fejveszts terhe mellett s nem tolerlhat mennyisg opcival. Ezek tipikusan olyan megoldsok, amik a na, tudod kivel szrakozzl [plusz tetszleges, nyomdafestket nem tr szfordulat] tpus felttlen reflexet triggerelik.



A pixelsikls szintn nem szerencss egy hatalmas s textrkat tekintve kzel homogn jtktrben (egy erd mr csak ilyen), fleg, ha egy vacak zseblmpval szerencstlenkednk a sttben, viszont meg kell hagyni, hogy a krnyezet s az egybknt valsgban is ltez helysznek nagyon ltvnyosak. Ritka, hogy egy jtk menet kzben szebb s rszletgazdagabb mint az tvezetk, szval elsre tnyleg nagyon gretes az egsz. Amg r nem jvnk, hogy a frappnsnak tn megoldsok poftlan vagy csak simn szerencstlen ismtelgetsvel fogjk a vgletekig hzni a jtkidt. Ha nem lenne kzel hsz ra, valsznleg az sem tnne fel, hogy a hangok s hanghatsok roppant gyengk s repetitvek, a zenei alfestst pedig nha teljesen elfelejtik. De amikor tizenkettedjre is pont ugyanaz az egy darab effekt ksr egy cselekvssort gyors egymsutnban, az azrt kicsit idegest.



Pedig a fhs rdekes, br egy msodpercig sem szimpatikus (okkal), a trtnet meg mondjuk korrekt. A tma j, a drmaisgot a szituci przai s sajnlatosan htkznapi mivolta generlja, csak sikerlt tkletesen temtelenl felpteni. Ha valakinek ismers a helyzet, viszonylag hamar rjn, hogy mi van, egybknt viszont knosan ksn kezd krvonalazdni a lnyeg.
Daniel ltvnyosan nem egy kellemes szemlyisg, mogorva, arrogns s kelletlen, de ezt hirtelen betudhatjuk annak, hogy egy vls s a gyermeknk anyjval fennll bartsgtalan viszony s egy eltnt gyerek ritkn hozza ki az emberbl a legjobbat. Aztn persze kiderl, hogy Daniel nerbl is egy nz, enyhn nrcisztikus bds nagy paraszt, tbbek kztt a vlshoz is ez vezetett, a gyerek meg nem hobbibl old kereket rendszeresen. Az alapszituci innen indul. A gyerek eltnt, a telefonjra teleptett nyomkvet adatai alapjn megynk elkerteni.



A telefon egybknt rendeltetsszeren hasznlhat, ahogy egy csom minden is. Kell barkcsolni s nyitogatni dolgokat (ezek ltalban teljesen realisztikusak), a sufnituningot s a trgyak kombinlst blueprintek segtik, teht nem klnsebben megerltet, illetve lehet gygyfzeteket kotyvasztani, amikre sokkal kevesebbszer van szksg, mint amilyen j tlet a nvnyek gyjtgetse s az egsz folyamat. Br kiss furcsa, hogy egy ilyen karakter ennyire praktikus s tjkozott legyen ilyen dolgokban. De nem ez az egyetlen inkonzisztens elem a trtnetben s a kivitelezsben, gyhogy nem kell tlzottan fennakadni. A jtknak egybknt ez a msik szembetn hinyossga, ami rvidebb jtkidvel valsznleg nem lenne ennyire nyilvnval.



A hangulat cserbe helyenknt kellemesen nyomaszt, csak a legtbb esetben kiidegelnek valami ostoba megoldssal, amitl gy kevsb lesz lvezetes a mka. A valszer s szrrelis elemek kiss darabosan vltjk egymst, a lopakods rszek javarszt vletlenszeren sikerlnek vagy nem sikerlnek, a trtnetvezets vontatott, a rejtvnyek (nem tl sok van) pedig vagy nem valami elvontak (jobbra meg kell tallni a darabokat s sszetkolni valamit), vagy indokolatlanul absztraktak, de leginkbb kvethetetlen, hogy mit vrnak el. A jtkmenet viszont annyira kttt s lineris, hogy az fj. Ha meg van mibl vlasztani, akkor tbbszr felmerlt, hogy esetleg bugos a szkriptels, de simn csak ms sorrendben kell vgrehajtani teljesen evidens dolgokat. Miutn n magam zrtam be az ajtt az imnt, anlkl is nyilvnval a retesz elhzsa, hogy a kilincset rngatva az ajt zrva lv mivoltt megllaptannk.



A technikai kivitelezs sem tkletes. Kzepes belltsok fltt rendszeresen megzuhan a kpkockaszm (ez nyilvn kritikus pillanatokban is el tud fordulni), mentskor akkora laggok vannak, hogy azt sem tudjuk, merre vagyunk arccal (ltalban fordtva, ami menekls kzben irt kellemetlen) s nha eltnnek dolgok, mondjuk a zseblmpa, ami azrt baj, mert full sttben maximum a gammt durvn felhzva tudjuk teljesteni az adott szakaszt vagy visszatltnk egy korbbi mentst. A vge fel mintha a HDR is megborult volna. Egybknt, ha autosave (msmilyen nincs is) kzben zabl fel minket valami vagy zuhanunk le valahonnan, akkor is a korbbi ments a megolds.
Az a baj, hogy annyira ltszik a fejlesztk igyekezete, az alapvet kompetencia, az ambci, a szndk s a lelkiismeretes munka, de egyszeren elvtettk az arnyokat, amitl sztesett az egsz. (Ezrt szoktam mondani, hogy egy j producer csodkra kpes… - mcmacko). A technikai problmk (s a darabos irnyts) bosszantak ugyan, de vgl is trhetek, a ltvny tnyleg kitn, a trtnet alapveten rdekfeszt s rdemleges, a hangulatot viszont agyoncsapja a nyglds s nhny kevsb szerencss megolds.



s gy tnik, nem is tvedtnk nagyot. A CBE tizent nappal a megjelens utn, a felhasznli visszajelzsek alapjn gy dnttt, egyrszt rvidtenek a jtkon, msrszt az eredetileg kiss irritl lopakods rszekhez kapunk nmi segtsget egy j gygyfzet formjban. Ez ritka szokatlan hzs, de roppant mltnyoland, s megersti a fejlesztkrl s a jtkrl kialakult egybknt pozitv sszbenyomst. Termszetesen a teljes tartalom is elrhet marad, ha valaki nagyon keresi ket mint extra kontent. Nem valszn, illetve biztos, hogy nem llok neki jra, 22 ra gy hirtelen elg volt ebbl. De a hozzlls, a vltoztatsok s a vltoztatsok mikntje alapjn megkockztatom, hogy rdemes ajnlani a Someday You’ll Returnt azoknak, akiknek eleve mkdik ez a mfaj s egybknt is felkeltette az rdekldsket, de a visszajelzsek alapjn elbizonytalanodtak.

AliceWake

May 22., Friday 23:42 #2
Vlasz Crockett (#1) zenetre
Nem is vgtam, hogy ilyen kis csapat csinlta rdemben. Sokat akar a szarka elv... ?
"This is our time to medicate..."
[33] Crockett
May 21., Thursday 19:41 #1
s ezt legnagyobb rszben kt ember csinlta, ha jl tudom. Vgignztem a vgigjtszst a VR-os Jani kzvettsben, van egy hangulata az biztos.
XboxLive: Dolumajo
Someday You'll Return adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2020. May 05.
Kategria: Kaland
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
6
Ami tetszett
- Gynyr;
- Egyedi s ambicizus sok szempontbl;
- Nem rossz a sztori;
Ami nem tetszett
- A kln-kln sem felttlenl tkletes mechaniki nem igazn llnak ssze;
- El van nyjtva, mint a kndlitszta;
Olvasi rtkels: Mg nem rtkelte senki!
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

2 | [Teszt] Someday You'll Return

A Someday You’ll Return kifejezetten gretesen indult, hiszen bels nzet horrorra, radsul cscs grafikval felvrtezett kalandozsra s rettegsre mindig van igny. A megvalsts azonban vratlanul furcsa s szokatlan lett. Hogy j ez neknk? Tesztnkbl kiderl!
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba