[Teszt] Antigraviator
Eddig 4 hozzszls
Stinger
2020. May 20.
Wednesday 16:00
Vannak szinte trvnyszer dolgok a jtkiparban: a Sony s a Microsoft rendre oda-odaszrkl egymsnak, a fanbase makacsul kap az egybknt AB oldalhoz lojlis fejlesztk megnyilvnulsaira, a retro hullm pedig lassan mr az g lbait nyaldossa.

Szinte nincs olyan v (na j, kett) sem, amelyikben ne rkezne valamifle Wipeout-szer rlt futurisztikus rkd szgulds akr antigravitcis, akr fldhz ragadtabb formban s ezekben az indie prblkozsokban ltalban egyvalami biztosan kzs: az s Psygnosis-fle Wipeout babrjaira prblnak trni, vagy legalbbis jragondolni a 90’-es vek nagy regjnek XXI. Szzadi mivoltt. Formula Fusion, PACER, Redout, BalisticNG, Velocity G, Trailblazers – mindegyik jt szndkkal vgott neki ennek a kldetsnek s egyik-msik sikerrel is vette az akadlyt – vajon az j kihv, az Antigraviator hogyan teljest majd a tbbiek ssztzben?



“Mindenki Wipeout akar lenni, de az csak keveseknek sikerl” – lltja az si karantn kzmonds. Pedig az Antigraviatorban szinte megvan minden, hogy az legyen, feszes, temps (nhol tlontl gyors), gynyr, fnyes, s szveszt sebessgrzetet produkl, szval ha kiszrad a szemed, vagy pp ellenkezleg, srni kezdesz a gynyrtl s az egsz szinte fldntli drzslsbe megy t – akkor ezt nem a mtrix hiteti el veled, tnyleg jhet a szemcsepp. A 2200-as vekben ugyanis a versenyzs mr rg nem arrl szl, hogy 100-as oktnszm zemanyagot, vagy tiszta elektromos energit tltesz-e az aszfaltot koptat autkba, hanem hogy az jonnan terraformlt bolygknak ksznheten vagy-e olyan tks legny, hogy a szinte mr kvethetetlen szguldsba kapaszkodva lenyomod a fizika trvnyeit.



Az Antigravitcis kupa nem szl msrl, mint a hat bolygt tvel, mintegy tizennyolc track teljestsrl (36, mert reversed opci is van) affle death race stlusban: vannak gyorst s lasst svok, felvehet powerupok, melyek kzt akadnak msok szabotlst elsegt cuccok (aknk, hkvet raktk), vagy a rivlis eltti plyaszakaszt rombol/megvltoztat extrk is. A plyaszakaszokat amgy nem csak megvltoztatni lehet, az gyeskedk a kerlutakat is bejrhatjk – igaz, ehhez azrt mr terminator skillek is szksgesek, hogy valaki elnyt kovcsoljon bellk. A felvehet extrk egybknt jpofk, az elektromossggal, fsttel s vzzel operl trkkk kzl az utols pldul le is lasst s az tfoly vztmeg tmeneti ltsproblmkat is okoz (rtsd: a sebessg mellett a fnytrs miatt ltni is alig lehet nhny msodperc erejig).



A kampny mdban lehetsg van mindegyiken jutalom fejben vgigmenetelni, gy aztn egsz szp jrmparkra tehetnk szert, amit kedvre bvtgethet (ezzel csak vatosan, hatsa van a Grav teljestmnyre), festegethet s matriczhat mindenki. A klnbz jtkmdok kzl a manapsg szp lassan visszaksz splitscreen rdemel mg emltst, br itt a ltvny egy picit rezheten finomabb adagolsra vlt. Aprop, a jtkot az Unity engine hajtja, lthatan teljesen gondmentesen: X-en reccensmentes a szguldozs az effektek, s a felbonts ellenre, gy az lmny s az rzs szinte tkletes, egy picit taln tl steril is.



A helysznek vltozatosak, a neonfnyekben villdz area egyrtelm tisztelgs a ’80-as vek eltt, a futurisztikus krnyk pedig szpen tveli az egybknt hibtlan stlusrzkkel megtervezett helysznt a XII. Szzadba. A problma inkbb az irnytssal van, mert azt bizony gyakorolni kell: nem lehet szpen s finoman, elbb-utbb mindenki rjn majd, hogy az Antigraviatort csak agresszven, mindent s mindenkit letojva, a kanyarokat s tvesztket valamiflekpp memorizlva lehet megnyerni. R lehet rezni, de nincs olyan finom irnyts, hogy dntm a hajt, kitolom a seggt a kanyarokban, aztn hagyom visszatncolni: itt krem taposni kell akkor is, ha idt tltnk pattogssal a falon gy, mint szguldva a keszekusza, hullmvast-szer plyk centrlis erterben, ez pedig nagyon frusztrl tud lenni egy id utn (melyen nagyon a jtk zenei vilga se segt - valahogy a lbemelgets techno nem igazn tallja az utat a halljratok simogatshoz).



700km/h felett szre sem veszed, hogy elhagyod a valsgot – val igaz, rboostolni a szemfoly sebessgre azrt ,hogy megszunk egy sziklalavint, mikzben mr a kvetkez piruettre kszlnk, nha mr emberfeletti reflexeket kvn. A jtk ekzben meg se reccen, csak teszi a dolgt: szrakoztat s megrdemelten tolja az adrenalint az arcodba, hogy megprblja utolrni a Hi-Octane s Wipeout pros spiritulis kiteljesedst. Nincs mirt szgyenkeznie.

7/10

Stinger


Antigraviator | Platform: Xbox One(X) (tesztelt), PC (Linux is!), PS4 |
Kiad/fejleszt: Iceberg Interactive / Cybernetic Walrus |
Megjelens: 2020. mjus 1.

[20] ubul86
May 22., Friday 8:29 #4
700km/h felett...
KATT!

hh, nekem ez jutott eszembe, hogy mennyire ismerni kellett a plyt hogy elrd az 1000 km/h sebessget is vagy mg annl is tbbet
Inkbb a tudat hasadjon,mint az atommag.
[7] samus101
May 21., Thursday 14:35 #3
Mai napig szerintem a legjobb ilyen jelleg jtk az F-zero X s a legels Extreme-G. Minden plya fasza volt, llekkel, az irnyts mechanika pl a F-zero X-ben zsenilis, amit a GX sem tudott megugrani, csak tlbonyoltani, ezek a mai futurisztikus cuccok manyagnak hatnak, tizenkett egy tucat plyadesign, bna irnyts/fizika, pedig a mostani gpekkel hihetetlen durva dolgokat lehetne alkotni
"Reach out and touch faith!"
May 21., Thursday 12:50 #2
Vlasz sikesdizsolt (#1) zenetre
Pont hogy sokszor a kis stdiknak sikerl a jtkaikkal hozniuk egy olyan hangulatot, ami miatt rgen alig tudtam letenni a kontrollert, mikzben a nagyok meg elvesznek olyan rszletekben, hogy a hangya f*szn a pattans is 10000 poligonbl lljon.
Az a helyzet hogy vannak jtkok, amiknek mg egy nagyobb pihens se segt. Lsd mondjuk Ace Combat. Az Assault Horizon rszben legalbb volt jt szndk a dogfightokkal, de nem tetszett a jezereknek, a hetedik rsszel nyargaltak is vissza a bevlt recepthez. Szpen ki van dolgozva, de n mr rohadtul unom. Hiba ms a krts, (konfliktus) a kldetsek pontosan olyan jellegek lesznek, mint eltte volt a Ps1 s Ps2 rszekben. Kanyonos repkeds magassgi szint betartsa mellett, lgicsata jgmezk felett, lgicsata a sivatag felett, lgicsata az erds-dombos tj felett, lgicsata a vros felett, lgicsata a tenger felett, esetleg ezek kombinlva valamilyen napszakkal vagy idjrssal, s persze a ltez vadszgpektl eltren kitallt nemezissel. (repl erdtmny, hiperszuper vadszgp, akrmi) J, meg minden, csak mr volt. Sokszor.
May 21., Thursday 10:34 #1
Tegnap , amikor a Wreckfest tel jtszottam s mikzben folyamatosan nvekedett bennem egy gondolat s ezzel egytt egyfajta elgedetlensg is , hogy mirt is nem annyira jk manapsg ezek az egykoron nagy cmekre hajaz , azok legendit meglvagl alkotsok. Gondolok itt a Psygnosis Wipeoutjra vagy Destruktion Derby jre . De megemlithetnnk az Akklaim fle Extreme G vagy a San Francisco Rusht is . Hol vannak ezek a dgs jtkok? Mirt nem sikerl manapsg gy tltetni , hogy leksse az embert hossz tvon. A vlasz szerintem a rszletekben van. Anno a technika szernysgbl fakadan elg volt az amit kaptunk , st sokkolan jszer volt . Aztn ahogy teltek az vek az ilyen tpus jtkok mindinkbb kihalban lettek. Persze prblkozsok mindig voltak de mr nem tudtk azt az rzst visszaadni mint ann. Mirt?
Na igen , j krds . Sokan gondoljk hogy az ilyen jtkoknak mr leldozoban van meg rtegjtk lett . Sokan gy vannak vele hogy ns nyitott vig jtkokban mellkkldets az ami ezekben a gamekben az alapelem.
n gy gondolom a problma a rszletekben vagy s a pnzben.
Ezeket a gameket anno mondhatni a nagyok fejlesztettk s az akkori kor technikai lehetsgeit szpen kihasznl minsgben tlaltk. s ez az ami elveszett valahl tkzben . Ma mr egy nagygurunak sem ri meg ilyen jtkokban energit , id es fleg nem pnzt invesztlni. Senki nem fog egy olyan Wipeout ot csinlni , amiben komoly fizika van , amiben letrhet elemek vannak , amik befolyssal lehetnek a menetfizikra . s a krnyezettel sem fognak annyit bajldni ( pl tcsa felett treplve felvern a jrm a vizet stb ) , hanem egy egyszer letisztlt de HD , 4K ( mer az a fontos . hnynom kell) krnyezetbe helyezik a jtkteret.
Vlemnyem szerint csak az igazn nagy fejlesztk tudnk ezeket a legendkat a mai generciba ugy tltetni , hogy jra akkora npszersge legyen mint egykoron , ezeknek a remek jtkonak.
Kpzeljnk csak el egy Wipeoutot Red Dead Redemption szint kidolgozottsggal !!!!!
Azt hiszem az utols ilyen jtk taln a Motorstorm 3 volt ers jindulattal. Azota az ilyen gamek az indie studiok martalkv vlt.
Kevesebbet èl a Gamer, de tbbet èl meg.