[Teszt] Dread Nautical
Kapcsold jtk: Dread Nautical (pc)
Eddig 4 hozzszls
siklara
2020. May 18.
Monday 07:00
A Hope cenjr mindenfle gyans figurval a fedlzetn egy stt (s cspos!) er hatalmba kerl, hogy aztn egy horrorisztikus prhuzamos dimenzi vizein sodrdjon idtlen idkig, hacsak fel nem vesszk a harcot az utasokat lemszrol nem evilgi borzalmakkal.



A hazai Zen Studios mobilrl PC-re s konzolokra kltztt krkre osztott taktikai szerepjtka procedurlisan generlt, ngyzetrcsos plyival s nehzsgi szinttl fggen akr a vgleges kimls (permadeath) fenyegetsvel roguelike elemeknek sincs hjn. A Dread Nautical sznes mfaji egyvelegvel eleve felkelti az agyals-stresszels-kockztats huncutsgra fogkony jtkosok rdekldst, amelyet a horror jelleg ellenre meglepen sznpomps grafika csak fokoz. A lovecrafti rmlomba torkoll nyaralsrl kezdettl fogva sejthet, hogy annyira taln mgsem szrrrrnysges, elvgre olyan ordas sztereotpikat megtestest karakterekkel vghatunk bele, mint a lestraplt magndetektv, aki hsz ve nem volt szabadsgon, vagy a zaklatott mltja ell menekl diszk dva. Rszemrl a tvolsgi fegyverek hasznlatra bnuszt kap s a rejtett trgyakat kinyomoz Fargo Dexter ballonkabtjt felltve lendltem akciba, de valamennyi karakternek van specilis kpessge s adottsgaik is eltrnek (az egyik tbb trgyat tud cipelni, a msiknak tbb a HP-je stb).



Csaknem lnyegtelen, kire esik a vlasztsunk, a ksbbiekben ugyanis nem magnyosan, hanem ms tllkkel sszefogva kell helytllnunk a haj borzalmaival szemben. Kezdetben egyetlen segtnk az letnket megment gondnok, Jed, aki flholt fszereplnk testt a haj gyomrban lv leend fhadiszllsunkra hurcolva megmenti az lett, csak hogy aztn a mretes haj klnbz rszeinek felfedezsvel megbzva t jra s jra a hallba kldje.

Hsnk kezdetben egyedl kerekedik fel, hogy felfedezze az els elrhet szintet, majd a mg akr partvisnyllel is agyonverhet thrallok legyzse s a plyavgi kdkrt megszlaltatsa utn az azt kvet szinteket. Az egyesvel megnyithat hsz plyn a trtnet s a spontn esemnyek alakulsa szerint vannak feladataink: ld tl a rajtad t szrnyek rohamt, teljestsd xy tll krst, hogy elnyerd a bizalmt s hajland legyen csatlakozni hozzd, keresd meg a furcsa dbrg zaj forrst, s gy tovbb. Ha kigyilkolsztuk magunkat s a lehet legtbb fegyvert s nyersanyagot sszeszedtk, ideje megkeresni s megszlaltatni a kdkrtt, amelytl azonban fhsnk (s idvel a vele tart csapat) eszmlett veszti, majd a bzison bred, mintha az elz nap meg sem trtnt volna, hogy nmi felkszls utn ismt kimerszkedjen a veszlyes ismeretlenbe. Az id mintha megllt a volna a Hope fedlzetn, m tetteink az idhurok s ltszlag vgtelenszer jralt nap ellenre nem maradnak kvetkezmnyek nlkl, mert minden megnyitott plya kzelebb visz a rejtly nyitjhoz.



A plyk akrhnyszor jraltogathatak s mindig kicsit eltrek, a jtkot pedig ppen ez a kiszmthatatlansg teszi piszok lvezetess. A krkre osztott taktikus harcok sorn elszr tllinkkel helyezkedhetnk vagy tmadhatunk aszerint, kinek hny AP-je (action point) van, aztn a szrnyek jnnek, akik kezdetben mg nincsenek tl sokan s nem is tnek nagyot, ez azonban hamar megvltozik. Eleinte nincs nagy jelentsge, hogy kivel hov llunk s milyen fegyvert adunk a kezbe, m ksbb az letnk mlhat azon, ki lbl glftt s ki durrogtat pisztolyt. Az ellenfelektl vletlenszeren hull vagy plyn tallhat trgyak is sorsdntek lehetnek, hiszen egy vatlan ellenfl htba lltott ks kritikus sebzse vagy egy kisebb csoportosuls tagjainak szeme kz hajtott molotov-koktl egy egszen kiegyenltetlen kzdelmet is megfordthat. Az ersen vges trhely miatt lland dilemma, milyen nvdelemre alkalmas trgyat vigynk magunkkal s mit hagyjunk htra, vagy kinek adjuk oda a tallt ktszert, elsseglyldt. Ha a teljes csapat szerencssen tlli a plyt, az sszeguberlt lomokbl egyre tkpesbb alakthat bzison fejleszthetjk karaktereinket, megjavthatjuk vagy nyersanyagg alakthatjuk a fegyvereiket s egyb trgyaikat, illetve pihenhetnk s barkcsolhatunk is.



Az gyes nyersanyag-menedzsment ugyangy elemi rsze a jtkmenetnek, mint a taktikzs tllsdi, ugyanis figyelembe kell vennnk olyan szempontokat is, mint a tllk lelmezse. Mindennap tallhatunk nmi lelmet a fedlzetet tkutatva, m minl tbb tllt toborzunk, annl tbb hes szjat kell etetnnk, radsul csak akkor jnnek a bzisunkra, ha szimpatikusak vagyunk nekik s gyat is tudunk biztostani szmukra. A rokonszenvk elnyerse feleletvlaszts prbeszdekkel s szvessgek ttelvel trtnik, lehetnk azonban brmilyen szimpik, ha nincs hely szmukra, nem tartanak velnk, s mg be is srtdnek, amirt htrahagyjuk ket, szval kezdhetjk az udvarlst ellrl. Normal fokozaton jtszva ha meghal valamelyikk, ksbb jra tallkozhatunk vele s megint sszeszedhetjk – ezt tudjuk be az idhuroknak s a hajt sjt termszetfeletti erknek. Ha fszereplnk vagy a teljes csapat elhullik, a nap nemes egyszersggel jraindul, de nehezebb fokozatot vlasztva mindkt knnytst kiiktathatjuk, habr els vgigjtszs sorn nem rdemes, mert a kihvs mrtke gy is igen gyorsan n.



Az ignyes szinkront s jpofa szvegeket kapott karakterek, valamint az llandan j fegyvereket s interdimenzionlis szrnyetegeket felvonultat plyk kipucolsa a jtk msodik felre az egyre jobban felprg sztori ellenre is kiss egyhangv vlik az addigra sokszor elgg nismtl krnyezet miatt. Ez persze nmikpp fgg attl is, mennyire vagyunk vatosak s hnyszor jrzunk egy-egy helysznt gyjtgets s tpols cljbl. Sok esetben mkdik az elkerls, ha nincs kedvnk kell rkszlssel bebiztostani magunkat, vagy csak lvezzk a fokozott kockzat okozta izgalmat, s pp nem hullik semmi hasznlhat fegyver, a nlunk lvk pedig mr elhasznldtak, s a csapat is az (let)ereje vgt jrja. A rizikzs akr a bzisra is elksrhet minket, ugyanis lehetsgnk van a szksgesnl kevesebb nyersanyagbl kikalaplni az eszkzeinket, ezzel megkockztatva azok vgleges tnkrettelt, gyhogy az adrenalinfggk bven kilhetik magukat. Az irnyts s a menkben navigls alapveten magtl rtetd s a tantszakaszban elsajttjuk az olyan legszksgesebb tudnivalkat, mint a kamera forgatsa, nhny mvelet, pldul a karakterek kztti trgycserlgets, viszont elg krlmnyes. A knyelmes rintkpernys irnyts szerencsre ezt orvosolja.



Ami a jtk audiovizulis stlust illeti, nekem szemly szerint bejtt a horrorisztikus tmval kontrasztban ll sznes s vidm rajzfilmes jelleg, mert az elhagyatott s olykor flig sttbe borult szobk a vszjsl hanghatsokkal gy is kellen nyomasztak, de hazudnk, ha azt lltanm, hogy nem kellett szoknom. Detektvem harcok sorn hallhat idtlen megnyilvnulsai is passzoltak a trgylersoktl kezdve az elmeroggyant prbeszdekig mindent that fekete humorhoz. Pr jtkmenetet rint dolog nem volt szmomra egyrtelm, pldul csak guglizssal jttem r, hogy nem egyesvel kell majd gyakat sszecsolnom, hanem a kezdeti egy gy (az n. Sleeping Quarters) fejlesztsvel lesz majd tbb, de ezen kvl mr tnyleg csak a Switchen tapasztalt viszonylag hosszabb tltsi idbe tudok belektni. Semmi tragikusra nem kell gondolni, de egy ilyen kis adagokban fogyasztra idelis cm esetben idvel zavarv vlhat, ha napkzben pp csak egy 10-15 perces resjratot kihasznlva szeretnnk vgigszaladni egy plyn.



Tedd flre a „csak egy mobiljtk tirat” jelleg eltleteket, mert a Dread Nautical egy minden szempontbl nagyon egyben lv, minimalista rajzfilmes stlusa ellenre pedig meglep mlysggel br taktikai RPG – s nem a Hope-ot ringat cen, hanem a harcok, szerepjtk elemek s a nyersanyag-menedzsment mlysgeire gondolok. A kezdetben vltozatos plyk idvel nmikpp sszefolynak s Switchen elg sokat tlt, m cserbe maximlisan elnyre fordtja a hibrid konzol adottsgait s akr tzperces etapokban jtszva is baromi lvezetes. Az els pr rhangol plyt kveten stratga nnk elhvst is megkveteli, ugyanakkor a hrom eltr nehzsgi fokozat rvn a kevss mazochistk is kilvezhetik ezt a kellemesen morbid virtulis nyaralst.

Dread Nautical | Platform: Switch (tesztelt), PC, PS4, One, mobil |
Kiad/fejleszt: Zen Studios / Zen Studios |
Megjelens: 2020. prilis 29.

May 19., Tuesday 18:39 #4
Vlasz FooLman (#2) zenetre
Mr akkor akartuk tesztelni, de megvrtuk vele a populrisabb platformokat.
"This is our time to medicate..."
[13] Cash Bacsi
May 19., Tuesday 8:22 #3
Vlasz FooLman (#2) zenetre
KATT!

KATT!
The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
[11] FooLman
May 18., Monday 16:38 #2
Vlasz Cash Bacsi (#1) zenetre
Ez van Apple rkdon? Basszus, meg akartam nzni, de nem tudtam rvenni magam, hogy pnzt adjak rte. gy akkor mr tltm is lefele....
...ami gma bugzik, az lma efix marad...
[13] Cash Bacsi
May 18., Monday 13:45 #1
Az els olyan Apple Arcade gm, amivel tbb mint egy htig toltam, aztn mr olyan nehz volt hogy feladtam ...
The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
Dread Nautical adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: Zen Studios
Megjelens: 2020. Apr 29.
Kategria: Taktikai
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
7
Ami tetszett
+ mfajok lvezetes egyvelege
+ normal nehzsgen is bven van kihvs
+ meglepen sszetett fejlds s menedzsment
+ szrakoztat taktikus harcok
+ a rajzfilmes stlushoz ill feketehumor
+ knyelmes rintkpernys irnyts
+ izgalmas trtnet
+ egyszerre vicces s rdekes sztereotpik
Ami nem tetszett
- kiss repetitv procedurlis plyk
- Switchen sokig tlt
- nha nem egyrtelm jtkmechanikk
Olvasi rtkels: Mg nem rtkelte senki!
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

4 | [Teszt] Dread Nautical

A Hope cenjr mindenfle gyans figurval a fedlzetn egy stt (s cspos!) er hatalmba kerl, hogy aztn egy horrorisztikus prhuzamos dimenzi vizein sodrdjon idtlen idkig, hacsak fel nem vesszk a harcot az utasokat lemszrol borzalmakkal. Teszteltk a Dread Nauticalt.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba