A múlt hétvégén lezajlott Tokyo Game Show-n igen nagy figyelmet kapott a játszható formában jelen lévő Gran Turismo HD (a különböző konzolos oldalak is sokat foglalkoztak vele, elsősorban a mikrotranzakciókra épülő tartalombővítés miatt) nemrég pedig a játék megálmodóját, Kazunori Yamauchi-t is sikerült rávennie egy rövidke beszélgetésre a Computer and Video Games stábjának - nézzük az interjú fontosabb részleteit.
A játék ugyebár két produktum lesz egyben. A GT HD Premium egy kisebb betekintés a készülő ötödik részbe: komoly mértékben ki fogja használni a masinában rejlő lehetőségeket, és harminc autót, valamint két pályát (melyek közül az egyik a már látott svájci aszfaltcsík) tartogat majd számunkra - ezek mellé még ugyanennyi négykerekűt, és plusz egy pályát (egy észak-amerikai helyszínt) tölthetünk le. A GT HD Classic tulajdonképpen a Japánban bétatesztelt Gran Turismo Online (ami a korábbi híresztelésekkel ellentétben nem fog megjelenni), HD felbontásban, és kezdetben nem fog tartalmazni semmit - ehhez tölthetjük majd le a GT4 komplett repertoárját, ami 770 járgányt, és 51 pályát jelent, ám Yamauchi azt mondta, hogy ezek áráról egyelőre még nem született döntés, így a korábban emlegetett, 50 és 100, illetve 200 és 500 jen közötti összegek valószínűleg a Premium tartalomhoz tartoznak - remélhetőleg a Classic garázs feltöltése némileg olcsóbb mulatság lesz. A mikrotranzakciós rendszer miatt egyébként a Sony a lehető legolcsóbban, gyakorlatilag csupán a korong és a tokban található füzet áráért kívánja megjelentetni a játékot, ami valljuk be, el is várható tőlük, még akkor is, ha a hasonló méretű tartalommal bíró, és egy fokkal a Platinum árszabás fölé belőtt GT4 "Prologue" egészen jól teljesített a kasszáknál.
A Polyphony Digital-nak rengeteg terve van a Classic változattal, hiszen bíznak abban, hogy sokan fogják elkötelezni magukat az online versenyzés iránt. Éppen ezért különféle bajnokságokat fognak tervezni, és az újdonságnak számító lehetőségek száma is rendkívül nagy lesz a későbbiekben: drift versenyek, időjárás- és napszakváltozás, B-spec megmérettetések, online garázs, új jogosítványok, barátlista, voice chat, aerodinamikai elemek, rendszámtábla-készítő - ötletekben tehát nincs híján Yamauchi gárdája, mi pedig nagyon reméljük, hogy ezek nagy része előbb-utóbb meg is fog valósulni. A japán úriember egyébként más lehetőségeket is lát az online versenyzésben. Az egyes cégek (melyekhez egyébként a Ferrari is csatlakozott, sokak nagy örömére) például megszervezhetik saját márkakupáikat, népszerűsítve ezzel bizonyos modelljeiket, de egy másik, hasonló példa is elhangzott: tegyük fel, hogy egy gyártónak van egy egészen új autója, és úgy dönt, hogy pár kör erejéig megjelenteti azt a játékosok körében igencsak népszerű Nürburgringen - a versenyzők között ezután rohamosan fog terjedni a szóbeszéd.
Természetesen szó esett a 2008-ra tervezett Gran Turismo 5-ről is. Jelenleg a fizika, és az ellenfelek mesterséges intelligenciája az, aminek fejlesztésére a legtöbb időt szánnak a Polyphony-nál, hiszen azt szeretnék elérni, hogy a többi versenyző is a lehető legemberszerűbben viselkedjen - remélhetőleg erre komolyan ráfeküdnek a fejlesztő urak, ugyanis az eddigi GT epizódok ezen része sajnos mindig elmaradt a játék más porcikáitól, a húsz versenyzősre tervezett mezőny esetében pedig valóban fontos lenne egy, a jelenleginél sokkal jobb AI. Szó esett az autók töréséről is, amit Yamauchi nagyon szeretne megvalósítani, és mindig is a rajongók legnagyobb kívánságai közé tartozott - állítása szerint ezzel is rengeteget foglalkoznak.
Ami a játék megjelenésének időpontját illeti: a csapat szokás szerint nem szeretne elsietni semmit, és nem próbálják meg mindenáron befejezni a GT HD-t a PS3 premierjére. Jelen állás szerint a produktum Japánban és az Egyesült Államokban valamikor a tél folyamán fog megjelenni - Európa esetében nem jelöltek meg konkrét időintervallumot, de természetesen hozzánk is megérkezik majd a játék a 2007-es esztendőben.
Végezetül itt az interjú legvégén elhangzott, személyes témájú kérdés:
"CVG: Milyen autóid vannak, és melyik a kedvenc versenypályád, illetve verszenysorozatod?
KY: Egy Ford GT-t, egy Nissan 350Z-t, egy Honda S2000-t, egy AMG SL55-öt és egy Porsche GT3-mat birtoklok, kedvenc pályám a Nürburgring Nordschleife, kedvenc kategóriám pedig a Formula 1."